Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@11:36:06 GMT

کنیا میزبان هیأت‌های تجاری ایرانی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۵۴۵۹۳

کنیا میزبان هیأت‌های تجاری ایرانی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، جاشوا گاتیمو آگوتا ظهر سه‌شنبه در دیدار مدیران و فعالان صنعت چای کنیا با مدیران ارشد اتاق بازرگانی استان البرز با ابراز خرسندی از گسترش سطح تعاملات تجاری میان طرفین اظهار داشت: اخیراً در جلسه‌ای با مدیران ارشد وزارت خارجه ایران به مسئولان مربوطه اطمینان خاطر داده ام که به عنوان سفر کنیا در ایران تا زمان حضور در این منصب بیشترین تلاش‌ها را برای گسترش سطح روابط میان دو کشور انجام می‌دهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به دنبال توسعه روابط میان ایران و کنیا در بالاترین سطح تعاملات تجاری و فرهنگی هستیم، گفت: ایرانی‌ها به محصول چای کشور کنیا علاقمند هستند و بدین منظور افرادی از هیأت عامل چای کنیا و تجار و فعالان این حوزه به البرز سفر کرده‌اند.

سفیر کنیا در تهران با بیان اینکه به دنبال گسترش تعاملات با ایران در زمینه‌های مختلف هستیم، بیان کرد: تا قبل از این ملاقات و سفر هیأت تجاری کنیایی فعال در زمینه چای به البرز متأسفانه اقدامات مهمی در راستای معرفی این محصول تولیدی به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی ایران انجام نشده بود، امیدواریم این دیدار منجر به رفع موانع و تسهیل همکاری‌های میان دو کشور شود.

وی با اشاره به اهمیت بررسی راهکارهای توسعه تعاملات تجاری میان ایران و کنیا و رفع معضلات در این زمینه گفت: قصد ما تأمین بازار ایرانی در زمینه چای وارداتی توسط کشور کنیا است.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه مسئولان ایران و کنیا اذعان دارند که روابط تجاری میان دو کشور در حال افزایش است، گفت: امیدوارم ره آورد این جلسات و دیدارها برای تجار ایرانی و کنیایی پیش آمدهای خوبی باشد و در زمینه موضوعات مختلف از جمله تعاملات در صنعت چای به نتایج مثبتی دست یابیم.

سفیر کنیا در تهران گفت: دولت کنیا همیشه برای همراهی با تجار آماده همکاری است، به دنبال برگزاری این نشست با مسئولان اتاق بازرگانی امیدواریم به زودی شاهد حضور هیأت تجاری از البرز به نایروبی باشیم تا گام‌های موثرتری در تقویت روابط تجاری میان ایران و کنیا حاصل شود.

وی بیان کرد: به یقین سفر هیأت‌های تجاری ایرانی و کنیایی به معرفی هرچه بیشتر توانمندی‌های تولیدی و صنعتی میان دو کشور منجر می‌شود و می‌تواند زمینه ساز روابط پایدار تجاری‌در این زمینه باشد.

کد خبر 5358873

منبع: مهر

کلیدواژه: کنیا وزارت امور خارجه ایران استان البرز هفته بسیج ویروس کرونا بوشهر بسیج آمار کرونا خطبه های نماز جمعه زلزله کرمانشاه کتاب و کتابخوانی عکس استانها آلودگی هوا بارش باران ایلام ایران و کنیا میان دو کشور تجاری میان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۴۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴)، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، توانمندی‌های صادراتی فناوران فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی را در معرض دید بازدیدکنندگان خارجی قرار داد.

این نمایشگاه، بزرگترین رویداد تجاری در ایران است که به منظور ارتباط با بازار‌های بین‌المللی و معرفی توانمندی‌های صادراتی صنایع ایران برگزار می‌شود و رویداد فرصتی استثنایی برای تولیدکنندگان داخلی فراهم می‌کند تا محصولات خود را به تجار و بازرگانان بین‌المللی معرفی کنند و به این ترتیب، ظرفیت‌های خالی کارخانه‌ها را پر کرده و به سمت افزایش صادرات حرکت کنند.

 خانه نوآوری و فناوری ایران (آی هیت) نیز به عنوان یک پل ارتباطی میان تولیدکنندگان ایرانی و بازرگانان خارجی میزبان بازدیدکنندگان است و امکان برقراری تعاملات تجاری و شبکه‌سازی را فراهم می‌کند.

همچنین طی پنج روز برگزاری این نمایشگاه که از روز شنبه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز شده، شاهد جلسات اختصاصی B۲B بین بازدیدکنندگان خارجی و شرکت‌های ایرانی، گردهمایی‌های صنعت محور با بازدیدکنندگان خارجی، تور‌های تخصصی داخل نمایشگاه برای بازدیدکنندگان خارجی، معرفی دسته محصولات منتخب ایران، معرفی محصولات منتخب صنایع پزشکی، ارائه خدمات مشاوره در طول برگزاری نمایشگاه، دسترسی به نرم افزار اختصاصی، دسترسی به مترجم و سایر موارد ارائه نیز خواهیم بود.

امروز، در روز دوم این نمایشگاه هیأت تجاری قطر و ترکیه، با هدف گسترش ارتباطات تجاری و اقتصادی از آی هیت بازدید کردند. هیئت‌های مذکور از محصولات و دستاورد‌های شرکت‌های ایرانی در حوزه‌های مختلف از  ۱۵ گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساختمان و خدمات فنی‌مهندسی، پتروشیمی، صنایع خلاق از جمله انیمیشن، بازی بازدید کردند.

معاون وزیر صنایع قطر طی نشستی در حاشیه این بازدید دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی را در بالاترین سطح فناوری دانست و آمادگی قطر را جهت انعقاد قرارداد‌های تجاری با ایران اعلام کرد.

رئیس اتاق بازرگانی ترکیه هم حین بازدید از آی‌هیت شگفت‌زدگی خود را از کیفیت محصولات ایرانی بیان کرد و افزود: در حال حاضر کشور ما در حال انجام فعالیت‌هایی در زمینه تولید محصولات دفاعی است ولی ایران این مراحل را به بهترین شکل ممکن به اتمام رسانده است.

وی در پایان اشاره کرد: دوست داریم با ایران در تمام زمینه‌ها تجارت داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حدود ۷۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور ایرانی در نمایشگاه  ایران اکسپو ۲۰۲۴ حاضر هستند و دستاورد‌های خود را به بازدیدکنندگان خارجی ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران میزبان ۲۲۰۰ مهمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ است
  • ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • بازدید هیأت تجاری هرمزگان از نمایشگاه بین‌المللی صنعت شیشه چین
  • مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • ایران و زیمباوه با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند
  • وزیر صنعت: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • چین میزبان مذاکرات آشتی میان حماس و فتح می شود