Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پوشش وسیع واکسیناسیون علیه کرونا با کمک نیرو‌های بسیجی و مردم ایران در دنیا بی‌نظیر است.

خبرگزاری میزان - بهرام عین اللهی روز سه شنبه در مراسم هفته بسیج و تجلیل از بسیجیان نمونه مدافع سلامت که در وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: تا به امروز ۱۵۰ میلیون دز واکسن به کشور وارد و ۲۰ میلیون دز واکسن داخلی تولید کرده ایم و با کمک نیرو‌های بسیجی و قشر‌های مختلف مردم به خصوص دانشجویان که داوطلبانه پای کار آمدند، پوشش وسیع تزریق واکسن انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اکنون کمبود واکسن در کشور وجود ندارد، اظهار داشت: در صدمین روز شروع بکار دولت به تزریق ۱۰۰ میلیون دز واکسن رسیدیم و اکنون ۸۴ درصد گروه هدف دز اول و ۶۸ درصد دز دوم را دریافت کرده اند.

بیشتر بخوانید: ۵ توصیه طلایی طب سنتی برای روز‌های سرد و بارانی

عین اللهی با بیان اینکه همه پایگاه‌های بسیج در بحث واکسیناسیون پای کار آمدند، تاکید کرد: در واقع مردم بعد از دوران دفاع مقدس بار دیگر به کمک دولت آمدند و در این پایگاه‌ها نیرو‌های بسیجی و مردمی حضور دارند.

وزیر بهداشت گفت: قبل از آغاز به کار دولت سیزدهم تا تیر ماه امسال، بیش از پنج تا ۶ میلیون دز واکسن در کشور تزریق نشده بود و در پیک پنجم روزانه ۵۰ هزار بیمار کرونا شناسایی می‌شد و ۱۵ هزار بیمار بستری و ۷۰۰ مرگ و میر در روز را داشتیم که فاجعه ملی بود.

وی افزود: با آغاز به کار دولت سیزدهم کار بسیجی برای واردات واکسن در وزارتخانه‌های مختلف از جمله بهداشت، امور خارجه، بانک مرکزی، هلال احمر و ... آغاز شد و هفته‌ای ۲ تا ۳ جلسه مستمر در این زمینه داشتیم و توانستیم در ۲۴ تا ۴۸ ساعت پنج میلیون دز واکسن وارد کنیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: کار بسیجی باعث موفقیت ما در پوشش وسیع واکسیناسیون علیه کرونا شد و در واقع حضور نیرو‌های جوان به خصوص دانشجویی در کنار نیرو‌های بسیجی قدیمی، باعث تعامل و رفع بیگانگی بین دو نسل شد.

وی اظهار داشت: این تعامل نسل قدیم و جوان باعث می‌شود الگویی برای نسل آینده انقلاب باشد و تاریخ ثابت کرده هر حرکتی از مردم باشد شاهد پای کار آمدن نیروی جوان هستیم.

به گفته عین اللهی، اکنون دنیا و نیز برخی کشور‌ها از جمله آمریکا، آلمان و روسیه گرفتار کرونا هستند و روند واکسیناسیون کشور بی نظیر است و این به خاطر حمایت مردم بوده و می‌توانیم آینده خوبی داشته باشیم.

وی ادامه داد: هفته بسیج یاد آور حماسه‌ای دفاع مقدس است و نسل جوان باید بداند که در تاریخ کشورمان چه ایثارگری‌هایی انجام شده و باید بیشتر به حماسه‌های نیرو‌های بسیجی پرداخته شود.

به گفته وی، گروه‌های پزشکی کار‌های بزرگی در دفاع مقدس انجام دادند و باید ایثارگرای‌های آن‌ها ثبت و الگویی برای نسل آینده باشند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در وضعیت امروز نیاز به نیرو‌های بسیجی داریم بسیجی به معنای نظامی و اسلحه به دست نیست اسلحه ما علم و دانش است که باید در وزارت بهداشت انجام شود.

عین اللهی اظهار داشت: بسیجی در وزارت بهداشت نیروی جهادی است در کشور محرومیت‌های زیادی داریم و مردم در روستا‌های دور افتاده نیاز به کمک دارند باید با کار جهادی در دانشگاه‌ها، مراکز درمانی و ... این مناطق رسیدگی شود.

نام درخشان ایران در دنیا

وزیر بهداشت با بیان اینکه ایران نام درخشان در دنیا دارد، افزود: مجروحان شیمیایی زیادی از دوران دفاع مقدس داریم و نیرو‌های بسیجی درمان آن‌ها را پیدا کردند و در این زمینه در دنیا صاحب نظر هستیم.

