Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی کشور ژاپن به دنبال تغییر نگرش در دوره‌های آموزشی با بودجه صنعت است و ۳۰ میلیون ین برای شروع ارتباط بین بخش‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند.

به نقل از تایمزهایراجوکیشن، شرکت Nikkei Asia اظهار کرد: ژاپن برای این طرح تا ۳۰ میلیون ین (۱۹۵ هزار پوند) فراهم خواهد کرد که نیمی از هزینه‌های ۱۰ دوره همکاری بین دانشگاه‌ها یا کالج‌های فنی و شرکت‌ها ایجاد شده را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هزینه مالی تاخیر بحرانی فزاینده در بخش آموزش و تحقیقات ژاپن را هدف قرار می‌دهد همچنین در بحبوحه تنزل اخیر در رتبه‌بندی و تحقیقات موسسات ژاپنی در شرایطی که سایر کشورهای آسیایی در جدول بالا می‌روند، صورت می‌گیرد.

آکیوشی یونزاوا، معاون دفتر راهبردی بین‌المللی در دانشگاه توهوکو گفت: «مقدار پولی که دولت تامین می‌کند بسیار ناچیز و نسبتا اسمی است اما هدف آن تغییر نگرش‌های صنعت و دانشگاه‌هاست.»

وی ادامه داد: در حال حاضر غیرمعمول نیست که صنعت برای دوره‌های دانشگاهی سرمایه‌گذاری کند زیرا چنین همکاری‌هایی در اکثر دانشگاه‌های پیشرو در ژاپن مشاهده می‌شود اما هنوز این تعداد اندک است.

تاکهیکو کاریا، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه آکسفورد گفت: اگرچه میزان بودجه اندک بود اما این ابتکار نشان‌دهنده یک تغییر بزرگ برای آموزش عالی ژاپن است. به این دلیل که همکاری‌های صنعت و دانشگاه در گذشته بیشتر در حوزه تحقیقاتی بوده اما در آموزش چندان زیاد نبوده است. نوعی تامین مالی بین دولت و شرکت‌های خصوصی می‌تواند انگیزه‌های روشنی را به دانشگاه‌ها و کسب‌وکارها برای توجه بیشتر به توسعه منابع انسانی با ایجاد دوره‌های جدید در سازگاری با تغییرات سریع در زمینه‌هایی مانند کربن‌زدایی نشان دهد.

طبق آمار موسسه ملی سیاست علم و فناوری ژاپن که Nikkei گزارش داده است، شرکت‌های چینی تقریبا ۲۷ درصد از هزینه‌های تحقیق و توسعه دانشگاه‌ها، شرکت‌های کره جنوبی ۱۴ درصد از تحقیقات و شرکت‌های ژاپنی تنها ۳ درصد را پوشش می‌دهند.

روشل کوپ، مشاور شرکت مشاوره بین فرهنگی ژاپن گفت: مشارکت کمتر صنعت در تحقیقات دانشگاهی ژاپن منجر به قطع ارتباط بین این دو بخش شده است.

وی می‌گوید: دانشگاه‌های ژاپن اغلب از نیازهای صنعت جدا هستند و از منابع و ایده‌های آن استفاده نمی‌کنند و کاهش این شکاف منطقی است.

هزینه‌های عدم موفقیت در بهبود روابط دانشگاهی و صنعت هشدار دهنده است زیرا ژاپن در حال حاضر از کمبود محققان آموزش دیده رنج می‌برد و صنعت و دولت همچنین دانشگاه‌ها در شرایط رقابت شدید جهانی به علت  کمبود نیروی انسانی بسیار ماهر به‌ویژه با مدرک دکتری در حوزه‌های علوم و مهندسی بحران شدیدی را احساس می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی کشور ژاپن آموزش صنعت تحقيقات شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۴۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست تلخی که در کمتر از ۲۴ ساعت جبران شد

به گزارش "ورزش سه"، در دور برگشت از سری مسابقات پلی‌اوت سوپر لیگ والیبال روسیه تیم اورال اوفا در حضور میلاد عبادی پور دریافت کننده قدرتی ایرانی خود توانست به راحتی و با نتیجه سه بر صفر پیروز شود و رتبه سیزدهمی خود را حفظ کند.

در این دیدار اورال اوفا ست های بازی را به ترتیب با نتایج 25 بر 15، 25 بر 16 و 25 بر 20 پیروز شد تا در فاصله یک  بازی مانده به پایان دور پلی اوت رتبه سیزدهمی را از آن خود کرده باشد.

میلاد عبادی فردا آخرین بازی خود را برای این تیم مقابل نووگورود‌ انجام خواهد داد و سپس راهی اردوی تیم ملی والیبال ایران پس از استراحتی چند روزه خواهد شد.

همچنین در فینال سوپر لیگ روسیه تیم زنیت کازان با سرمربی گری آلکسی وربوف و توماس توتولو دو برد برابر دینامو مسکو کسب کرده اند و به تنها یک برد دیگر برای قهرمانی نیاز دارند.

دیگر خبرها

  • مطالبات رتبه بندی فرهنگیان گلستان تا خرداد ماه تسویه می شود
  • اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن
  • شکست تلخی که در کمتر از ۲۴ ساعت جبران شد
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • برگزاری مجدد کنکور در منطقه سیل زده
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد