Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-04@23:48:45 GMT

راهکار‌هایی برای پیشگیری از بروز خشونت خانگی

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۵۳۹۶۰

راهکار‌هایی برای پیشگیری از بروز خشونت خانگی

آفتاب‌‌نیوز :

شهین لنگری اظهارکرد: وقتی کـه همـە اعضـای خانـواده زمـان آزاد دارنـد، فرصتـی اسـت بـرای دور هـم جمع شـدن و مشـغول یک بـازی یـا سـرگرمی شـدن. فعالیت هایی مانند فیلـم دیدن، بازی کـردن، یا حتی نوشـیدن یک فنجـان چـای و فعالیت هـای مشـابه آن، ضمـن اینکـه فضایی شـاد ایجـاد می کننـد، موجب می شـود تـا فرصتـی بـرای بـروز کدورت پیـدا نشـود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنیـن تصریح کرد: در حین بـازی ممکن اسـت، اختـلاف نظرهـا فرامـوش شـوند و دلخوری هـا رفع شـود و بـرای زمان هایـی کـه امـکان بـازی دسـته جمعی وجـود نـدارد نیـز سـرگرمی هایی بـرای خود فراهـم کنیـد. مطالعـه، دیـدن فیلم، آشـپزی، کارهای دسـتی و غیـره می توانند زمان شـما را به صـورت مفیـد پـر کنند.

لنگری ادامه داد: بـه میـزان کافی اسـتراحت کنید و سـعی کنیـد زمانـی را بـه ایجـاد آرامـش بـرای خـود اختصـاص دهیـد زیرا بسـیاری از تندخویی هـا و خشـونت، هنـگام خسـتگی و اسـترس بـه وجـود می آینـد.

وی بیان کرد: از مـواردی کـه زمینه سـاز نگرانی تـان می شـود اجتنـاب کنیـد، ورزش و مدیتیشن تحـرک و فعالیـت فیزیکی، در تخلیۀ انرژی های منفی و ایجاد آرامش مؤثر هسـتند.

این مقام مسئول تاکید کرد: مدیتیشـن هـم موجـب آرام شـدن ذهـن و در نتیجـه کاهش اسـترس و فشـار روانی می شـود و همچنین متخصصان توصیـه می کننـد در طـول مـدت خانه نشـینی از ورزش و تمرکز ذهنی، غافل نشـوید.

وی با اشاره به اینکه گاهـی براثـر بیـکاری، موضوعاتـی فراموش شـده در گذشـته، راه خـود را بـه ذهن ما و سـپس بـه مکالمـات مـا پیدا می کننـد، گفت: مباحث و اختلافاتـی که در گذشـته تمام شـده اند را رها کرده و از تازه کـردن آن هـا خـودداری کنیـد؛ همچنین از بـه چالـش کشـیدن یکدیگـران بـه ویـژه در موضوعـات اعتقـادی و سیاسـی اجتنـاب کرده و تلاش کنیـد تا خاطـرات خوب و شـیرین را مـرور و برای آینـده برنامه ریـزی کنیـد و زمـان حـال را بـه آمـوزش و تقویـت جسـمی و روانـی خـود مشـغول باشید.

لنگری افزود: برخـی فعالیت هـا کـه زیـاد جـدی نیسـتند را با هـم انجـام دهیـد؛ بـرای مثـال آشـپزی کردن می توانـد فعالیتـی خوشـایند و مفرح برای اعضای خانواده باشـد و بیشتر مواقع فعالیت های مشـترک شـاد را در خانـه گسـترش دهیـد و بـرای انتخـاب فعالیـت و نحوه انجـام آن نظرسـنجی کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: خشونت خانگی سلامت روان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۳۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور کاهش مصرف آب در ادارات دولتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سخنگوی آبفای استان تهران گفت: راهکار کاهش ۲۵ درصدی مصرف آب به تمام ادارات دولتی تهران اعلام شده است.

آقای بخشی افزود: با اجرایی کردن این راهکار‌ها می‌توانند مصرف آب را کاهش دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دستور کاهش مصرف آب در ادارات دولتی
  • ببینید | میگرن چیست؟
  • میگرن چیست؟ + فیلم
  • راهکار استرالیایی‌ها برای جلوگیری از دزدی در فروشگاه‌ها + فیلم
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان صهیونیست
  • تشدید تحریم‌های انگلیس علیه شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی
  • بازداشت ۲ هزار نفر از معترضان حامی فلسطین در آمریکا
  • واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • اگر خونتان غلیظ شده این راهکار‌ها را به کار بندید
  • واکنش در سازمان ملل به خشونت علیه دانشجویان آمریکا