وی تصریح کرد: کرونا یک امتحان الهی است و نیرو‌های بسیجی در کشورمان از این امتحان سربلند بیرون آمدند و البته افراد زیادی را از دست دادیم و بیمارستان محلی برای مبارزه با کرونا بود و ۲۰۵ شهید سلامت را تقدیم کردیم.

عین اللهی اظهار داشت: مردم از گروه‌های جهادی و داوطلب در مبارزه با کرونا حمایت کردند و داوطلبانه به گروه‌های پزشکی کمک می‌کردند.

گسترش بسیج علمی در کشور

وزیر بهداشت گفت: اکنون پنج نوع واکسن از جمله فخرا، رازی، پاستور، سیناژن و برکت در کشور تولید شده و در زمینه سلول‌های بنیادی جزو پنج کشور اول دنیا هستیم.

وی تصریح کرد: در دانشگاه‌ها باید بسیج علمی فعال باشد و در توسعه علم و دانش تلاش کنیم.

استفاده از هوش مصنوعی

عین اللهی با اشاره به استفاده از هوش مصنوعی در حوزه بیماری‌ها گفت: باید از تکنولوژی‌های جدید دنیا در زمینه استفاده از هوش مصنوعی برای ثبت علائم و بیماری‌ها در کشور استفاده کرد تا در آینده در فضایی بهتری در این زمینه تلاش شود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با کم شدن کرونا، مشکلات و محرومیت‌ها را با حرکت بسیجی رفع کنیم و مردم نیز همچنان شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

در پایان این مراسم از تمبر بسیج رونمایی و بسیجیان مدافعان سلامت مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا وزارت بهداشت بسیج

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا وزارت بهداشت بسیج میلیون دز واکسن نیرو های بسیجی وزارت بهداشت وزیر بهداشت دفاع مقدس پوشش وسیع عین اللهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۵۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بنا بر اعلام وزارت حج و عمره عربستان، زائر بیت الله الحرام باید واکسن مننژیت را دریافت کرده باشد، به طوری که مدت زمان دریافت آن از ۱۰ روز کمتر و از ۵ سال بیشتر نباشد.

همچنین، مقامات بهداشتی کشوری که زائر بیت الله الحرام به سرزمین وحی اعزام می‌کنند، باید از دریافت واکسن به موقع وی اطمینان حاصل کنند و نام واکسن مصرفی و تاریخ دریافت آن را در گواهی واکسیناسیون بنویسند.

زائر باید واکسنی متشکل از حداقل یک دوز واکسن فلج اطفال خوراکی دو ظرفیتی یا واکسن فلج اطفال غیرفعال دریافت کند.

در همین راستا، وزارت بهداشت عربستان توصیه کرد کشورهایی که زائران آنها عازم به سرزمین وحی هستند، توجه داشته باشند که وی از بیماری‌هایی که با حداقل سلامت جسمانی منافات دارد و زائر نمی‌تواند با آنها مناسک انجام دهد، عاری باشد.

وزارت بهداشت عربستان به مواردی مانند نارسایی پیشرفته کلیه که نیاز به همودیالیز یا دیالیز صفاقی دارد، نارسایی قلبی پیشرفته که علائم آن در حالت استراحت یا با حداقل فشار فیزیکی ظاهر می‌شود، بیماری‌های مزمن ریوی که نیاز به استفاده متناوب یا مداوم از اکسیژن دارند، سیروز پیشرفته کبدی همراه با علائم نارسایی کبد مانند: آسیت، خونریزی واریس، یا تشنج یا از دست دادن هوشیاری و بیماری‌های عصبی شدید که شناخت را مختل می‌کنند یا با ناتوانی‌های حرکتی شدید همراه هستند و پیری همراه با زوال عقل اشاره کرده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت عربستان؛ زائران مبتلا به بیماری‌های مزمن، علاوه بر مقدار کافی از داروهایی که مصرف می‌کنند، مدارک مربوط به وضعیت سلامتی خود را به همراه داشته باشند و در وسایل همراه خود قرار دهند، علاوه بر این که در برابر بیماری‌های مورد هدف واکسیناسیون‌های اولیه مانند دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، فلج اطفال، سرخک و آبله ایمن شوند.

کد خبر 6095221

دیگر خبرها

  • معاون وزیر نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • قدردانی وزیر کشور از نیرو‌های امدادی در یافتن کودک گلستانی
  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • فرمانده سپاه بوشهر: معلم محرک علم و مولد قدرت است
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان