Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از زنان حقوقدان و اساتید دانشگاه در نامه ای سرگشاده به رئیس مجلس شورای اسلامی، مراتب اعتراض و انتقاد خود را نسبت به سخنان اخیر نماینده مجلس در مورد ضرورت چندهمسری را اعلام کردند.

به گزارش تابناک، متن این نامه بدین شرح است:

خدمت ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، جناب آقای دکتر قالیباف   با تقدیم سلام و تحیت،
احتراما به‌عرض می‌رساند همان طور که مستحضرید، کشور در حال حاضر در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و بین‌المللی در موقعیت حساس و خطیری بسر می‌برد و لازمه گذر از این شرایط، قطعا گرد آمدن توانمندی‌ همه نیروهای دلسوز، متعهد و انقلابی است تا بتوان برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران روزهایی بهتر و موقعیتی مناسب‌تر را رقم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این وضعیت بدیهی است مجلس شورای اسلامی به لحاظ جایگاه رسمی و تعیین کننده‌ای که در ساختار اداره کشور دارد، بنا بر فرمایش معمار بزرگ انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) مجلس باید در راس امور باشد و از این‌رو لازم است در تدارک و بسترسازی مناسب برای رسیدن به شرایط بهینه که ملت بزرگ و شهیدپرور این مرز و بوم مستحق آن هستند، نقشی مهم و سنجیده ایفا کند.
به ویژه که این  مجلس بعنوان مجلس انقلابی شناخته می‌شود و انتظار مردم مخصوصا نیروهای انقلابی و دغدغه‌مند از مجلس انتظار بالاتری است. بر این اساس برای ما سخت و غیرقابل قبول است که شاهد باشیم برخی از نمایندگان مجلس، از تریبون خانه ملت و با استفاده از بلندگوی مجلس به بیان مطالبی می‌پردازند که کمترین ضرر و خسارت این مطالب، حاشیه‌سازی‌های وسیع و پر هزینه برای کل جبهه انقلاب است. قطعا این مطالب نسنجیده و ناصواب موجب گرفتاری‌ها و نابسامانی‌هایی در افکار عمومی می‌شود؛ یعنی در عمل بجای این که مجلس انقلابی از بی‌شمار معضلات زندگی مردم و مسائل اساسی و پراهمیت کشور گره‌ای باز کرده، راه برون رفتی بیابد و عرضه کند، مساله‌ ساز و حاشیه پرداز می‌گردد.
سخنان اخیر آقای حسن نوروزی  نماینده محترم حوزه انتخابیه رباط کریم در مجلس شورای اسلامی پیرامون ضرورت پیروی از سیره پیامبر (ص) و ائمه معصومین (ع) در موضوع لزوم چند همسری از جمله این نوع حرف‌های حاشیه‌ساز غیرلازم و بلکه غیرصحیحی است که از بلندگوی خانه ملت مطرح شده است و خواه ناخواه به نام مجلس و کل نمایندگان تمام می‌شود، به ویژه آنکه هیچ صدای معارض و مخالفی با سخنان ایشان از احدی در مجلس شنیده نشده است، نه ریاست مجلس و نه حتی بانوان نماینده‌ای که  فراکسیون زنان را تشکیل داده‌اند. اولین سوالی که برای بسیاری از آحاد مردم پیش می‌آید این است که آیا اولویت در رفع مشکلات کشور و مردم، موضوع چند همسری است، آن‌هم هنگامی که خیلی از جوان‌های ما به سبب مشکلات اقتصادی و البته فرهنگی از ازدواج اول هم روی گردانند و بسیاری از جوان‌های متاهل در کشور هستند که از عهده اداره امور خانواده تک همسری خود برنمی‌آیند؟ آیا سخنان این نماینده محترم مبتنی بر آمار و ارقام و تحقیق و اولویت سنجی بوده است؟
ما به عنوان جمعی از زنان انقلابی حقوقدان، دانشگاهی و فعال حوزه زنان و خانواده در این مقال مختصر، بر آن نیستیم که ثابت کنیم بسیاری از آقایان، حتی از اهل علم که ملبس به لباس مقدس روحانیت هستند و در جایگاه دین شناسی و مبلغ دین می‌باشند، متاسفانه از روح حاکم بر احکام اسلام در مواردی غفلت می‌کنند و با بعضی اظهار نظرها و موضع گیری‌ها که از همین خاستگاه ناآشنایی با شرایط حساس موجود هم ناشی می‌شود، بیش از همه موجبات وهن اسلام و ساحت دیانت و تحریف شخصیت پیامبر اعظم (ص) و ائمه معصومین و توهین به این ذوات مقدسه را فراهم می‌آورند. ضمن این که قطعا موجب حاشیه‌ سازی‌های اجتماعی و بلکه سیاسی و حتی بین المللی هم برای نظام می‌شوند. مشخصا در موضوع حساسی چون موضوعات حوزه زن و خانواده ،که به فرموده مقام معظم رهبری پاشنه آشیل نظام است، با برخوردهای ناصواب و غیردقیق خود ممکن است ایجاد هزینه و مشکل نمایند.  
از این رو ما وظیفه خود دانستیم که به محضر شریف شما بعنوان ریاست مجلس شورای اسلامی مراتب اعتراض خود را برای چنین اظهار نظرهای نابجا و ناصواب اعلام کنیم و از شما تقاضا نماییم که در موارد مشابه با برخورد جدی اصلاحی و تکمیلی خود، راه را بر عوارض و مشکلات ناشی از این نوع سخنرانی‌های بی‌رویه و نسنجیده ببندید.   با سپاس فراوان از بذل توجه شما، کانون فرهنگی حقوقی تکریم زن و خانواده

منبع: تابناک

کلیدواژه: زلزله جنوب ایران زلزله هفته بسیج یوسف نوری اعتراض کشاورزان اصفهان آلودگی هوا مجلس شورای اسلامی قالیباف زلزله جنوب ایران زلزله هفته بسیج یوسف نوری اعتراض کشاورزان اصفهان آلودگی هوا مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۶۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرجا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: بعد از انقلاب اسلامی هرجا میدان به نیروهای متعهد، متخصص و انقلابی واگذار شد، پیشرفت کرده‌ایم و هروقت نگاه‌مان به بیرون بود، موفق نبوده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محسن منصوری، امروز_ سه‌شنبه، یازدهم اردیبهشت_ در جمع، کارکنان و پرسنل شرکت نفت و گاز گچساران اظهار کرد: اینجا صحبت از افتخار است و کارگری با رزق حلال عجین شده است و پیامبر فرمودند؛ «بزرگترین عبادات کسب روزی حلال است» امروز در نبرد بزرگ اقتصادی، نقش کارگران بی‌بدیل است.

وی افزود: لازم می‌دانم از طرف رئیس‌جمهور از شما کارگران تقدیر و تشکر کنم که برای عزت و سربلندی ایران اسلامی تلاش می‌کنید، امروز به استقلال کامل در این حوزه رسیده‌ایم و صنعت نفت ما یک صنعت پیشرو است و نقش تعیین‌کننده و پیشرو در اقتصاد دارد و متوسط رشد اقتصادی ما بالاتر از شش درصد است و این آمار در صنعت نفت هم بیشتر است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: امروز بیش از سه و نیم میلیون بشکه نفت تولید می‌کنیم و برای چهارمیلیون بشکه در روز تلاش می‌کنیم و برای رسیدن به قله و تعالی کشور فداکاری‌ها صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: برای توفیق حداکثری تمام ابزارها اعم از مدیریت، سرمایه انسانی، منابع، ایمان به خدا را داریم.

منصوری خاطرنشان کرد: تمام مولفه‌های توفیق یکی از پس از دیگری در کشورمان جمع شده‌است تا هر چه زودتر به توفیق نهایی برسیم، امروز ایران اسلامی به ظرفیت‌های خودش تکیه می‌کند و در بسیاری از امورات به خودکفایی رسیده‌است.

وی افزود: در صنعت نفت قطعات فرسوده بازسازی شدند و امروز به روزهایی رسیده‌ایم که میزان تولید بیشتر از آن روزهای قبل از تحریم است، هرچند دشمن تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به این مملکت انجام می‌دهد.

معاون رئیس‌جمهور گفت: برای ما همه عرصه‌ها همانند عرصه عاشورا است و مفتخریم بعد از گذشت چند دهه انقلاب، هرکجا میدان را به نیروی جوان و متهد و متخصص انقلابی داخلی دادیم ،پیشرفت کردیم و هرجا که نگاه به بیرون داشتیمموفق نبوده‌ایم.

وی تصریح کرد: امروز تلاش شرکت‌های دانش بنیان را شاهد هستیم تا بار کشور را بلند کنند و مسائل بزرگ را مرتفع کنند و این از افتخارات صنعت نفت، جامعه کارگری و سایر عوامل است.

منصوری خاطرنشان کرد: درکنار این زحمت‌ها توجه به محیط پیرامونی هم حائز اهمیت است و در صنعت نفت به مسئولیت‌های اجتماعی توجه ویژه‌ای شده‌است.

کد خبر 749301

دیگر خبرها

  • قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود
  • مجلس شورای اسلامی، قانون مدیریت یکپارچه شهری را عملیاتی کند
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند.
  • دوره آموزشی تقنینی و نظارتی نمایندگان منتخب برگزار می‌شود
  • رئیس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • هرجا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به تامین اجتماعی؛ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