Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هادی ساربان مدیر جهاد کشاورزی مه ولات گفت: نخستین پروانه بهره برداری حدواسط پرورش ماهیان گرمابی کشور در روستای عبدل آباد مه ولات و به ظرفیت ۵۰۰ هزار قطعه در سال صادر شد.

او افزود: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی استان‌های غیرساحلی که فعالیت‌های تکثیر ماهیان گرمابی را دچار محدودیت‌هایی میکند و همچنین نیاز به بچه ماهیان گرمابی به دلیل تعدد استخر‌های ذخیره آب کشاورزی که مستعد پرورش این ماهیان هستند سازمان شیلات ایران مجوز صدور پروانه حدواسط پرورش ماهیان گرمابی در استان‌های غیر ساحلی صادر نموده است که این مراکز ضمن تامین بچه ماهیان سایز کوچک از مراکز تکثیر معتبر استان‌های ساحلی و با رساندن آن‌ها به اندازه مطلوب اقدام به توزیع این بچه ماهیان در استخر‌های پرورش ماهیان گرمابی می‌نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

صدور اولین پروانه بهره‌برداری پرورش ماهی در قفس در خراسان رضوی

مدیر جهاد کشاورزی مه ولات ادامه داد: این مرکز که از سازمان دامپزشکی خراسان رضوی نیز پروانه بهداشتی بهره برداری اخذ کرده و کارشناس فنی بهداشتی مورد تایید دامپزشکی نیز مرتب وضعیت سلامت بچه ماهیان را رصد می‌نماید موظف است ضمن رعایت اصول قرنطینه، ضدعفونی و بهداشت بچه ماهیان، گواهی‌های حمل و بهداشتی آن‌ها را نیز از استان‌های مبدا ارائه دهد تا مدیریت امور شیلات و آبزیان و سازمان دامپزشکی استان های مبدا از سلامت و کیفیت بچه ماهیان توزیعی اطمینان حاصل نمایند.

ساربان با اشاره به ترکیب بچه ماهیان توزیعی که شامل گونه‌های کپور، آمور، فیتوفاگ و بیگهد است، بیان کرد: در این مرکز ضمن تامین بچه ماهی مورد نیاز  مه ولات، ماهی ها در شهرستان‌های استان و استان‌های همجوار نیز توزیع می‌شوند.


انتهای پیام/ا. غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرورش ماهی ماهی گرمابی جهاد کشاورزی ماهیان گرمابی پرورش ماهی بچه ماهیان بچه ماهی مه ولات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۶۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان

مدیر کل شیلات گلستان گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ تن قزل آلا از این مزارع برداشت شود.

اسماعیل جباری افزود: تاکنون ۵ هزار تن مجوز پرورش ماهی در قفس در استان صادر شده است و تاکنون هفتاد قفس یا همان مزرعه پرورش در دریا مستقر شدند.

او گفت: تلاش می‌کنیم امسال میزان پرورش ماهی در این طرح به هزار تن افزایش یابد.

سید محمد دهنوی معاون هماهنگی استاندار گلستان نیز در مراسم آغاز برداشت ماهی قزل آلا در قفس گفت: بازگشایی خلیج گرگان سبب شده گلستان به این ظرفیت دست یابد.

ایری نماینده کردکوی، گمیشان، بندرترکمن و بندرگز در مجلس نیز خواستار حمایت از متقاضیان این طرح با پرداخت تسهیلات و تسهیل روند صدور مجوز شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • بدمستی در برابر مست عشق
  • بدمستی در برابر مست عشق 
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • صدور پروانه کسب برای بازنشستگان