Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه یزد گفت: مداحان با بهره‌گیری از شعرهای فاخر، سبک‌های ارزشمند مداحی؛ مکتب‌ساز جامعه ایران اسلامی بوده و در انتقال ارزش‌ها از نسلی به نسل بعد تلاش کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازیزد، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی یزدی به مناسبت هفته بسیج در دیدار با جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد و جمعی از جامعه بسیج مداحان استان با بیان اینکه یکی از وظایف هئیت‌های مذهبی جدا کردن جوانان از فرد‌گرایی و اتصال آن‌ها به جمع‌گرایی است اظهار‌داشت: دشمن امروزی جوانان ایران اسلامی را به سمت فردگرایی سوق می‌دهد و این از لحاظ فرهنگی، اجتماعی، امنیتی برای جامعه اسلامی خطرناک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدرسی یزدی افزود: ویروس کرونا به اقشار مختلف مردم آسیب‌ها، لطمه‌های سنگین و غیر قابل پیش‌بینی وارد کرد و آثار آن گریبان‌گیر بخش‌های مختلفی هم شد.

نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه یزد خاطرنشان کرد: از لطمات کرونا در این دوران برای آموزش و پرورش این بود که این اداره با نگاه خوشبینانه تنها به 20 درصد اهداف تربیتی خود دست یافت و به 80 درصد از اهداف تربیتی خود نرسید.

امام جمعه بخش مرکزی یزد از بسیج مداحان خواست تا با راه‌اندازی هیئت‌های خردسال و دانش‌آموزی در سطح استان و مدارس از این ظرفیت‌ها برای انتقال ارزش‌های فرهنگی به نسل جدید کمک کند.

مدرسی یزدی تصریح کرد: مداحان می‌توانند با شعرهای فاخر و سبک‌های ارزشمند مداحی و در پرتو این سبک‌های مکتب‌ساز جامعه ایران اسلامی بوده و در انتقال ارزش‌ها از نسلی به نسل بعد تلاش کنند.

رئیس حوزه علمیه مدینه العلم الکاظمیه عنوان کرد: بنابراین هئیات‌های مذهبی یزد در کنار سبک آفرینی مکتب آفرین باشند، همچنین شعرهایی در مقابله با ظلم و ستم بسرایند، شعرهایی که در آن عطوفت و مهربانی موج بزنند.

وی ادامه داد: علاوه بر مباحث معرفتی لازم است مردم را به سمت کار و تلاش و کسب اسقلال مالی سوق داده و حرکت‌ها را به سمت و مسیر رضایت الهی هدایت کنند.
سرهنگ حسین زارع کمالی، جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در این دیدار اظهار داشت: مداحان نقش عمده‌ای در تحقق اهداف بیانیه گام دوم دارند.

نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد باین کرد: حرف، صحبت، حرکت و زندگانی و مجموعه کارهای مداحان بیشترین نقش را برای رسیدن به اهداف انقلابی دارد و لذا یکی از وظایف مداحان کادرسازی برای انقلاب اسلامی است چون بیشترین کادر انقلابی را می‌توان در همین هیئات مذهبی ساخت.

زارع کمالی جانشین فرمانده سپاه الغدیر یزد هم در این دیدار اظهار داشت: آن چیزی که همواره مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است و از بچه‌های بسیجی انتظار دارند این است که از فرصت‌ها استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیج بلافاصله بعد از یوم الله 13 آبان تشکیل شد عنوان کرد: وقتی لانه جاسوسی توسط بسیج تسخیر شد، آمریکا عزمش را جزم کرد تا به جمهوری اسلامی ایران حمله کند اما تدبیر امام راحل(ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین جواب آمریکا و استکبار بود و بسیج جواب حل مشکلات و بحران‌ها شد.

زارع کمالی با اشاره به اینکه بسیج مصداق تام و تمام تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها است و منطق بسیج نیز همین است خاطرنشان کرد: در طول 42 سال که از تشکیل بسیج گذشت شاهد این بودیم که بسیج توانسته است با ایثارگری‌ها، ابتکارات و پشتکارهای خود تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

جانشین فرمانده سپاه الغدیر یزد تصریح کرد: در بیانات امام خمینی آمده است که محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، این جمله نقش مهم بسیج و مداحان را در زنده نگه داشتن اسلام بیان می‌دارد، هدایت صحیح در محرم و صفر، حفظ ارزش‌های ناب محمدی و ارزش‌های ناب اسلامی در دو ماه برنامه‌ها را برای یکسال آینده می‌چیند.

زارع کمالی افزود: برای رسیدن به هدف لازم است چالش‌ها و موانع رسیدن به قله را بشناسیم و برای حل چالش راهکارهای آن را بدانیم تا به هدف والای انقلاب اسلامی ایجاد تمدن نوین اسلامی که در جهت زمینه‌سازی برای ظهور منجی عالم بشریت است برسیم.

آغوش سازمان بسیج مداحان به روی همه سلایق باز است / تفکر بسیجی محدودیت نداردرئیس سازمان بسیج مداحان: همایش " نغمه‌سرایان اهل سنت کشور" در استان گلستان برگزار می‌شودفرهنگ کتابخوانی در هیئت‌های مذهبی / مداحان کدام کتاب‌ها را معرفی کردند؟

جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد عنوان کرد: به غیر از کادرسازی انقلابی، نشر فرهنگ اسلامی دومین وظیفه مداحان است، زبان شعر می‌تواند به نشر تفکر اسلامی، نشر فکر انقلابی کمک کند.

انتهای پیام/781/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس جانشین فرمانده سپاه الغدیر بسیج مداحان زارع کمالی استان یزد ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۳۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما  و به نقل از روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه دبیران و مدیران جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در دوره بیست‌ویکم افزود: برگزارکنندگان در این دوره مجموعه‌ای از عناصر هنری در بخش‌های مختلف را گردآوری کردند. حضور افراد تراز اول در این جلسه فرصت مغتنمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره فیلم رضوان اتفاق مبارکی است و هرآنچه در جلسه مطرح شد سرشار از امید و انگیزه برای آینده بود.

اسماعیلی افزود: جشنواره امام رضا (ع) باید به عنوان معتبرترین جشنواره فرهنگی هنری کشور قرار گیرد چراکه تمام داشته‌ها و افتخارات فرهنگی هنری ما به برکت وجود امام رضا (ع) است.

وی با اشاره به کتاب دو قرن سکوت عبدالحسین زرین‌کوب گفت: آغاز قرن سوم همزمان با حضور علی‌بن موسی الرضا است و این درخشش تمدن اسلامی و ایرانی که از قرن سوم درخشش خود را آغاز کرده و در قرن پنجم به قله خودش رسیده، نشان دهنده‌ی این موضوع است که اساسا نام دیگر این تمدن تمدن رضوی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: مجالس در این دوره به صورت مجالس علمی و آزاداندیشی بوده و به‌طور کلی هر جامعه‌ای که می‌خواهد به حوزه تمدنی برسد با استفاده از ذات آزاداندیشی است که در فرهنگ اسلامی جاری است. دوره جمهوری اسلامی دوره‌ای نو از تمدن نوین اسلامی است. ما در حال بازخوانی تمدن رضوی هستیم.

اسماعیلی با اشاره به نگاه بین‌المللی در بنیاد امام رضا گفت: حضرت رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است. در سفر اخیر خود به پاکستان مشتاقان از مردم تا مقامات برای زیارت امام رضا (ع) ابزار علاقه می‌کردند.

وی افزود: بعد از امام حسین (ع) در میان ائمه‌اطهار (ع) این میزان از تشویق به زیارت را برای امام رضا (ع) داریم چرا که منبع فیض است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: افتخار داریم در این جشنواره همگی خادم امام رضا (ع) باشیم.

اسماعیلی در پایان با آرزوی بهره‌مندی از شفاعت و عنایت امام رضا (ع) و صلوات بر محمد و آل محمد به جلسه پایان داد.

جلسه دبیران و مدیران بیست‌ویکمین دوره جشنواره امام رضا (ع) ۸ اردیبهشت با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محلل این وزارتخانه برگزار شد.

تبادل نظر درباره رویکرد‌های آتی جشنواره و ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده از محور‌های این جلسه بود.

سیدمحمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، فرهاد قائمیان دبیر بیست‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی و فرهنگی امام رضا (ع)، سعید زمانی مدیرعامل بیست‌ویکمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، محمدحسین لطیفی دبیر جشنواره فیلم رضوی و فیلم رضوان و جمعی از دبیران و مدیران این دوره از جشنواره از حاضران در جلسه بودند.

دیگر خبرها

  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی
  • کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد، باید به جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها فرصت رقابت داد
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است