Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@04:20:58 GMT

در مصرف داروی کرونا مولنوپیراویر دقت کنید

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۵۶۸۳۸

در مصرف داروی کرونا مولنوپیراویر دقت کنید

متخصصان معتقدند که باید در مصرف داروی کرونا مولنوپیراویر دقت کرد زیرا ممکن است سلامتی افراد را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، داروی کرونا مولنوپیراویر در حال حاضر فقط برای افراد مبتلا به نوع خفیف تا متوسط بیماری کووید -۱۹ تجویز می‌شود، مولنوپیراویر یک داروی خوراکی است که خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید -۱۹ را در میان افراد مبتلا به نوع خفیف تا متوسط بیماری تقریباً ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصصان توصیه کرده‌اند که بیماران باید فقط به مدت پنج روز از این دارو استفاده کنند و مصرف بیش از حد از آن سلامتی افراد را به خطر می‌اندازد. هنوز خطرات احتمالی این دارو به صورت دقیق مشخص نشده است، اما به صورت بالقوه مضرات مخصوص خود را دارد. در صورتی که افراد به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده باشند، این دارو هیچ تأثیری نخواهد داشت و لازم است از داروهای دیگر استفاده کنند، البته افراد باید پیش از مصرف هر نوع دارویی با پزشک مشورت کنند.

در حال حاضر داروی مولنوپیراویر اولین داروی خوراکی مورد تأیید است که خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید -۱۹ را تقریباً تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد. شرکت فایزر نیز اخیراً قرص کرونای ضد ویروس خود به نام پاکسلووید را تولید کرد، این دارو توانایی تکثیر شدن ویروس را کاهش می‌دهد و سرعت پیشرفت بیماری کووید -۱۹ را کند می‌کند.

کد خبر 537304

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا ابتلا به کرونا شیوع کرونا پیشگیری از کرونا درمان کرونا کووید ۱۹ شیوع بیماری کووید۱۹ داروی کرونا مولنوپیراویر قرص کرونا داروی مولنوپیراویر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بیماری کووید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۶۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند

آفتاب‌‌نیوز :

عوامل خطری که ابتلا به مولتیپل اسکلروزیس را افزایش می‌دهند عبارتند از: 

سن. این بیماری ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد، اما اغلب در افراد بین ۱۵ تا ۶۰ ساله رخ می‌دهد.

جنسیت: زنان در حدود دو برابر احتمال ابتلا به MS را دارند.

سابقه خانوادگی: اگر یکی از والدین یا خواهر و برادر شما MS داشته باشد، شما در معرض خطر ابتلا به بیماری هستید.

برخی از عفونت‌ها ویروس‌ها، از جمله اپشتاین بار، ویروس که مننوکلوئیس عفونی را ایجاد می‌کند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند.

آب و هوا: MS در کشور‌های دارای آب و هوای معتدل، از جمله کانادا، شمال ایالات متحده، نیوزیلند، جنوب شرقی استرالیا و اروپا، بسیار رایج است.

سیگار کشیدن: افراد سیگاری خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری را دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • فتوای رهبر انقلاب درباره مصرف داروی سقط جنین با احتمال بارداری و استشمام بوی خوش در اعتکاف
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • کشف ۴ میلیارد تومان داروی غیرمجاز و تاریخ گذشته در پردیس
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن