Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@18:23:41 GMT

آیا همه‌گیری کرونا به‌ زودی پایان می‌یابد؟

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۵۵۷۲۴

آیا همه‌گیری کرونا به‌ زودی پایان می‌یابد؟

تقریبا ۲۲ ماه از زمانی که کووید-۱۹ به‌ عنوان یک بیماری همه‌گیر جهانی طبقه‌بندی شد می‌گذرد اما این ویروس همچنان در سراسر جهان در حال گردش است.

به گزارش ایمنا به نقل از یورونیوز، در حالی که اکنون جهان درباره ویروس عامل بیماری کووید -۱۹ بیشتر می‌داند اما هنوز درباره تاریخ پایان همه‌گیری سوالات زیادی مطرح می‌شود و این موضوع همچنان مبهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال مسئولان سازمان جهانی بهداشت (WHO) می‌گویند که جهان هنوز در میانه همه‌گیری قرار دارد.

برای داشتن تصویر بهتر از آنچه پیش رو است، سازمان جهانی بهداشت در حال مطالعه روی سطح پادتن‌های کووید -۱۹ و همچنین سطح ایمنی در جوامع مختلف در سراسر جهان است.

این سازمان چند سناریو را در نظر می‌گیرد:

۱) اگر طرح‌های واکسیناسیون در همین سطح باقی بماند

۲) اگر تغییر در تولید واکسن ایجاد شود

۳) اگر کشورها واقعاً بتوانند به واکسن‌ها دسترسی داشته باشند و برنامه‌های واکسیناسیون را اجرا کنند.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید که در حال بررسی این سه وضعیت تا پایان سال ۲۰۲۲ است، یعنی زمانی که این نهاد تخمین می‌زند عرضه گسترده‌تری از واکسن اتفاق بیفتد.

شماری از واکسن‌های مؤثر در برابر بیماری کووید -۱۹، روند همه‌گیری را تغییر و پیامدهای شدید بیماری را کاهش داده است. با این حال طبق داده‌های متخصصان دانشگاه آکسفورد بیش از نیمی از جمعیت جهان هنوز به‌طور کامل واکسینه نشده‌اند.

نابرابری در توزیع واکسن، نگرانی اصلی است و تاکنون تنها پنج درصد از مردم در کشورهای کم درآمد حداقل یک دُز از واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

دیوید داوودی، اپیدمیولوژیستِ دانشکده بهداشت دانشگاه جانز هاپکینز در این باره گفت: تا زمانی که واکسن را به همه کسانی که مایل به دریافت آن هستند، نرسانیم نباید از پایان بازی صحبتی به میان آوریم.

همچنین به گفته هوراسیو باخ، کارشناس بیماری‌های عفونی در دانشگاه بریتیش کلمبیا، یک حرکت گسترده در واکسیناسیون برای مهار شیوع جهانی بیماری کووید -۱۹ نیاز است.

وی تاکید کرد: در آینده درمان‌ها و نوآوری‌های مقرون به صرفه مانند استنشاق آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده که در حالِ گذراندن آزمایش‌های حیوانی است، می‌توانند بازی را تغییر دهند.

با این حال کارشناسان می‌گویند که"کووید صفر" هرگز اتفاق نخواهد افتاد و این یک بیماری است که در آینده با ما خواهد بود و قرار است بیاید و برود.

با این حال با افزایش ایمنی، موارد بیماری کووید -۱۹ احتمالاً در طول زمان خفیف‌تر می‌شوند.

این روزها، اروپا شاهد افزایش موارد ابتلاء است و در ایالات متحده آمریکا نیز موارد ابتلاء به کرونا طی سه هفته گذشته افزایش یافته است.

در حالی که پایان همه‌گیری قطعی نیست اما این متخصصان می‌گویند که دلیلی برای خوش‌بین بودن وجود دارد زیرا ثابت شده است که واکسن‌ها از بیماری شدید، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر جلوگیری می‌کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 537346

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کرونا در جهان کرونا در ایران پایان کرونا چه زمانی است زمان پایان کرونا در جهان وضعیت همه گیری کرونا در جهان نابرابری در توزیع واکسن کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بیماری کووید همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۵۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!