Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@14:41:29 GMT

حمایت نویسندگان از تحریم ناشر اسرائیلی

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۵۴۴۵۹

حمایت نویسندگان از تحریم ناشر اسرائیلی

جمعی از نویسندگان مشهور از تصمیم «سالی رونی» برای مخالفت با ترجمه کتابش توسط یک انتشارات اسرائیلی حمایت کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین،‌ نویسندگانی از جمله «کامیلا شمسی‌»‌، «مانیکا علی»‌ و «چاینا میول»‌ از «سالی رونی» نویسنده مشهور ایرلندی برای مخالفت با فروش حق ترجمه اثرش به یک انتشارات اسرائیلی حمایت کردند و این اقدام را واکنشی ستودنی به ناعدالتی‌هایی که علیه فلسطینی‌ها تحمیل می‌شود توصیف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندی پیش اعلام شد،‌ «رونی»‌ با درخواست فروش حق ترجمه عبری رمان جدیدش «جهان زیبا، کجایی» به انتشارات مودان که سابقه انتشار دو عنوان از آثار این نویسنده را دارد مخالفت کرده است.

«جهان زیبا، کجایی» زمانی که در ماه سپتامبر منتشر شد به صدر پرفروش‌ترین کتاب‌های بریتانیا رسید و در پنج روز نخست انتشار، بیش از ۴۰هزار نسخه از این کتاب به فروش رسید.

این نویسنده ایرلندی پرفروش ماه گذشته اعلام کرد که از کمپین (BDS) که در راستای «پایان حمایت جهانی از ستم اسرائیل علیه فلسطین و تحت فشار گذاشتن این رژیم برای پیروی کردن از قوانین بین‌المللی» فعالیت دارد، حمایت می‌کند و فکر نمی‌کند همکاری داشتن با یک شرکت اسرائیلی کار درستی باشد.

با این‌که دو فروشگاه زنجیره‌ای کتاب اسرائیلی اعلام کرده‌اند که آثار «رونی»‌ را از قفسه‌های فروش کتاب حذف خواهند کرد، تصمیم اخیر «رونی»‌ حمایت ۷۰ نویسنده و ناشر را به دنبال داشته است.

در نامه‌ای که توسط شبکه فرهنگی «حمایت هنرمندان از فلطسطین در بریتانیا»‌ منتشر شده شماری از چهره‌های ادبی اعلام کردند که از تصمیم «رونی»‌ حمایت می‌کنند.

پیش‌تر از اعطای یک جایزه ادبی به «کامیلا شمسی»‌ نویسنده بریتانیایی - پاکستانی برنده جایزه ادبیات زنان و یکی از امضاکنندگان این نامه به دلیل حمایت از جنبش (BDS) خودداری شده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سال رونی نویسنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۴۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری

رضایی رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری گفت: کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» به قلم دکتر مهدی محمودی کامل آباد عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان و مهری محمدیان پژوهشگر دانشگاه فنی و حرفه‌ای تألیف و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی استان نتشر شد.

وی افزود: کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در ۱۲۳ صفحه در قطع وزیری تألیف و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی استان وارد بازار نشر شده است.

بیشتر بخوانید

انتشار کتاب قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه

در معرفی کتاب آمده است: سؤال پژوهش جایگاهی برتر در شکل‌گیری ساختمان یک پژوهش دارد؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از صاحب‌نظران امر تحقیق کامیابی یا ناکامی پژوهش‌ها را وابسته به کیفیت سؤال‌های پژوهش می‌دانند. بررسی شمار زیادی از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان معماری در ایران نشان می‌دهد که بخش چشمگیری از کاستی‌ها در فرایند پژوهش دانشجویان از کجروی یا ضعف در ساخت و پیکره‌بندی سؤال‌های پژوهش سرچشمه می‌گیرد.

انتشارات جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری که به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت می‌کند، تلاش می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید را به چاپ برساند.
علاقمندان برای دریافت کتابِ «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» به درگاه اینترنتی ۱۶ book.ir مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • مسوولان در نشر و چاپ کتاب نویسندگان را حمایت کنند
  • نشر صاد با ۱۹۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشارات جمکران با ۵۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت اقدام توهین‌آمیز به امام (ره)
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت توهین‌ به امام (ره)
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید