Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@12:18:39 GMT

موکب‌های هنری در مناطق محروم برپا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۵۵۱۹۰

موکب‌های هنری در مناطق محروم برپا می‌شود

علیرضا عسگری زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سازمان بسیج هنرمندان با مأموریت شبکه سازی هنرمندان، مرجعیت در شناسایی و تربیت هنرمندان تراز انقلاب اسلامی، تحقق شعار هر بسیجی حداقل یک هنر، تبیین و تعمیق اندیشه هنر حقیقت از سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را به صورت سازمانی آغاز کرد.
وی با برشمردن عرصه‌های هنری تحت فعالیت این سازمان که شامل فیلم، خوشنویسی، هنرهای رقومی و بازی‌های رایانه‌ای، شعر، شبیه خوانی و هنرهای آئینی، هنرهای سنتی و صنایع دستی، موسیقی و سرود، ادبیات داستانی، عکس، هنرهای تجسمی و تئاتر است، افزود: رسالتی که بر عهده ما گذاشته شده است نیاز به همکاری و تعامل دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالیت ۲۶ کانون بسیج هنرمندان

رئیس سازمان بسیج هنرمندان اصفهان در رابطه با اهداف و اقدامات بسیج هنرمندان استان اصفهان بیان کرد: درحال حاضر ۲۶ کانون بسیج هنرمندان در استان فعال است و روح جاری در فعالیت‌های هنری سازمان فضایی به‌نام چرخه فرایند محور یاوران انقلاب اسلامی است که به اختصار آن‌را چفیه می‌نامیم، جاری است.

وی ادامه داد: در پنج بعد ازجمله مهارتی، اندیشه‌ای، رسانه‌ای، نقش‌آفرینی و عملیات، تشکیلاتی عرصه‌های هنری را دنبال می‌کنیم.

عسگری زاده با بیان اینکه ابعاد پنجگانه برای هر کدام از عرصه‌های یازده گانه هنری اجرایی می‌شود، گفت: در سال گذشته به همت سازمان بسیج هنرمندان استان چرخه استعدادیابی یاوران حسینی برگزار شد که خوشبختانه با استقبال طیف وسیعی از علاقه مندان به این عرصه نه تنها در استان اصفهان بلکه در سایر استان‌های کشور روبه رو شد.

راه‌اندازی طرح جمال جانان

وی خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت تعداد قابل توجهی از هنرمندان در فعالیت‌های مختلفی متبلور شده است از جمله، برپایی موکب‌های هنری شهید آوینی، ایجاد پاتوق‌های متعدد سرود، پیگیری برپایی بازارچه‌های صنایع دستی، تولید محتوای فضای مجازی، اجرای تئاترهای خیابانی، برگزاری همایش‌های هم نویسی و خوشنویسی، جشنواره‌های متعدد هنری در عرصه‌های یازده گانه هنری به صورت جداگانه، همایش‌ها و جلسات هماندیشی هنر حقیقت و برگزاری یادواره‌های متعدد شهدای هنرمند است.

عسگری زاده با بیان اینکه برنامه‌های این سازمان برای حمایت از هنرمندان است، گفت: طرحی با عنوان «جمال جانان» راه‌اندازی کرده‌ایم که در این طرح در خانه هنرمندان حضور می‌یابیم و از ایده‌های آنها برای پیشبرد فعالیت‌های هنری سازمان بهره می‌گیریم.

وی اضافه کرد: با توجه به درگیری جامعه با بیماری کرونا در دو سال گذشته که معیشت هنرمندان را تحت تأثیر قرار داد، با کمک خیران و خود مجموعه سپاه پنج هزار و ۵۰۰ بسته‌های غذایی آماده شد و ضمن حفظ کرامت و شأن هنرمندان در اختیار آنها قرار گرفت.

