Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود موسوم به «آزادی‌های مذهبی» بار دیگر تاجیکستان را به نقض آزادی‌های مذهبی متهم کرد.

«آنتونی بلینکن» مسئول وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش خود نوشت: تاجیکستان به فهرستی که طبق ادعای «واشنگتن» کشورهای نقض کننده آزادی‌های مذهبی قلمداد می‌شوند، اضافه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر سخنان وی، دولت‌های این کشورها در نقض سیستماتیک، مداوم و فاحش در آزادی‌های مذهبی دست دارند.

مقامات تاجیک تاکنون به اظهارات این مقام ارشد آمریکایی واکنشی نشان نداده‌اند، اما در سال‌های گذشته چنین ارزیابی‌ها را غیر واقع بینانه و ناعادلانه خوانده بودند.

بلینکن در بخش دیگری از کشورهای الجزایر، کومور، کوبا، نیکاراگوئه و اریتره به عنوان ناقضان جدید حقوق بشر نام برد.

وی تاکید کرد در بسیاری از نقاط جهان، دولت‌ها مردم را آزار می‌دهند، دستگیر، تهدید و زندانی می‌کنند و می‌کشند فقط به این دلیل که آنها تلاش می‌کنند تا به اعتقادات خود عمل کنند.

به اعتقاد کارشناسان مسائل منطقه، آمریکا با استفاده از موضوع حقوق بشر و آزادی‌های مذهبی به دنبال اعمال فشار روی کشورهای خاص و وادار کردن آنها به گذشت در برابر منافع و برنامه‌های «واشنگتن» در زمینه‌های مختلف است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا تاجیکستان آزادی های مذهبی آزادی های مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۶۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «عباس المالکی» فعال سیاسی عراقی تاکید کرد که سفارت آمریکا در بغداد به دنبال گسترش انحرافات اخلاقی در جامعه عراق و اجرای پروژه های مخرب خود است.

وی افزود: مخالفت آمریکا و انگلیس با تصویب قانون مبارزه با فحشاء در عراق به این دلیل انجام می شود که واشنگتن از انحرافات اخلاقی به عنوان وسیله ای برای اجرای سیاست های خود در برخی کشورهای منطقه از جمله عراق استفاده می کند.

المالکی تصریح کرد: آمریکا و انگلیس از عمله های خود در عراق که مشکلات اخلاقی دارند برای تحقق اهداف سیاسی و ناامن کردن کشور استفاده می کنند.

وی گفت: این کشورها از عناصر منحرف حمایت های مالی به عمل آورده و به آنها ویزا و محل اقامت در برخی کشورهای همسایه می دهند. سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی به شمار می رود. این مرکز عناصر مشکل دار را دور خود جمع کرده و آنها را به کشورهای دیگر اعزام می کند.

روز گذشته نیز «علی جابر التمیمی» کارشناس مسائل حقوقی عراق تاکید کرد که «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد قانون‌های بین المللی را در خصوص این کشور نقض کرده است.

وی افزود: سفیر آمریکا در امور داخلی عراق دخالت می‌کند که بدین ترتیب مفاد توافقنامه امضا شده میان بغداد و واشنگتن را نقض کرده است.

التمیمی اضافه کرد: رومانسکی به قانون مبارزه با فحشاء در عراق اعتراض کرده که این اقدام در تضاد با مفاد یک، ۲ و سه منشور سازمان ملل و ماده ۲۷ توافقنامه راهبردی امضا شده با طرف آمریکایی در سال ۲۰۰۸ به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: بدین ترتیب عراق حق دارد سفیر آمریکا را بر اساس توافقنامه وین سال ۱۹۶۱ بند مربوط به تعیین روابط دیپلماتیک از این کشور اخراج کند. بر اساس ماده ۹ توافقنامه وین هر کشوری می‌تواند هر سفیر نامطلوبی را اخراج کند.

کد خبر 6092951

دیگر خبرها

  • به اسم آزادی به کام برهنگی!
  • پول انتخابات و جنگ؛ اهداف واقعی‌تر سفر بلینکن به منطقه‌
  • تصویرنگاری نرم از مداخله‌گرایی آمریکا
  • رحیم‌پور ازغدی: یهودی‌ها اصلا تمام شدند | در آمریکا می‌گفتند «مارگ بار اسرائیل» +فیلم
  • آتش خشم معترضان صهیونیست در خیابان‌های تل‌آویو+ فیلم
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • خشونت با دانشجویان ذات اصلی آمریکا را نشان داد
  • اعتراف مادر دیانا به قتل فجیع فرزندش
  • فیلم| نعل وارونه به آزادی بیان در دانشگاه‌های آمریکا
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