Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در امتداد رشته کوه البلق و رسیدن به تنگه الفلج، منابع نظامی درباره تشدید حملات ائتلاف سعودی در دو جبهه الحدیده و استان شبوه گفتند که این نیروها از سال‌ها پیش برای جبهه ساحل غربی آماده شده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، منابع میدانی در ارتش یمن می‌گویند پیشروی‌ها در جبهه مأرب همچنان ادامه دارد و به رغم حملات ائتلاف سعودی و تلاش برای تشدید درگیری‌ها در جبهه «الحُدیده» (ساحل غربی یمن)، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در دولت نجات ملی برای این جبهه از سال‌ها پیش آماده شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه الأخبار یمن امروز سه‌شنبه در یادداشتی نسبتا طولانی در این باره نوشت: «جمعه گذشته ائتلاف سعودی-اماراتی از آغاز عملیات نظامی جدید در جنوب استان الحدیده خبر داد و به دنبال آن، هزاران نفر از عناصر شبه نظامی وفادار به امارات را برای انجام حملات متعدد به مناطق خارج از شهر "حَیـس" (مرکز شهرستان حیس)، واقع در غرب شهر ساحلی "المُخا" گسیل داشت که هدف از آن تلاش برای به تأخیر انداختن نبرد سرنوشت‌ساز در استان مأرب (مرکز یمن) است.»

در مقابل، درگیری‌ها در جبهه‌های جنوبی شهر مأرب شدیدتر شد و طی آن نیروهای دولت صنعاء (نجات ملی) با کمک و پشتیبانی نیروهای قبایل در جهت جنوب شهر پیشروی کردند و توانستند بر مساحت گسترده‌ای سیطره پیدا کنند.

منبعی نظامی در ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این کشور به این روزنامه درباره اقدام ائتلاف سعودی در جبهه الحدیده گفت: «براساس تجربه و محاسبات نبرد طولانی مدتی که صنعاء برای مقابله با کشورهای متجاوز عضو ائتلاف از هفت سال پیش گرفته‌است، تشدید حملات جاری اولین بار نبوده و آخرین بار هم نخواهد بود و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از سال‌ها برای نبرد الحدیده آماده شده‌اند و این دو هستند که مشخص می‌کنند چه زمانی این مرحله تشدید درگیری‌ها تمام خواهد شد.»

منبع مذکور همچنین تصریح کرد که «صنعاء در گذشته (طی نزدیک به هفت سال)، در 52 جبهه نظامی نامحدود با ائتلاف متجاوز (سعودی اماراتی) و نیروهای مزدورانش درگیر بوده و خسارت‌‌های سنگین به نیروها و تجهیزات آن‌ها وارد کرده‌ است.»

وی درباره عملیات ائتلاف مذکور در ساحل الحدیده نیز گفت: «این اقدام تلاش مذبوحانه‌ای است که هدف از آن افزایش روحیه مزدورهایی است که روحیه خود را از دست داده‌‌اند.»

در همین ارتباط، «حسین العزّی»، وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در توییت‌هایی اعلام آغاز عملیات نظامی جدید در الحدیده را به سخره گرفت و نوشت که تشدید درگیری در جبهه مذکور نوعی موافقت فوری با درخواست‌های آمریکا و اظهارات مقامات خصمانه مقامات این کشور علیه مردم مظلوم یمن است.

روزنامه الاخبار به نقل از منابع قبیله‌ای در مأرب نیز نوشت که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به سمت منطقه «الفَـلج» (گذرگاه و تنگه‌ای  در البلق غربی) پیشروی کرده و در چند قدمی آزادسازی این منطقه راهبردی هستند.

به گفته این منابع، به موازات پیشروی در این منطقه در منطقه رشته کوه البلق میانی نیز پیشروی صورت گرفته که در ادامه پیشروی گسترده هفته گذشته بوده و پیش‌بینی می‌شود نیروهای پیشروی‌کرده در جبهه الفلج را پوشش داده و امنیت آن‌ها را تأمین کند.

منبع الاخبار لبنان در این ارتباط گفت که نیروهای دولت نجات ملی از چند روز پیش بعد از تکمیل آزادسازی روستای «روضه جهم»‌ در شرق «صراوح»، در نزدیکی «وادی ذنه» وارد «درگیری‌های خونینی» شده‌اند.

چند منبع نظامی و قبیله‌ای در مأرب در این باره تأکید کردند که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی دو روز گشته از سمت «امر ریش» (نزدیک پادگانی به همین نام) به سمت منطقه «الرمله» (در نزدیکی البلق شرقی) پیشروی کرده و طی آن، بر منطقه «العکد» واقع بین منطقه «آل عقار العبیدی» در جنوب شرق «وادی عبیده» سیطره پیدا کرده‌اند که نزدیک به زادگاه استان‌دار اخوانی مأرب یعنی «سلطان العراده» است.

بر اساس این گزارش، ناظران نظامی پیش‌بینی می‌کنند که تشدید درگیری در جبهه الحدیده، نیروهای ارتش وکمیته‌های مردمی یمن را وادار خواهد کرد که به نبرد در مأرب طی چند روز آینده «فیصله دهند»؛ چرا که هدف از تشدید حملات در جبهه الحدیده، به تأخیر انداختن «یک‌سره کردن نبرد مأرب» است.

رسانه‌های وابسته به ائتلاف سعودی و دولت منصور هادی، رئیس جمهوری فراری و ریاض‌نشین یکشنبه نیز از آغاز عملیات آزادسازی شهرستان‌های جنوبی مأرب از سمت استان شبوه (جنوب مأرب) خبر دادند. ناظران نیز در این باره گفتند که «این عملیات در راستای ایجاد هراس و پروپاگاندای رسانه‌ای است نه بیشتر».

یمن| دیدار رئیس نیروهای نیابتی امارات با سفرای اعضای شورای امنیت/ تلاش ابوظبی برای سرکوب متحد عربستان

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بندر الحدیده جنگ مأرب اخبار یمن آخرین تحولات یمن بندر الحدیده جنگ مأرب اخبار یمن آخرین تحولات یمن ارتش و کمیته های مردمی یمن نیروهای ارتش جبهه الحدیده ائتلاف سعودی تشدید درگیری درگیری ها نجات ملی شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۴۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از نقشه‌های آمریکا با خبر هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن با انتشار یک پست در فضای مجازی تاکید کرد: یمن در جریان نقشه‌های خصمانه آمریکا قرار دارد.

وی افزود: ما به آمریکا هشدار می‌دهیم؛ این کشور ممکن است در صورت دست زدن به اقدامات خصمانه حتی یک مسیر امن در منطقه برای خود پیدا نکند.

العزی اضافه کرد: در این صورت منافع آمریکا تبدیل به یک هدف دائمی برای تمام آزادگان خواهد شد. آمریکا به رویکرد خصمانه خود علیه یمن پایان دهد قبل از آن که این نقشه‌های شکست خورده، آمریکا را به جهنم طولانی مدت سوق دهد.

وی بیان کرد: آمریکا مسئولیت پیامدهای حماقت‌های احتمالی خود را علیه یمن بر عهده خواهد داشت.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این نیروها در حمایت از مردم فلسطین و مقاومت غزه و در پاسخ به تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس به یمن، ۲ عملیات ضد متجاوزان انجام داده اند.

وی اعلام کرد که نیروهای یمنی یک نفتکش انگلیسی را در دریای سرخ و یک پهپاد آمریکایی از نوع ام کیو ۹ را در آسمان استان صعده هدف قرار دادند.

سرتیپ یحیی سریع تاکید کرد که نیروهای این کشور با تعدادی موشک نفتکش انگلیس ANDROMEDA STAR را به تلافی حمله‌های این کشور در دریای سرخ هدف قرار دادند و موشک‌ها مستقیماً به هدف اصابت کرده است.

یحیی سریع همچنین درباره سرنگونی موفق پهپاد پیشرفته آمریکا در آسمان یمن گفت: نیروهای پدافند هوایی یمن روز گذشته (جمعه) موفق شدند یک فروند هواپیمای MQ۹ آمریکایی را در حریم هوایی استان صعده به هنگام انجام مأموریت‌های خصمانه، سرنگون کنند.

کد خبر 6089708

دیگر خبرها

  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • امیر آشتیانی: راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • یمن آماده ورود به اراضی اشغالی و نبرد طوفان الاقصی می‌شود+ فیلم
  • راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو
  • کاهش ۵۰ درصدی سود کانال سوئز در پی تحولات دریای سرخ
  • نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • از نقشه‌های آمریکا با خبر هستیم