Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تله تریدر، شبکه خبری آمریکایی سی‌ان‌ان، در گزارشی اعلام کرد دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حال ارزیابی ارسال مستشاران نظامی و تجهیزات جدید به اوکراین است.

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان، با توجه به تجمع اخیر نیرو‌های روسیه در نزدیکی مرز اوکراین، واشنگتن به فکر ارسال کمک نظامی به اوکراین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجهیزات جدید شامل سلاح‌هایی مانند موشک‌های ضد تانک و خمپاره است.

پیش از این روسیه اعلام کرده بود که وضعیت اوکراین بخشی از بحث در نشست بعدی این کشور و آمریکا خواهد بود و همچنین آمریکا را به ایجاد تنش در منطقه متهم کرد.

پیشتر، دیمیتری پسکوف، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در سخنانی از کشور‌های عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواست ارسال سلاح به اوکراین و فعالیت‌های تحریک‌آمیز در مرز روسیه را متوقف کنند.

پسکوف با اشاره به اینکه آمریکا و متحدانش باید از تمرکز نظامی در مرز‌های روسیه دست بردارند گفت: کشور‌های ناتو نیز باید از تامین تسلیحات مدرن اوکراین و تشویق این کشور به انجام اقدامات دیوانه وار خودداری کنند.

سخنگوی کرملین در همین رابطه، انتشار مکاتبات وزارت امور خارجه روسیه در خصوص تشکیل اجلاس سران چهار جانبه نرماندی (اجلاس وزرای امور خارجه کشور‌های روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان موسوم به گروه نرماندی) را گامی غیرمتعارف برای دیپلماسی، اما اقدامی شگفت انگیز و تعیین کننده توصیف کرد.

وزیر دفاع اوکراین نیز با بیان اینکه مانور نیرو‌های روس در مرز‌های این کشور زنگ خطری برای کی‌یف است، مدعی شد که مسکو در تلاش است تا واکنش اوکراین و غرب نسبت به یکدیگر و اتحاد بین آن‌ها را بسنجد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تنش اوکراین و روسیه دولت آمریکا کمک نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۴۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پولیتیکو : آمریکا ماه گذشته موشک‌ های دوربرد به اوکراین ارسال کرده

نشریه پولتیکو گزارش داد که دولت بایدن ماه گذشته به‌طور مخفیانه سیستم موشکی دوربرد «اتکمز» را در اختیار اوکراین گذشته است.

به گزارش ایسنا، این نشریه در ادامه به نقل از منابع خود اعلام کرد اوکراین تاکنون دومرتبه از این سیستم موشکی برای حمله به اراضی روسیه استفاده کرده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ساعاتی پیش قانونی را امضا کرد که به موجب آن کمک‌های نظامی جدید از سوی واشنگتن به اوکراین ارسال می‌شد.

این بسته شامل مهمات تسلیحات متعارف، موشک‌ها و سامانه‌های ضدهوایی و دیگر تسلیحات می‌شود.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن در واکنش به تصویب بسته کمکی جدید آمریکا برای اوکراین گفت: ایالات متحده تصمیم گرفته تا طرف جنگ را انتخاب کند. آمریکا طرف شیطان را انتخاب کرده و از فاشیسم حمایت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا حاضر به فدا کردن جان مردم بی‌گناه است، عنوان کرد: سیاست‌مداران آمریکایی با تصمیم‌شان سرنوشت یک کشور را تعیین کرده و از آن به عنوان «دژکوبی» علیه روسیه استفاده می‌کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آخرین تحولات اوکراین| تصمیم برلین برای عدم ارسال موشک‌های تاروس به کی‌یف تغییر نکرده است
  • تحولات اوکراین| تایید دستاوردهای روسیه در جبهه توسط کاخ سفید
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • پولیتیکو : آمریکا ماه گذشته موشک‌ های دوربرد به اوکراین ارسال کرده
  • ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا، جنگ اوکراین را به کدام سو می برد؟
  • رویترز: آمریکا به صورت مخفیانه به اوکراین موشک دوربرد ارسال کرده است
  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • 60 میلیارد دلاری آمریکا، جنگ اوکراین را به کدام سو می برد؟
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • رونمایی انگلیس از بزرگترین بسته کمک نظامی به کی‌یف