Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اجرایی دولتشهر هنگ‌کنگ امروز سه‌شنبه اظهار کرد، مقامهای این دولتشهر قصد دارند حوزه‌های رای گیری را در مرز با سرزمین اصلی چین با هدف تسهیل رای دادن هنگ کنگی‌های ساکن آنجا در انتخابات پارلمانی پیش رو برقرار سازند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کری لام، رئیس اجرایی هنگ کنگ بیان داشت، شهروندان هنگ کنگی ساکن در سرزمین اصلی چین در زمان برگزاری انتخابات پارلمانی 19 دسامبر این دولتشهر خواهند توانست با عبور از مرز با هدف رای دادن در حوزه‌های رای گیری ویژه وارد هنگ کنگ شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کری لام در یک کنفرانس مطبوعاتی عادی تصریح کرد، آنها بعد از دادن رای باید بلافاصله برگردند و الزامی برای رفتن به قرنطینه مربوط به کروناویروس در سرزمین اصلی چین نخواهند داشت.

وی افزود: هم اکنون همچنان عده‌ای از مردم در خاک سرزمین اصلی چین سرگردان هستند و نمی‌توانند برای کار یا درس خواندن برگردند و همچنین (بدون اتخاذ این تدابیر)‌ قادر نخواهند بود برای رای دادن به هنگ کنگ برگردند.

در حال حاضر کسانی که از هنگ کنگ به خاک سرزمین اصلی چین سفر می‌کنند لازم است دست کم 14 روز قرنطینه را بگذرانند. مسافران خاک سرزمین اصلی چین که به هنگ کنگ می‌روند هم می‌توانند در صورتی که به منطقه پر خطری در خاک اصلی چین نرفته باشند بدون هیچ گونه قرنطینه‌ای وارد این دولتشهر شوند.

انتخابات پارلمانی مذکور نخستین در نوع خود بعد از اصلاح قوانین انتخاباتی هنگ کنگ با هدف تضمین اداره این دولتشهر تنها توسط "وطن پرستان" وفادار به پکن است. بر اساس این قوانین تعداد کرسی‌هایی که مستقیما انتخاب می‌شوند کم شده و بسیاری از قانونگذاران از سوی یک کمیته عمدتا حامی پکن برگزیده خواهند شد.

هنگ‌کنگی‌هایی که در خاک سرزمین اصلی چین زندگی می‌کنند بیشتر احتمال دارد از نامزدهای طرفدار پکن حمایت کنند. این اقدام همچنین می‌تواند مشارکت رای‌دهندگان را که انتظار می‌رود امسال پس از اصلاحات قوانین انتخاباتی کمتر شود، تقویت کند.

لام گفت، افرادی که مایل به رای دادن در مراکز رای گیری ویژه هستند باید جلوتر از موعد برگزاری انتخابات ثبت نام کنند.

او اظهار داشت: "کل روند رای گیری در یک حلقه بسته قرار خواهد گرفت. رای دهندگانی که به این حوزه های رای گیری ویژه بیایند  نمی توانند منطقه مربوط به این مرکز رای گیری را ترک کنند، آنها نمی توانند به جامعه بروند."

رئیس اجرایی هنگ کنگ در عین حال تصریح کرد، هیاتی از جانب سرزمین اصلی چین متشکل از کارشناسان کووید-19 به مدت چهار روز به هنگ کنگ سفر کردند تا برای باز شدن احتمالی مرز تدارک ببینند.

بر اساس این گزارش قرار است دومین نشست با هدف بحث بر سر اقدامات مشترک علیه همه گیری روز پنجشنبه در شهر شنژن واقع در جنوب چین که هم مرز با هنگ کنگ است برگزار شود.

وی افزود: من مشتاق به صدور اعلامیه احتمالی مربوط به باز شدن مرزهای به شکلی منظم در سریعترین زمان ممکن هستم.

مقامات هنگ کنگ خطاب به مقامات چین اصرار کرده‌اند تا اجازه به سفر بدون قرنطینه از هنگ کنگ به چین بدهند. هنگ کنگ قوانین قرنطینه سختگیرانه‌ای را برای مسافران خارجی که به این دولتشهر وارد می‌شوند اجرا کرده و تلاش دارد جلوی موج جدید شیوع بیماری را بگیرد.

این دولتشهر یکی از سخت‌گیرانه‌ترین سیاست‌های قرنطینه را در جهان داشته و مسافرانی که از خارج به آنجا باز می‌گردند باید تا ۲۱ روز را در هتل‌هایی تعیین‌شده توسط دولت قرنطینه بگذرانند.

لام از ساکنان هنگ کنگ خواست واکسینه شوند زیرا این دولتشهر هنوز به نرخ واکسیناسیون 70 درصد برای اولین دوز نرسیده است.

وی تاکید کرد: من از مردم می‌خواهم که وظایف مدنی خود را به خاطر از سرگیری سریع فعالیت‌های عادی انجام دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هنگ کنگ کری لام چین انتخابات پارلمانی رای گیری رای دادن هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۵۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۹۱ شعبه ثابت و سیار رای‌گیری در ۲ حوزه انتخابیه استان زنجان مستقر شد

ابوالفضل رفیعی گفت: در حوزه انتخابیه زنجان – طارم ۱۹۹ شعبه ثابت و ۱۳۲ صندوق سیار و در حوزه انتخابیه خدابنده ۹۰ شعبه ثابت و ۷۰ صندوق اخذ رای سیار پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: بر اساس قانون انتخابات در این مرحله از انتخابات، افراد شرکت کننده باید در همان حوزه انتخابیه که مرحله اول رای داده اند، ‌شرکت کنند و رای دهند و افرادی که در مرحله اول انتخابات شرکت نکرده اند می توانند در هر یک از حوزه های انتخابیه مورد نظر خود رای دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه همه شرایط در این ۲ حوزه برای فرایند رای گیری مهیاست، تاکید کرد: انتخابات در این ۲ حوزه همانند دور قبل نیمه الکترونیکی است و تعداد و محل شعب هیچ تغییری نمی کند.

وی اظهار کرد: متولدان ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۵ و ماقبل آن واجد شرایط سنی برای شرکت در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند.

 استان زنجان در مجموع چهار حوزه انتخابیه و پنج کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که در دور اول انتخابات با مشارکت بیش از ۴۸ درصدی مردم استان در ۱۱ اسفند سال گذشته، سه منتخب به خانه ملت راه یافتند.

در حوزه انتخابیه زنجان و طارم با ۲ کرسی، مصطفی طاهری به عنوان نفر اول این حوزه با کسب ۴۶ هزار و ۵۶۸ رای راهی بهارستان شد و ۲ نفر بعدی یعنی نبی الله محمدی با کسب ۲۶ هزار و ۶۷۰ رای و محمد اسماعیلی با ۱۹ هزار و ۱۶۶ رای به دور دوم انتخابات راه یافتند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • واکنش معاون پارلمانی رییس جمهور به بودجه والیبال ودرخواست کاپیتان
  • برای حل مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد
  • نمایشگاه کتاب، رویدادی که هم جنگ را دید و هم روزهای قرنطینه را
  • ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار رای‌گیری در ۲ حوزه انتخابیه استان زنجان مستقر شد
  • آمادگی برق تبریز برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می‌دهد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می دهد
  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی