Web Analytics Made Easy - Statcounter

آون های آزمایشگاهی لوازمی چند منظوره هستند که عمدتاً در صنایع علمی و تولیدی مورد استفاده قرار می گیرند. آنها کنترل دقیق دما و دمای یکنواخت را در طول فرآیند گرمایش ارائه می دهند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام دانشور شیمی، در اینجا مروری بر انواع مختلف آون را می توانید مشاهده کنید با دانشور شیمی همراه باشید :

انواع آون آزمایشگاهی

آون های همرفت برای کاربردهایی طراحی شده اند که در آن یک فن یا جریان هوای دیگر فرآیند حرارتی را مختل می کند، مانند پردازش مواد سبک وزن یا پودر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نسبت به انواع دیگر آون های آزمایشگاهی همرفت مکانیکی به یکنواختی دمایی کمتری نیاز دارند. آون‌های گرانشی یک منبع همرفت طبیعی منحصر به فرد را از طریق قفسه‌های فولادی ضد زنگ سوراخ‌دار برای دستیابی به یکنواختی دما بدون استفاده از دمنده ایجاد می‌کنند. 
آون های هوای اجباری با فشار دادن هوای گرم به اطراف محفظه فر با کمک فن دمنده کار می کنند. مشابه آون ، هوای گرم از طریق یک سیستم مجرای عبور می کند که توزیع یکنواخت هوای گرم را در داخل محفظه ایجاد می کند.

تفاوت اصلی بین آون های همرفتی گرانشی برای جابجایی هوا به یک فن دمنده متکی نیستند. هوای گرم به طور طبیعی با انبساط بالا می‌آید، چگالی کمتری نسبت به هوای اطراف دارد و انرژی گرمایی خود را از دست می‌دهد. یک اجاق هوای اجباری که به عنوان آون همرفت مکانیکی نیز شناخته می‌شود، با فشار دادن هوای گرم به اطراف محفظه فر با کمک یک فن دمنده کار می‌کند. مانند یک آون، هوای گرم از طریق یک سیستم مجرای عبور می کند و توزیع یکنواخت هوای گرم را در داخل محفظه ایجاد می کند.  
آون های آزمایشگاهی خلاء برای حذف رطوبت، گاز و سایر مواد شیمیایی احتمالا فرار از اقلام استفاده می شود و در عین حال از واکنش ها جلوگیری می کند. مکانیزم اولیه برای خشک کردن در اجاق خلاء در واقع محفظه خلاء است. محفظه فشار را کاهش می دهد، که نقطه جوش اکثر مواد را کاهش می دهد و اجازه می دهد تا مایعات در دماهای پایین تر تبخیر شوند.

کاربرد آون آزمایشگاهی

خشک کردن یا آبگیری  - حذف رطوبت از نمونه ها. اغلب در آزمایشگاه های محیطی، بیولوژیکی و بالینی انجام می شود. استریل کردن  - باکتری ها یا میکروارگانیسم ها را از چیزی حذف یا از بین می برد. معمولاً برای استریل کردن تجهیزات آزمایشگاهی استفاده می شود. آنیلینگ  - برای حذف تنش های داخلی و سخت شدن فلز یا شیشه استفاده می شود. فلز یا شیشه حرارت داده می شود و به آرامی خنک می شود. تبخیر  - برای تبخیر حلال های اضافی مانند آب از محلول برای تولید محلول غلیظ یا اندازه گیری نقطه ذوب آنها استفاده می شود.

انکوباتور آزمایشگاهی

انکوباتور آزمایشگاهی محیطی با دمای کنترل شده برای حمایت از رشد کشت های میکروبیولوژیکی فراهم می کند. انکوباتورهای معمولی جعبه های عایق بندی شده با بخاری قابل تنظیم هستند که تا دمای ۶۰ درجه سانتیگراد تا ۶۵ درجه سانتیگراد (۱۴۰ درجه فارنهایت تا ۱۴۹ درجه فارنهایت) افزایش می یابد، اگرچه برخی از آنها می توانند کمی بالاتر بروند (معمولاً حداکثر تا ۱۰۰ درجه سانتیگراد).

ویژگی هایی انکوباتور آزمایشگاهی

عایق برتر که پایداری محفظه را بهبود می بخشد و بار حرارتی خروجی به آزمایشگاه و مصرف برق عملیاتی را کاهش می دهد که هزینه های عملیاتی را کاهش می دهد. فناوری کنترل PID ریزپردازنده عالی که زمان رمپ سریع را تضمین می کند LED های تشخیصی جامع درب شیشه ای سفت و سخت برای مشاهده نمونه های داخل محفظه در حین کار تکنولوژی استثنایی محفظه پیش گرمایی که حداکثر عملکرد حرارتی را تضمین می کند مهر و موم ۲ نقطه ای درب با کیفیت بالا و لولای غیرعادی حداکثر فشرده سازی واشر را برای دمای محفظه پایدار تضمین می کند. طراحی جابجایی اجباری نرخ پاسخ دما را سریع‌تر ایجاد می‌کند، یکنواختی را بهبود می‌بخشد و نوسانات را کاهش می‌دهد فن دائم روغن کاری شده و بدون نیاز به تعمیر و نگهداری برای گردش هوای یکنواخت سطح خارجی با قابلیت تمیز کردن آسان با پوشش Isocide™ برای از بین بردن ۹۹.۹ درصد باکتری های سطحی در عرض ۲۴ ساعت پس از قرار گرفتن در معرض ویژگی ضد عفونی اختصاصی UV موجود در مدل جوجه کشی یخچالی که می تواند به صورت دستی یا خودکار کار کند. قابلیت یخ زدایی خودکار در مدل جوجه کشی یخچالی در حین کار و به طور منظم فعال می شود درگاه دسترسی جانبی برای اعتبارسنجی دما و نقشه برداری مخزن آب برای جمع آوری آب در هنگام یخ زدایی

 انواع انکوباتور آزمایشگاهی

انکوباتور آزمایشگاهی همرفت اجباری : محیطی با دمای کنترل شده برای حمایت از رشد کشت های میکروبیولوژیکی از طریق سیستم جابجایی اجباری فراهم می کند. این نوع انکوباتور می تواند تا ۱۰۰ درجه سانتیگراد از دمای محیط (+۷.۵ درجه سانتیگراد) برسد. انکوباتور آزمایشگاهی همرفت طبیعی : محیطی با دمای کنترل شده برای حمایت از رشد کشت های میکروبیولوژیکی از طریق طراحی همرفت طبیعی برای به حداقل رساندن اختلال در نمونه ها فراهم می کند. این نوع انکوباتور می تواند تا ۸۰ درجه سانتیگراد از دمای محیط (+۷.۵ درجه سانتیگراد) برسد. دستگاه جوجه کشی یخچالی : انکوباتور با دمای پایین نامیده می شود، برای حفظ درجه حرارت کمتر از محیط تا حدود ۱۰ درجه سانتی گراد طراحی شده است. حفظ دمای پایین برای انجام آزمایش بیوشیمیایی اکسیژن نیاز (BOD) ضروری است که شامل انکوبه کردن نمونه های اشباع شده با اکسیژن در دمای ۲۰ درجه سانتیگراد معمولاً به مدت پنج روز است.                     انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: درجه سانتیگراد استفاده می شود کاهش می دهد هوای گرم نمونه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۴۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری طی ۵ روز آتی

اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری پیش بینی می شود.

به گزارش ایسنا، براساس بررسی نقشه‌های پیش یابی و تحلیل الگوهای همدیدی وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

همچنین برای امروز و فردا در ارتفاعات شرقی استان در بعضی ساعتها افزایش ابر و افزایش باد، گاهی رگبار پراکنده باران با احتمال رعدوبرق دور از انتظار نیست.

شایان ذکر است از روز یکشنبه روند تدریجی افزایش دما در سطح استان مورد انتظار می‌باشد.

آسمان تهران فردا شنبه (۸ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد و در روز یک شنبه (۹ اردیبهشت ماه) صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی فردا و پس فردا ایستگاه فیروزکوه با کمینه دمای ۲ و ۴ درجه سانتیگراد سردترین ایستگاه استان تهران و ورامین و پیشوا با بیشینه دمای  ۲۸ و ۲۹ درجه سانتیگراد گرمترین ایستگاه استان تهران خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایداری هوای استان اردبیل
  • پایداری هوای زنجان تا اواسط هفته جاری
  • افزایش دمای هوای همدان
  • پیش‌بینی آب و هوای تهران طی روزهای آینده
  • آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری طی ۵ روز آتی
  • پایداری گرمای هوا در گیلان
  • افزایش دمای هوای در زنجان
  • ادامه گرمای هوا اواسط هفته در گیلان
  • وضعیت آب و هوای تهران در پایان هفته
  • آسمان مازندران تا اواسط هفته آینده صاف و آفتابی