Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیوع مجدد بیماری کرونا در قاره سبز، بحران بزرگی را برای کشور‌های اروپایی ایجاد کرده است. خبرگزاری میزان – در حالی که شمار مبتلایان به کرونا در جهان از رقم ۲۵۸ میلیون نفر گذشته و قربانیان این بیماری همه گیر بیش از ۵ میلیون نفر اعلام شدهاند، اروپا با موج ویرانگری از این بیماری در آستانه فرا رسیدن زمستان مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به گزارش «گاردین»، با توجه به اینکه اروپا دوباره مرکز همه‌گیری کرونا شده است و کنترل‌های شدیدتر عمدتاً بر روی افراد واکسینه نشده در سراسر قاره اعمال می‌شود، اتریش، نخستین کشور در اروپای غربی است که از زمان شروع واکسیناسیون در اوایل سال جاری دوباره وارد قرنطینه شد.   در همین حال، فرانسه که شاهد رکوردشکنی شمار موارد ابتلای یک هفته‌ای کرونا در سه ماه گذشته است، خبر از مثبت شدن آزمایش کرونای «ژان کاستکس»، نخست وزیر فرانسه، پس از بازگشت از سفر بلژیک داد.   فرانسه همچنین نیرو‌های پلیس خود را برای سرکوب اعتراض‌های خشونت آمیز علیه مقررات کرونایی به «گوادلوپ»، سرزمین دریایی خود فرستاد.   آلمان و هلند نیز درصدد اعمال محدودیت‌های شدیدتر کرونایی هستند.   افزایش موارد ابتلا به کرونا در انگلیس به زعم «بوریس جانسون»، نخست وزیر این کشور، نگران کننده است.   «جانسون» گفت با وجود این دلیلی برای بازگشت محدودیت‌های کرونایی وجود ندارد.   در همین حال، محققان «آکسفورد» می‌گویند که تقریبا ۹۰ درصد بیماران کرونایی بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های انگلیس، واکسینه نشده‎اند.   کشور‌های اروپای شرقی که نرخ واکسیناسیون در آن‌ها پایین‌تر از کشور‌های واقع در غرب اروپاست، با ازدحام بیش از حد بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها مواجه شده‎اند؛ به ویژه بلغارستان و رومانی که بالاترین آمار مرگ و میر را در جهان تجربه کرده‌اند.   اسلواکی نیز در حال بررسی اعمال قرنطینه سه هفته‌ای کرونایی در بحبوحه جهش موارد ابتلا به کروناست. بیشتر بخوانید: قرار گرفتن اروپا در کانون همه گیری کرونا زنگ هشدار تشدید شیوع کرونا برای آمریکا و اروپا براساس بیانیه وزارت بهداشت اسلواکی، این کشور شاهد بزرگ‌ترین افزایش موارد جدید ابتلا به کرونا براساس جمعیت است.   نرخ واکسیناسیون کرونایی در اسلواکی، پایین‌تر از میانگین نرخ واکسیناسیون در اتحادیه اروپاست.   از سوی دیگر، یونان در حالی با هدف کاهش نرخ ابتلا به کرونا محدودیت‌های جدید کرونایی را اعمال می‌کند که نرخ مرگ و میر بر اثر این بیماری در یونان تقریبا ۲ برابر میانگین اتحادیه اروپاست.   همچنین خشم از محدودیت‌های کرونایی سبب بروز درگیری‌های خشونت بار در چند کشور اروپایی شده است.   از جمله آن‌ها می‌توان به درگیری معترضان به مقررات کرونایی با پلیس در بلژیک، اتریش و هلند اشاره کرد.   انتهای پیام/ برچسب ها: حوادث بین الملل کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا ابتلا به کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۵۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض اعلام کرد که چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می (ماه آتی میلادی) دولت فلسطینی را به رسمیت می‌ شناسند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این ارتباط اعلام کرد: انتظار می رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش العربیه، در ماه مارس، اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی اعلام کردند که به طور مشترک برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش خواهند کرد. این در حالیست که اشغالگران قدس مخالفت صریح خود را با با این اقدام اعلام کردند.

از سوی دیگر، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا پیشتر گفته بود که انتظار دارد مادرید تا ماه جولای به رسمیت شناختن فلسطینیان را اعمال کرده و معتقد است به زودی یک «توده بحرانی» در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت که چندین عضو را برای اتخاذ موضع مشابه تحت فشار نیز قرار دهد.

کد خبر 6092324

دیگر خبرها

  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!