Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@09:32:43 GMT

ریگا شهر زباله صفر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۵۷۰۲۱

ریگا شهر زباله صفر می‌شود

ریگا پایتخت لتونی هفته گذشته اعلام کرد که برای بهبود عملکرد خود در زمینه مدیریت پسماند و کمک به حرکت شهر در جهت اقتصاد دایره‌ای، "شهر زباله صفر" را در پیش گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بر اساس دستورالعمل‌های الزام‌آور فعلی اتحادیه اروپا، لتونی باید تا سال ۲۰۳۵ به اهداف مختلفی در بخش مدیریت پسماند دست یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله این موارد می‌توان به تفکیک زباله‌های زیستی، افزایش میزان زباله‌های شهری برای استفاده مجدد و بازیافت، ایجاد یک سیستم تفکیک و جمع‌آوری کاغذ، فلز، پلاستیک، شیشه و منسوجات و کاهش زباله‌های شهری دفن شده اشاره کرد.

با در نظر گرفتن اینکه ریگا بیشترین میزان زباله را در منطقه بالتیک تولید می‌کند، پایتخت این کشور بیشترین تأثیر مستقیم را در دستیابی به اهداف فوق دارد.

خوشبختانه، شهرداری‌های اروپایی می‌توانند به برنامه "گواهینامه شهر زباله صفر" متوسل شوند و کاهش زباله را به فرآیندی هدفمند و قابل دستیابی تبدیل کنند؛ این یک استاندارد گواهینامه مستقل و تأیید شده توسط شخص ثالث است که بر اساس روشی طراحی شده تا به شهرداری‌ها کمک کند اهداف ملی و اروپایی مدیریت زباله اتحادیه اروپا را برآورده کنند و حتی از آن‌ها فراتر روند.

فرآیند صدور گواهینامه زباله صفر شامل چهار مرحله است: بیان علاقه شهر کاندید، تعهد، اجرا در مدت دو سال و صدور گواهینامه. بر اساس تعداد امتیازهای کسب شده در گواهینامه، سطح مشخصی از عنوان شهر بدون زباله به شهر تعلق می‌گیرد. پس از صدور گواهینامه، شهر پیشرفت خود را گزارش می‌دهد، برنامه‌ها را به روز می‌کند و برای رسیدگی مجدد درخواست می‌کند.

بسیاری از شهرداری‌ها سیستم‌های مدیریت پسماند خود را از طریق این برنامه به طور قابل توجهی بهبود بخشیده‌اند. اهداف روشن و راه دستیابی به آن‌ها، کمک کارشناسان مجرب در حل مشکلات و فرصت یادگیری از دیگران به ریگا کمک می‌کند تا به شهری تبدیل شود که در آن سرنوشت اقلام غیر ضروری به دفن‌گاه‌های زباله مختوم نشود.

کد خبر 537425

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مدیریت زباله مدیریت زباله شهری مدیریت پسماند شهرداری های جهان اقدامات شهرهای جهان ریگا لتونی پایتخت لتونی شهر زباله صفر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق زباله صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۷۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ کودکان همچنان در بانک اهداف بمباران‌های غزه

با نگاهی به اخبار جدید از کشته شدگان در تازه ترین بمباران غزه باز هم به اسامی کودکان برمی خوریم.

دریافت 11 MB

دیگر خبرها

  • فیلم/ کودکان همچنان در بانک اهداف بمباران‌های غزه
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌گردها
  • مدیریت پسماندها و زباله های همدان
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • اقدامات شهرهای موفق برای تحقق مفهوم زباله‌صفر
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • گسترش مشکلات مدیریت پسماند در استان چهار محال و بختیاری