Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@14:53:10 GMT

394 هزار و 185 نفر در ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۵۴۸۲۶

394 هزار و 185 نفر در ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند

نورالدین رحیمی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: توسعه نظام بیمه سلامت یکی از مهم‌ترین فرامین مورد تأکید در سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری و یکی از اهداف اصلی سازمان بیمه سلامت است که با تاسیس بیمه سلامت یکی از بزرگ‌ترین اصلاحات نظام رفاه اجتماعی کشور به عهده آن نهاده است و زمینه تحقق اهداف عدالت محوری، ارتقا سطح کیفیت در ارائه خدمات سلامت، کاهش پرداخت از جیب بیمه‌شدگان، گسترش برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مجموع تعداد کل بیمه شدگان استان ایلام ۳۴۹۱۸۵ نفر و تعداد ۲۸۹ مرکز طرف قراداد با بیمه سلامت و تعداد بیماران خاص ۵۴۵ نفر است.

وی افزود: تعداد مراجعین سال ۱۳۹۹ به مراکز طرف قرارداد با بیمه سلامت ۱میلیون و ۲۲۵ هزار و ۶۶۱ نفر و مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه درمانی این افراد بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا بیمه سلامت همانند سایر بیمه‌ها هزینه‌های درمانی بیمه شدگان مبتلا به کرونا را پرداخت کرده است و در مجموع تعداد ۱۱۰۲۲ پرونده کرونا تشکیل و مبلغ ۳۶۹/۳۷۲/۰۰۰ تومان هزینه شده که میانگین هزینه هر پرونده ۳۳/۵۱۲/۲۳۳ تومان بوده است.

وی ادامه داد: که در مجموع این تعداد پرونده ۷۳۰۷ نفر بستری کرونا و ۳۷۱۵ نفر کرونا به صورت سرپایی درمان شده و مبلغ ۳۳۰/۲۹۱/۰۰۰/۰۰۰ تومان هزینه پرداخت شده  که برای هر بیمار کرونایی بستری شده مبلغ ۴/۵۲۲/۰۰۰ تومان و برای بیمار سرپایی مبلغ ۱/۳۳۰/۹۶۱ تومان هزینه شده است.

رحیمی افزود:  مردم می‌توانند از طریق سامانه غیر حضوری بیمه شدگان به نشانی http://eservices.ihio.gov.ir/esc  از خدمات بیمه‌ای استفاده کنند و همچنین از طریق شماره ۱۶۶۶ سامانه یکپارچه رسیدگی به شکایات مردمی و ارتباط مستقیم با مدیر کل از طریق این شماره در روزهای دوشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۱ مسائل خود را در میان بگذارند.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: بیمه سلامت تحت پوشش بیمه بیماران خاص تومان هزینه بیمه شدگان بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۴۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریزی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی افزایش یافت

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، داود منظور در فضای مجازی در ادامه تشریح ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، نوشت: اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی از ۱۳۱ هزار میلیارد تومان (همت) در سال ۱۳۹۹ به ۶۳۰ همت در سال ۱۴۰۳ افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: مستمری مددجویان ۳۰ درصد افزایش یافت

رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: در این مدت، متوسط پرداختی ماهانه به مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی از ۶۱۷ هزار تومان به ۱۶۹۰ هزار تومان افزایش یافته است.
تعداد مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی از ۳.۲ میلیون خانوار به ۳.۹ میلیون خانوار افزایش یافته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: همچنین، در دولت سیزدهم برای کمک به تغذیه کودکان دچار سوء تغذیه، مبلغ ۸۴۰ میلیارد تومان در بودجه سال ۱۴۰۲ و مبلغ ۱۷۲۸ میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است.

منظور پیش از این نیز خبر داده بود که اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.
نگهداشت کادر درمان و ارتقاء نظام سلامت یکی از مقوم های کلیدی سرمایه اجتماعی و از جمله اولویت‌های اصلی دولت است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229484 برچسب‌ها بودجه

دیگر خبرها

  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • واریزی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی افزایش یافت
  • بیمه ها تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند
  • بیمه ها تعرفه تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی‌دهند/ تورم در بخش پزشکی با اجتماعی متفاوت است
  • بیمه ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم در بخش پزشکی با بخش اجتماعی بسیار متفاوت است
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم پزشکی در مقایسه با بخش اجتماعی بالاتر است
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم در بخش پزشکی با بخش اجتماعی بسیار متفاوت و بالاتر است
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • برخورداری ۶۲۵ زوج نابارور استان مرکزی از خدمات بیمه سلامت