Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:21:02 GMT

گسترش مشاغل خانگی موجب اشتغال خانوارهای روستایی

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۵۶۳۴۰

گسترش مشاغل خانگی موجب اشتغال خانوارهای روستایی

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد قدیمی گرجایی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون کمیته ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی شهرستان همدان که با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزاری می‌شود، ادامه داد: اعتباری معادل ۳۰ میلیارد ریال به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان همدان اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه این اعتبار به افراد دارای مجوز مشاغل خانگی که در زمینه پرورش قارچ، شیلات، پرورش دام، طیور خانگی، صنایع تبدیلی و بسته بندی و محصولات مختلف کشاورزی فعالیت می‌کنند، تعلق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان اظهار کرد: تا کنون ۴۳ نفر از متقاضیان با مبلغ ۲۷ میلیون و صد هزار ریال اعتبار به بانک‌های عامل معرفی شده اند و ۱۱ نفر با مبلغی معادل ۵ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات را دریافت کرده‌اند.

وی در پایان گفت: کسانی که دارای مجوز مشاغل خانگی معتبر، واحد فعال و عدم استفاده از تسهیلات در سالهای گذشته هستند، می‌توانند از تسهیلات فوق الذکر استفاده کنند.

کد خبر 5358969

منبع: مهر

کلیدواژه: جهادکشاورزی همدان اشتغال روستایی همدان ویروس کرونا هفته بسیج بوشهر بسیج آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه زلزله آلودگی هوا کتاب و کتابخوانی عکس استانها بارش باران شیوع کرونا مشاغل خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۶۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۵۰ کارگاه امسال مشمول طرح طبقه‌بندی مشاغل می‌شوند

به گزارش قدس  آنلاین، علی حسین رعیتی فرد اظهار کرد: سال گذشته طرح تحولی را در وزارتخانه اجرا و مجموعه اقداماتی را پیگیری کردیم برای آنکه عدالت مزدی در کشور عملیاتی شود.

وی افزود: در انتهای سال ۱۴۰۱ آزمون مشاورین طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل را برگزار کردیم و برای نخستین بار انحصار را شکستیم. همه کسانی که در این حوزه تخصص داشتند را به این آزمون دعوت کردیم تا تعداد نفراتی که طراحی و مشاوره طرح طبقه‌بندی را انجام می‌دهند، در کشور گسترش بدهیم که خوشبختانه از این طریق بیش از ۱۶۰ نفر مشاور به مشاورین قبلی ما اضافه شد.

رعیتی فرد ادامه داد: سال گذشته نیز طرح تحولی را در وزارتخانه پیشنهاد دادیم که به موجب آن ۱۰۰۰ واحد بالای ۵۰ نفر کارکن ملزم شدند طرح طبقه بندی مشاغل داشته باشند تا عدالت مزدی رعایت شود. ‌

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: بر اساس ماده ۴۸ قانون کار، باید واحدهای بالای ۵۰ نفر مشمول طرح طبقه بندی مشاغل شوند؛ به همین منظور امسال اجرای طبقه بندی مشاغل در ۱۰۵۰ واحد را هدفگذاری کردیم.

به گفته وی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در بنگاه‌ها موجب می شود کارگر با تجربه، ماهر و باسابقه با کارگری که تازه وارد و حداقل بگیر است، تفاوت هایی در حقوق و دستمزد داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • رزن و درگزین باید با مشارکت مردم از کشاورزی به سمت صنعتی شدن برود
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • ۱۰۵۰ کارگاه امسال مشمول طرح طبقه‌بندی مشاغل می‌شوند
  • ۱۰۸ درصد تعهدات اشتغال در رودسر محقق شده است
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • رشد ۱۴ برابری تسهیلات مکانیزاسیون باغبانی در همدان