Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@05:28:53 GMT

انواع باتری ماشین

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۵۶۱۶۷

انواع باتری ماشین

ایسنا/قزوین باتری‌های خودرویی در انواع مختلفی تولید می‌شوند که رایج‌ترین آن‌ها باتری‌های سیلد اسیدی هستند. این باتری‌ها پس از باتری‌های اسیدی به بازار ارائه داده شده‌اند و دارای تفاوت‌ها و شبهات‌هایی هستند که این وجه تمایزها باعث شده است تا باتری‌های سیلد اسیدی، طرفداران بیشتری را به خود جذب کنند.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام امداد باتری، باتری خودرو نمونه‌ای از باتری سلول مرطوب با شش سلول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر سلول باتری ذخیره‌سازی سرب از صفحات متناوب ساخته شده از یک شبکه آلیاژ سرب پر از سرب اسفنجی (صفحات کاتدی) یا پوشش داده شده با دی‌اکسید سرب (آند) تشکیل شده است. هر سلول با محلول اسید سولفوریک، که الکترولیت است، پر می‌شود. در ابتدا، هر کدام از سلول‌ها یک درپوش پرکننده داشتند که از طریق آن می‌توان سطح الکترولیت را مشاهده کرد و اجازه می‌داد آب به سلول اضافه شود. درپوش پرکننده دارای یک سوراخ کوچک بود که به گاز هیدروژن تولید شده در هنگام شارژ اجازه می‌داد از سلول خارج شود.

سلول‌ها توسط تسمه‌های سنگین کوتاه از صفحات مثبت یک سلول به صفحات منفی سلول مجاور متصل می‌شوند. یک جفت پایانه سنگین، با پوشش سرب برای مقاومت در برابر خوردگی، در بالای باتری، گاهی اوقات در کناره، نصب شده است. باتری‌های خودکار اولیه از جعبه‌های لاستیکی سخت و جداکننده‌های صفحه چوبی استفاده می‌کردند. واحدهای مدرن از کیسه‌های پلاستیکی و ورق‌های بافته شده برای جلوگیری از تماس و اتصال کوتاه صفحات سلول استفاده می‌کنند.

باتری اوربیتال در کارخانه سپاهان باتری در نوع سیلد اسید تولید می‌شوند و جزء پرفروش‌ترین باتری‌های ایران و خاورمیانه هستند. همچنین باتری سوزوکی تحت لیسانس شرکت سوزوکی ژاپن با کیفیت مثال زدنی در این کارخانه تولید می‌شود.

در گذشته، باتری‌های خودکار برای جایگزینی آبی که در حین کار باتری تجزیه شده بود، نیاز به بازرسی و نگهداری منظم داشتند. باتری‌های با تعمیر و نگهداری کم (که گاهی اوقات آن را با تعمیر و نگهداری صفر می‌نامند) از آلیاژ متفاوتی برای عناصر صفحه استفاده می‌کنند که باعث کاهش میزان آب تجزیه شده در هنگام شارژ می‌شود. یک باتری مدرن ممکن است در طول عمر مفید خود به آب اضافی نیاز نداشته باشد. برخی از انواع درپوش‌های پرکننده جداگانه برای هر سلول را حذف می‌کنند. نقطه ضعف این باتری‌ها عدم تحمل آن‌ها در برابر تخلیه عمیق است، مانند زمانی که باتری ماشین با روشن ماندن چراغ‌ها کاملاً خالی می‌شود. این کار الکترودهای صفحه سرب را با رسوبات سولفات سرب می‌پوشاند و می‌تواند طول عمر باتری را تا یک سوم یا بیشتر کاهش دهد.

باتری‌ها معمولاً از شش سلول گالوانیکی در یک مدار سری ساخته می‌شوند. هر سلول حدود ۲.۱ ولت برای مجموع ۱۲.۶ ولت در شارژ کامل فراهم می‌کند. در طول تخلیه، در منفی (سرب) ترمینال شیمیایی واکنش منتشر الکترون به مدار خارجی، و در مثبت (اکسید سرب) ترمینال واکنش شیمیایی دیگر الکترون از مدار خارجی جذب می‌کند. این الکترون‌ها را از طریق سیم مدار خارجی (یک رسانای الکتریکی) برای تولید جریان الکتریکی (الکتریسیته) هدایت می‌کند. با تخلیه باتری، اسید الکترولیت با مواد صفحات واکنش داده و سطح آن‌ها را به سولفات سرب. هنگامی‌که باتری دوباره شارژ می‌شود، واکنش شیمیایی معکوس می‌شود: سولفات سرب به دی‌اکسید سرب تبدیل می‌شود. با بازگرداندن صفحات به حالت اولیه خود، این روند ممکن است تکرار شود.

همچنین باتری پریمیوم از خانواده باتری‌های اوربیتال نیز با تکنولوژی صفحات پانچ در این شرکت تولید می‌گردد. کارخانه صبا باتری نیز از قدیمی‌ترین و معتبرترین کارخانه‌های تولید باتری در بخش دولتی است که موفق به تولید باتری‌های سیلد اسید با کیفیت شده است. باتری‌های این کارخانه با به کارگیری به روزترین تکنولوژی‌های تولید و استفاده از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها و تجهیزات تولید می‌شود که مطابق استانداردهای جهانی است.

