Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، غالب قندیل، مدیر مرکز پژوهش های الشرق الجدید در مصاحبه ای بر ضرورت همکاری ایران و روسیه با دولت سوریه برای حل و فصل برخی مشکلات باقی مانده در این کشور از جمله حضور نیروهای ترکیه در شمال سوریه تاکید کرد.

قندیل در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی اللؤلؤه گفت: برخی مشکلات و موانع وجود دارد که برطرف کردن آن‌ها به همکاری مشترک سوریه و متحدان این کشور نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال تعدادی از گروه‌ها در برخی مناطق سوریه هستند که از ترکیه حمایت می‌کنند و نیرو‌های ترکیه نیز در این مناطق حضور دارند. این مسئله فقط با شیوه نظامی حل و فصل نمی‌شود بلکه حل آن‌ها به همکاری روسیه، سوریه و ایران برای وادار کردن ترکیه به ترک سوریه و توقف حمایت از گروه‌های وابسته به خود که کمک‌های نظامی و سیاسی و مالی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، نیاز دارد. این مناطق در مرکز سوریه نیستند، زیرا مناطق مرکزی سوریه تحت کنترل نیرو‌های ارتش سوریه در آمده اند به همین سبب درگیری‌ها در این مناطق شدید نیست.

این مقام معتقد است روسیه و ایران باید به سوریه کمک کنند تا این مشکلات را حل کند.

قندیل در ادامه گفت: روسیه و ایران منافعی در سوریه دارند و دولت سوریه نیز این را می‌فهمد. سوریه تلاش می‌کند همه مناطق کشور را تحت سیطره خود در آورد و روسیه و ایران نیز تلاش می‌کنند مشکل ناشی از حضور ترکیه در سوریه را حل کنند که ممکن است مدتی طول بکشد، ولی صبر سوریه خیلی طولانی نخواهد بود.

مدیر مرکز پژوهش‌های الشرق الجدید اعلام کرد مسئولان سوریه طرح ”ب“ را روی میز دارند و به آرامی در حال آماده کردن خود هستند و به متحدان نیز مهلت لازم را برای حل این مشکلات می‌دهند. اگر تلاش‌های ایران و روسیه به حل این مشکلات منجر شود که بهتر و اگر مشکل حل نشد، ارتش سوریه وارد عمل می‌شود و واقعیت‌های جدیدی را در میدان خلق خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات سوریه نیروهای ترکیه ایران و روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۴۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق

به گزارش جماران؛ امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه که در جریان حمله موشکی - تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شدت مجروح شد و برای تکمیل روند درمان به تهران منتقل گردیده، عیادت کرد.

امیرعبداللهیان در این عیادت که با حضور کادر پزشکی مسئول درمان ایشان انجام شد، ضمن احوال‌پرسی از دیپلمات سوری، در جریان آخرین پیشرفت‌ها در وضعیت پزشکی و درمانی او قرار گرفت و برای ایشان از درگاه خدای سبحان شفای عاجل مسئلت نمود.

لازم بذکر است امیرعبداللهیان پس از حمله موشکی رژیم صهیونیستی اسراییل به سفارت ایران در دمشق ضمن سفر به سوریه، در حاشیه برنامه ها، با حضور در بیمارستان مرکزی دمشق، به همراه فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه از این دیپلمات عیادت کرد.

دیگر خبرها

  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است؛ عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • تخلیه بوستان‌های ساحلی دزفول در پی افزایش دبی «دز»/ هشدار خودداری از حضور در مناطق تفریحی
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است / عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات سوری که در حمله رژیم صیهونیستی به سفارت ایران مجروح شد
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق
  • تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی میان اتاق تبریز و فدراسیون اتاق‌های سوریه