Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علیرضا کاکاوند» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کیفیت آب شرب خط قرمز ماست و هرگز اجازه ورود آب آلوده به شبکه توزیع را نخواهیم داد، افزود: با قاطعیت این را عرض می کنم که آب تازه آباد مشکل بهداشتی ندارد بلکه ترکیب آب با کلر و واکنشی که ایجاد می شود موجب تغییر رنگ آب شده است.

وی تصریح کرد: مشکلی که در چشمه «میرهومر» به عنوان منبع تامین آب شهر تازه آباد به وجود آمد به صورت مداوم نبوده و تا این لحظه اعتقاد ما بر این است که به دلیل انفجارات داخل تونل «سیاه‌طاهر» این مساله به وجود آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ادامه داد: با توجه به این موضوع که پروژه حفر تونل سیاه طاهر و کنار گذاشتن چشمه ممکن نیست مقرر شد انفجارها با تاخیر صورت بگیرد، تعداد چاله ها را حداکثر به ۵۰ چاله برسانند و روش انفجار را نیز تغییر دهند که دیگر آن شدت موج انفجار را نداشته باشد.

کاکاوند با بیان اینکه با تغییر دُز کلر و نوع کلرزنی می توانیم مشکل را تا حدودی مدیریت نماییم، اضافه کرد: راهکار بعدی ساخت پکیج تصفیه آب شرب است که به ۱۰ روز زمان احتیاج دارد و پیش بینی ما این است که با ساخت این پکیج حدود ۸۰ درصد از کدورت آب برطرف شود.

وی اضافه کرد: راهکار اساسی رفع این مشکل در صورت تامین اعتبار به ۲ ماه فرصت احتیاج دارد تا پکیج یکپارچه تصفیه آب آماده و راه اندازی شود و برای همیشه ماندگار خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه همچنین از حفر یک حلقه چاه به عنوان پیشنهاد دوم شرکت آبفا استان نام برد و افزود: مرحله مطالعات ژئوفیزیک حفر چاه برای تازه آباد انجام شد و گمانه اولیه در تازه آباد ۵۵۰ تا ۶۰۰ متر آن هم با ۴۰ درصد احتمال موفقیت است.

کاکاوند تصریح کرد: در صورتیکه برای چاه میرآباد به نتیجه برسیم برای حفر چاه تازه آباد نیز اقدام خواهیم کرد اما گزینه کم هزینه تر و مطمئن تر تامین آب بلند مدت و پایدار برای شهر انتقال آب از سد آزادی است.

وی بیان کرد: برای آب شرب شهر تازه آباد ما از سال گذشته پیگیر مشکلات آن بودیم چشمه میرهومر از آبدهی خوبی برخودار است اما خط انتقال جوابگو نبود که با تعویض پمپ ها حدود ۱۰ تا ۱۲ لیتر ظرفیت آن افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان افزود: امسال بعضی ساعات کمبود آب در شهر تازه آباد را داشتیم که برای رفع این مشکل اجرای خط انتقال دوم در جوار خط موجود در دستور کار شرکت قرار گرفت و اعتباراتی هم از تنش آبی برای این موضوع در نظر گرفته شد که به محض پیش آمدن بحث کیفی آب شرب شهر به سراغ تعویض گزینه به حفر چاه و یا انتقال آب سد آزادی رفتیم.

هم اکنون آب شرب شهر تازه آباد و چند روستای شهرستان از چشمه میرهومر در ۱۵ کیلومتری شهر تازه آباد تامین می شود.

شهر تازه آباد ثلاث باباجانی بیش از ۶ هزار مشترک آب دارد.

شهرستان ثلاث باباجانی حدود ۳۶ هزار نفر جمعیت دارد و دارای سه بخش مرکزی، ازگله و زمکان با ۲۰۹ روستا است که ۱۶۷ روستای آن دارای سکنه است.

برچسب‌ها آب و فاضلاب ثلاث باباجانی تازه آباد کرمانشاه آب آشامیدنی تصفیه آب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب ثلاث باباجانی تازه آباد آب و فاضلاب ثلاث باباجانی تازه آباد کرمانشاه آب آشامیدنی تصفیه آب شهر تازه آباد آب و فاضلاب آب شرب شهر شرکت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۳۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفا دردسر تازه رژیم صهیونیستی

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، بعد از گذشت بیش از دویست روز از جنگ در نوار غزه، آثار مترتب بر آن در طرف رژیم صهیونیستی هر روز ابعاد گسترده تری ببه خود می‌گیرد. گزارش اختصاصی حسین روحانی فرد 

دیگر خبرها

  • این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • امید تازه در پروژه ۱۰ ساله لرستان
  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • تغییر چهره تازه بازیگر نقش «نجلا» بعد دو سال در ۳۲ سالگی (فیلم)
  • امید تازه در پروژه ۱۰ساله لرستان/ برج‌های دوقلو احیا می‌شود؟
  • استعفا دردسر تازه رژیم صهیونیستی