Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@09:15:16 GMT

۵۱ درصد کل جمعیت ملایر واکسینه شدند

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۵۳۶۶۱

۵۱ درصد کل جمعیت ملایر واکسینه شدند

ایسنا/همدان رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر با بیان اینکه از زمان واکسیناسیون تاکنون ۵۱ درصد کل جمعیت شهرستان علیه ویروس کرونا واکسینه شدند، گفت: تا دیروز یکم آذر ماه در مجموع حدود ۳۵۰ هزار نفر دز، واکسن کرونا تزریق شده است.

دکتر محسن ترکاشوند در گفت‌وگو با ایسنا؛ با اشاره به اینکه تا امروز دوم آذر ماه حدود ۶۸ درصد کل جمعیت شهرستان دز اول و حدود ۵۱ درصد کل جمعیت شهرستان دز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، افزود: در رابطه با دز سوم نیز تا امروز به سه هزار نفر دز یادآور تزریق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هنوز ۵۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان واکسن نزده اند و این موضوع ما را در وضعیت شکننده‌ای قرار می‌دهد، تصریح کرد: برای اینکه به ایمنی برسیم باید حداقل ۸۵ درصد کل جمعیت شهرستان ملایر دز اول و دز دوم واکسن کرونا را تزریق کنند.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه در حال حاضر وضعیت رنگ بندی، ملایر زرد است اما خطر نارنجی شدن را دارد، ادامه داد: تزریق واکسن، رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی همچنان باید در اولویت مردم باشد.

ترکاشوند با بیان اینکه در سطح شهر ملایر ۱۱ مرکز واکسیناسیون و در کل شهرها و روستاهای تابعه کلیه مراکز جامع سلامت، خانه‌های بهداشت و... در حال تزریق واکسن کرونا هستند، خاطرنشان کرد: تا کنون حدود ۸۲ درصد افراد بالای ۱۲ تا ۱۸ سال در شهرستان دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند و روند واکسیناسیون ادامه دارد.

۴۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های ملایر بستری هستند

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر در رابطه با آمار بستری بیماران کرونایی در این شهرستان، افزود: تا امروز صبح ۴۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های امام حسین(ع) و غرضی بستری هستند، تعدادی از بیماران کرونایی نیز به صورت سرپایی داروهای تخصصی خود را دریافت می کنند.

وی تأکید کرد: بین ۸۵ تا ۹۰ درصد بیماران کرونایی فوت می‌کنند که یا اصلا واکسن نزده اند و یا دز دوم را دریافت نکرده‌اند، بنابراین توصیه ما بر تکمیل روند واکسیناسیون و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر افراد بالای ۶۰ سالی که چهار ماه از تاریخ تزریق واکسن های سینوفارم و یا برکت آنها گذشته می توانند برای تزریق دز سوم به مراکز واکسیناسیون ما مراجعه کنند، گفت: قطعا با تزریق دز سوم، افراد به ایمنی بالای ۹۰ درصد می رسند.

ترکاشوند در مورد میزان ابتلا به کرونا در کادر درمان شهرستان از ابتدای این اپیدمی تاکنون، اظهارکرد: ۴۰۰ نفر مبتلا شدند و فوتی نداشتیم، همچنین در حال حاضر ۲۰۰ بهورز در روستاها  و ۲۷ مرکز جامع سلامت در بحث بهداشت محیط از مراکز و مدارس سطح روستاها بازرسی و بازدید دارند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر با بیان اینکه روزانه سه تیم ستادی و حداقل ۱۵۰ نفر از همکاران ما در حوزه بازرسی از مدارس و سایر اماکن در سطح شهر و روستاها با ستاد مقابله با کرونا همکاری دارند، افزود: در حال حاضر جهان در وسط " کرونا" قرار گرفته است و مردم باید بدانند که این بیماری هنوز تمام نشده و همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در مسیر مقابله با کرونا متناسب با شرایط جامعه و نیازمندی‌ها، روش‌های ما نیز متفاوت و متغیر می‌شود، گفت: از یکم آذر ماه محدودیت‌های هوشمند اعمال شده و در بانک‌ها، مدارس، ادارات، اتوبوس‌ها، هواپیماها، قطار و سایر وسایل حمل و نقل عمومی نظارت‌های خاصی صورت می‌گیرد.

ترکاشوند از نظارت مستمر کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان از مدارس و محیط‌های آموزشی خبر داد و گفت: برای هر مرکز آموزشی متناسب با تعداد دانش آموزان پروتکل‌های خاصی تعریف شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ورود دانش آموزان به مدرسه و آغاز فعالیت آنها یک " تیغ دو لبه" است و مسئولین، والدین و دانش آموزان باید مراقبت‌های جدی داشته باشند، خاطرنشان کرد: طبق مصوبات ستاد کرونا تزریق واکسن برای افراد بالای ۱۲ سال ضروری بوده و معلمان و کلیه پرسنل مدارس باید حتما دز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده باشند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با طرح " شهید سلیمانی" با تقدیر از پای کار بودن بسیج در بحث مقابله با کرونا، گفت: بسیجیان در قالب این طرح در زمینه‌های بیماریابی، مراقبت از بیماران، تزریق واکسن در مراکز واکسیناسیون و ثبت اطلاعات کمک شایان توجهی به ما کردند و این همکاری همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها واکسن کرونا کرونا در ایران واکسن کرونا تزریق واکسن حال حاضر دز اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۳۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر  شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
وی پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند