Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-30@19:47:29 GMT

بلوای حقوق‌های نامتعارف در پتروشیمی امیر کبیر

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۵۶۷۷۰

بلوای حقوق‌های نامتعارف در پتروشیمی امیر کبیر

فرارو- چهار مدیر شرکت پتروشیمی امیرکبیر ماهانه ۵۷۴ میلیون تومان حقوق می‌گیرند. این را تصاویر منتشر شده از فیش‌های حقوقی مدیران این شرکت پتروشیمی در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد. هر چند روابط عمومی این شرکت ابتدا هیچ پاسخی به این گزارش حقوق‌ها نداد، اما در نهایت وزارت کار موضوع را تایید کرد.

به گزارش فرارو، نخستین بار خبر حقوق‌های نامتعارف مدیران یکی از پتروشیمی‌های زیر مجموعه وزارت کار را خبرنگار فارس در ماهشهر، اوایل هفته گذشته منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از این خبر بلافاصله سایت شرکت خبر داد که مدیران جدید منابع انسانی و مالی منصوب شده اند. چند روز بعد هم خبر رسید که رئیس حراست این مجموعه منصوب شده است.   اما در نهایت روز گذشته فیش حقوقی این مدیران در فضای مجازی دست به دست شد. فیش هایی که نشان می داد انتصاب اخیر با این موضوع در ارتباط بوده است.   پس از آن، رسانه‌ها موضوع را از روابط عمومی شرکت پیگیری کردند، اما پیگیری شان راه به جایی نبرد.

در ادامه هم به سراغ رئیس روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی رفتند تا صحت موضوع را از او جویا شوند. اما محسن ادیبی گفته بود که این فیش‌ها هنوز برای شان مبهم است و بررسی‌های حاکمیتی آن‌ها از طریق مراجع ذی صلاح آغاز شده است. تایید وزارت کار، برکناری مدیران دریافت کننده حقوق های نامتعارف اما با گذشت چند ساعت از آغاز جنجال، معاون اقتصادی وزارت کار  موضوع را تایید کرد. احمد خانی نوذری در توئیترش نوشته که بخش زیادی از مبلغ حقوق‌های نجومی از محل کارت هدیه و سکه بوده است.

طبق اسناد غیر رسمی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، چهار مدیر شرکت پتروشیمی امیر کبیر به ترتیب ۸۴، ۱۲۵، ۱۵۰ و ۲۱۵  میلیون تومان در شهریور ماه دریافت کرده‌اند.

در نهایت صبح امروز، حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان خبرداد که ابراهیم رئیسی دستور برکناری مدیران دریافت کننده حقوق نجومی در شرکت پتروشیمی زیر مجموعه وزارت کار را صادر کرده است.

براساس گزارش ها، مدیر مالی، مدیر منابع انسانی، رئیس‌حراست، از مسئولیت شان کنار گذاشته شده‌اند.
بخشنامه عجیب وزارت کار در واکنش به جنجال پتروشیمی امیر کبیر امروز صبح هم، وزیر کار بخشنامه‌ای به شرکت‌ها و نهاد‌های زیر مجموعه خود ابلاغ کرد و نوشت که از این پس خرید سکه و کارت هدیه با تصویب بودجه محرمانه ممنوع است.
البته نکته‌ای که در این بخشنامه هنوز وجود دارد، مجاز بودن خرید سکه و کارت هدیه با تصویب بودجه محرمانه در موارد خاص است.
حجت الله عبدالملکی تاکید کرده که خرید سکه و کارت هدیه با تصویب بودجه محرمانه با اجازه بالاترین رده صندوق یا سازمان با پذیرش مسئولیت از سوی مقام مربوطه امکان پذیر است.   این بخشنامه حالا با واکنش بخشی از فعالان رسانه ای و کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است. آن‌ها معتقدند که این بخشنامه مسیر را برای پرداخت حقوق های نجومی دیگر باز گذاشته است.   بخشی دیگر هم وزارت کار را متهم می کنند که به جهت فریب افکار عمومی  این بخشنامه را  صادر کرده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: پتروشیمی امیر کبیر دستمزد نجومی حقوق نامتعارف شرکت پتروشیمی وزارت کار کارت هدیه حقوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۶۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش منفی وزارت ورزش نسبت به تغییر نام استقلال؛ این موارد باید رسما به ما اعلام شود!

اسبقیان به اخبار تغییر نام باشگاه استقلال واکنش نشان داد

طرفداری | پس از معرفی پتروشیمی خلیج فارس به عنوان مالک جدید استقلال، امروز (دهم اردیبهشت) اخباری در خصوص تغییر نام باشگاه استقلال به استقلال خلیج فارس در رسانه ها منتشر شد.

موضوع تغییر نام استقلال، واکنش شروین اسبقیان، معاون توسعه ورزش قهرمانی را در پی داشته است. او در یک گفتگوی تلویزیونی در این خصوص گفت:

این مواردی است که باید رسماً به ما اعلام شود تا ما آن را بررسی کنیم. نمی‌شود که یک نفر شایعه‌ای را مطرح کند که نام باشگاه را تغییر دهند و سپس همه به این مسئله بپردازند. چنین چیزی نیست.

تا کنون از طرف صاحبان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، یعنی کنسرسیوم‌های صنایع پتروشیمی و بانک‌ها، چیزی (در خصوص تغییر نام باشگاه‌ها) به صورت رسمی به وزارت ورزش و جوانان اعلام نشده است.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد؛ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد/ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • تغییر نام استقلال جنجالی شد | وزارت ورزش واکنش نشان داد
  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • واکنش منفی وزارت ورزش نسبت به تغییر نام استقلال؛ این موارد باید رسما به ما اعلام شود!
  • واکنش منفی وزارت ورزش به تغییر نام استقلال
  • جایگزینی یک‌سوم آب مصرفی صنایع یزد با آب نامتعارف