رند پرطرفدار و با کیفیت کارخانه صبا باتری، واریان است که از نوع سیلد اسید نیز است. باتری‌های سیلد اسید بر خلاف باتری‌های اسیدی دارای درب مهر و موم شده هستند که این موضوع در نام باتری سیلد اسید نهفته است و معنای کلمه سیلد نیز، مهر و موم شده است. ساختار درب مهر و موم شده باتری‌های سیلد اسید به بدنه باتری باعث شده است تا طول عمر باتری‌های سیلد اسید افزایش پیدا کند و دارای نگهداری آسانی باشد و همین دو اتفاق باعث شده است تا مالکان خودرو و کارشناسان باتری، از طرفداران این نوع باتری‌ها شوند. باتری واریان کارخانه صبا باتری، در بالاترین سطح کیفیت در نوع سیلد اسید تولید می‌شود.

باتری‌های سیلد اسید و تمام انواع باتری‌های خودرویی دارای مقدار زیادی مواد بازیافتنی دارند. بازیافت باعث چرخش جهان می‌شود. با این حال، برخلاف بازیافت بطری‌های پلاستیکی یا قوطی‌های نوشابه، بازیافت باتری ماشین یک فرآیند کامل دیگر است. شما باید آن را با هم به یک مرکز متفاوت ببرید! بازیافت به دلایل متعدد برای حفاظت از محیط زیست ضروری است، اما بازیافت باتری خودرو نیز یک موضوع ایمنی است. برخی از مواد موجود در باتری خودرو مانند اسید سولفوریک خطرناک هستند و باید در شرایط مناسب دور ریخته یا بازیافت شوند.

با توجه به این موضوع، فقط این نیست که باتری خود را در سطل بازیافت بیندازید. ۶۰ تا ۸۰ درصد باتری خودرو قابل بازیافت است و مابقی با استفاده از ماشین آلات و مراقبت مناسب نیاز به دفع دارد. کارخانه سپاهان باتری تمام زیرساخت‌های لازم برای بازیافت صحیح باتری‌های خودرویی را فراهم ساخته است تا بتواند به محیط زیست کمک کند.

کارخانه صبا باتری که در رابطه با باتری‌های خودرویی آن توضیح دادیم، باتری‌های صنعتی و مخابراتی نیز تولید می‌کند که باتری‌های صنعتی این کارخانه در ایران و خاورمیانه حرف اول را در کیفیت و طول عمر می‌زنند و طرفداران زیادی را به همراه دارد.

باتری‌های صنعتی و یا به عبارت دیگر، باتری یو پی اس در صنعت‌های مختلف، مخابرات، آسانسور، ویلچر و ... کاربرد دارد و به طور کلی کاربردهای زیادی دارد. این باتری‌ها دارای اهمیت بسیار زیادی هستند و در مکان‌های مهم استفاده می‌شوند به همین دلیل باید دارای سطح کیفیت بالایی باشند تا بتوانند به درستی عملکرد عالی داشته باشند. کارخانه صبا باتری تمام تلاش خود را برای تولید باتری‌های با کیفیت کرده است و موفق به تولید باتری‌هایی با بالاترین سطح کیفیت شده است.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خرید اینترنتی فروش اینترنتی باتری های سیلد اسید کارخانه صبا باتری باتری های خودرویی باتری خودرو تولید باتری باتری خود باتری ها طول عمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۶۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان

سید صمد ضیائی در خصوص نظام کنترل کیفیت کود‌های وارداتی و تولید داخل توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور گفت: علاوه بر آنکه ثبت کود توسط مؤسسه تحقیقات آب و خاک انجام می‌شود، طرحی در کل کشور ازسوی دفتر مرکزی این شرکت به اجرا گذاشته می‌شود تا کل فرآیند را تحت کنترل درآورد.

وی افزود: پارسال از ۱۹۲ پارت، درمجموع ۳۵ هزار و ۷۲۵ تُن انواع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه توسط تیم نمونه برداری انجام و نمونه پس از پلمپ به مرکز تحقیقات کاربردی نهاده‌های کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور ارسال شد.

ضیائی به بیان اهمیت نظام کنترل کیفی نهاده‌های کشاورزی در این شرکت تاکید کرد: با این روش خواهیم فهمید که کودشیمیایی در کجا تولید، توزیع و به چه ترتیبی حمل می‌شود، تا اثرات مثبت آن بتواند به همه بهره‌برداران تعمیم داده شود.

وی گفت: این نظام همچون گواهی‌های ایزو که کاملاً استاندارد هستند، کمک می‌کند تا محموله‌های کودی، در صحت و سلامت تولید شود و سپس به دست بهره‌برداران برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • تولید ۲۵ میلیون لیتر انواع عرقیات در میمند فارس
  • فصل گلاب گیری و تهیه گلاب و عرق نعنا با دستگاه تقطیر
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی
  • پسکوف: پارلمان اروپا «ماشین روس هراسی» است
  • تولید و اجرای انواع پارتیشن اداری مدرن
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • تبدیل دریاچه‌ها به نیروگاه‌های عظیم تولید برق