Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن یار محمدیان روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: اجرای این طرح به فرمانداری‌های استان ابلاغ‌شده است و همچنین مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان  به مدیران نواحی و مناطق مدارس در  بخشنامه ای اعلام کرده است که موارد خریدوفروش مواد مخدر و یا وجود معتادان را گزارش دهند.

وی با اشاره به‌ضرورت و اهمیت پاک‌سازی مناطق آلوده اطراف مدارس گفت: تأمین امنیت دانش‌آموزان و ایجاد آرامش خاطر برای خانواده‌ها ازجمله اهداف اجرای این طرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان افزود: در سال جاری با اجرای طرح‌های پاک‌سازی بیش از سه هزار معتاد متجاهر که عمل خود را آشکار انجام می‌دهند در اصفهان دستگیر و به مراکز ماده ۱۶ منتقل شد.

«در مرکز نگهداری و کاهش آسیب موضوع ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر، معتادان فاقد گواهی درمان و معتادان متجاهر به مدت یکتا سه ماه نگهداری می‌شوند.»

وی بابیان اینکه در زمان حاضر ۲ مرکز مشمول ماده ۱۶ به‌عنوان سرپناه شبانه برای نگهداری معتادان متجاهر در استان اصفهان وجود دارد که شامل سپاه مبارکه و قلعه شور هرکدام با ظرفیت حدود ۲۰۰ نفر است گفت: برای اجرای گسترده طرح‌های پاک‌سازی نیاز است که ظرفیت این مراکز به یک هزار نفر افزایش یابد.

 یار محمدیان با اشاره به اینکه زنان به‌طورمعمول ۱۰ درصد از معتادان در استان را تشکیل می‌دهند، گفت: یکی از مشکلات فعلی نداشتن مرکز ماده ۱۶ برای نگهداری زنان معتاد متجاهر است که به این دلیل آن‌ها اکنون در چند مرکز بهزیستی نگهداری می‌شوند.

به گفته وی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر تأثیر بسیاری در کاهش سرقت‌های خُرد در استان اصفهان داشته است.

وی یادآور شد: همچنین در گلوگاه‌های چهار محور استان در شهرستان‌های سمیرم، نایین، چوپانان و شهرضا مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر باقوت و دقت از قاچاق مواد مخدر به استان جلوگیری می‌کنند.

استان اصفهان ازنظر شیوع اعتیاد در رتبه ۲۳ کشور قرار دارد.

برچسب‌ها بازگشایی مدارس مواد مخدر اصفهان پیشگیری از اعتیاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازگشایی مدارس مواد مخدر اصفهان بازگشایی مدارس مواد مخدر اصفهان پیشگیری از اعتیاد استان اصفهان مواد مخدر ماده ۱۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۷۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه

فرمانده مرزبانى استان آذربایجان غربی اظهار کرد: مرزبانان هنگ مرزی ارومیه طی ایست بازرسی در محور مرزی سرو به ارومیه، به یک دستگاه خودرو مشکوک شدند و سریعاً آن را متوقف کردند.

سردار محمد احمدی گفت: مرزبانان در بازرسی از خودروی توقیفی موفق به کشف ۳۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه که در بخش های مختلف خودرو جاسازی شده بود، شدند.

وی افزود: راننده خودرو از محل متواری شد و تلاش مرزبانان برای شناسایی و دستگیری متهم و سایر متهمان این پرونده در دستور کار قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • کشف و ضبط ۱ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی در خرم‌آباد/ ۴ نفر دستگیر شدند
  • دستگیری 10 خرده فروش مواد مخدر در شهرستان فردوس
  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • خرده‌فروشی مواد مخدر معضلی جدی در کنارک
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • پاکسازی گلسنگ‌ها از چهره تخت جمشید + فیلم