برپایی موکب هنرمندان

رئیس سازمان بسیج هنرمندان بیان اینکه کمک‌های دیگری همچون تأمین تبلت برای فرزندان این هنرمندان انجام گرفته است، تصریح کرد: با مشارکت خیرین وام‌های قرض الحسنه‌ای پیش بینی شد تا هنرمندان تحت پوشش سازمان بتوانند از این وام‌ها استفاده کنند.

وی به اعزام هنرمندان بسیجی به اردوهای جهادی هم اشاره کرد و گفت: اکنون در استان اصفهان توانسته‌ایم حدود ۱۲ هزار نفر را در قالب بسیج هنرمندان جذب کنیم و همواره در فعالیت‌های هنری بسیج سعی داشتیم تا افرادی که در زمینه‌های هنری استعداد دارند را شناسایی کنیم.

عسگری‌زاده درباره برنامه‌های این سازمان برای هفته بسیج نیز گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است روز پنج شنبه ۴ آذرماه از ساعت ۱۵ و به صورت هماهنگ در ۲۹ نقطه استان که بیشتر مناطق محروم در نظر گرفته شده است موکب‌های هنری در عرصه‌های مختلفی هم چون خوشنویسی، عکاسی، فیلم، طراحی برپا شود.

وی خاطر نشان کرد: برپایی موکب‌های هنری نقش قابل توجهی در نشاط افزایی در جامعه و امید آفرینی داشته و هنرمندان بسیجی بدون هیچگونه چشم داشتی با حضور در این موکب ها در این راستا حرکت می‌کنند.

کد خبر 5358820

منبع: مهر

کلیدواژه: بسیج هنرمندان سازمان بسیج هنرمندان کشور اصفهان هنرمندان تئاتر ویروس کرونا هفته بسیج بوشهر بسیج آمار کرونا خطبه های نماز جمعه زلزله کرمانشاه عکس استانها کتاب و کتابخوانی آلودگی هوا بارش باران ایلام سازمان بسیج هنرمندان موکب های هنری عسگری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۵۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس

جابر آفریدون رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد گفت: هنرمندان خطه مرزی تایباد در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس در بندرعباس به روی صحنه رفتند و به اجرای موسیقی مقامی خراسان پرداختند.

وی افزود: این گروه هنری، متشکل از هنرمندان نسل قدیم و جدید موسیقی، با نام «مولانا» و با حضور اساتیدی همچون حسین رحمت الهی و یعقوب تنها و نیز یونس یوسفعلیزاده و عزیز عزیزانی به عنوان نماینده استان خراسان رضوی در این جشنواره فرهنگی حضور داشتند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد ادامه داد: چهاردهمین جشنواره فرهنگی و هنری خلیج فارس و دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس از هفتم تا دهم اردیبهشت در تالار شهید آوینی مرکز استان هرمزگان برگزار شد.

آفریدون بیان کرد: از ۳۲ اثر ارسال شده، تعداد ۱۰ اثر برگزیده به بخش پایانی این جشنواره موسیقی راه پیدا کردند و هنرمندانی از استان‌های هرمزگان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گیلان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و کرمان به روی صحنه رفتند.

این مقام مسئول تصریح کرد: خطه تایباد به عنوان مهد و خواستگاه موسیقی مقامی خراسان شناخته می‌شود؛ به طوریکه در حال حاضر ۱۵۰ هنرمند دوتارنواز در این شهرستان شناسایی شده اند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد خاطرنشان کرد: در راستای انسجام بیشتر فعالیت فرهنگی و هنری، در سال ۱۴۰۱ برای اولین بار باشگاه دوتارنوازان در شهرستان اساس گذاری شد که هدف آن استعدادیابی در حوزه موسیقی، پرورش و آموزش آن و نیز اعزام هنرمندان به رویداد‌های مختلف است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • برنامه‌های هفته سازمان بسیج سازندگی استان قم اعلام شد
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر
  • «از خارجی‌ها همه جا» تا «بنی آدم اعضای یک پیکرند» در دوسالانه هنر ونیز
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی