Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمد مهدی امین رئیس مرکز بهداشت اصفهان امروز در نشست خبری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پیرامون طرح ضربتی پوشش حداکثری واکسیناسیون با عنوان شهدای سلامت گفت: روند اپیدمی در کشور همچنان کاهشی است، در حالی که تا چند ماه پیش در راهرو بیمارستان‌ها نیز بیمار بستری بود الان بسیاری از تخت‌ها خالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در اصفهان از بستری هزار و ۵۰۰ بیمار در ماه‌های گذشته به بستری ۷۲۷ نفر و از تعداد بیمار آی سی یو ۴۰۰ نفر به ۱۴۵ نفر رسیده‌ایم، همچنین در تعداد مرگ و میر با روند ثابت با شیب منفی کند روبه‌رو هستیم که مرگ روزانه ۹ نفر را به همراه دارد.

رئیس مرکز بهداشت اصفهان در خصوص پوشش واکسیناسیون در گروه‌های سنی تصریح کرد: از جمعیت بالای ۱۲ سال ۷۷ درصد دوز اول و ۶۲ درصد دوز دوم و از جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال که عمدتاً جمعیت دانش آموزی را شامل می‌شود ۷۲ درصد دوز اول و ۴۹ درصد دوز دوم را دریافت کرده‌اند که با توجه به آغاز آن از مهرماه روند بسیار خوبی تلقی می‌شود.
هدف رشد ۸ درصدی واکسیناسیون
وی در خصوص اجرای طرح واکسیناسیون شهدای سلامت گفت: مهم‌ترین خصوصیت این طرح پیگیری فعال برای تزریق واکسن است و هدف رساندن پوشش واکسن از ۷۷ درصد به ۸۵ درصد تا ۲۰ آذر ماه است که عملی شدن آن نقش مهمی در ایمنی جمعی دارد.

امین تاکید کرد: تا امروز تمام افرادی که تمایل به تزریق واکسن داشتند آن را دریافت کردند و هدف این طرح تزریق واکسن به افرادی است که تا کنون به هر دلیل تمایلی به زدن واکنش نداشتند و عمده گروه‌های هدف آن شامل، گروه‌های دانش آموزان، اصناف و صنایع هستند.

وی ادامه داد: ۲۵۰ هزار واکسن به افراد غیر ایرانی در اصفهان تزریق شده که شامل افراد دارای کارت و بدون کارت واکسن بوده که آمار خوبی تلقی می‌شود، اما با اضافه شدن جمعیت مهاجران کمی این روند سخت شده است.

رئیس مرکز بهداشت اصفهان اضافه کرد: تا قبل از این طرح واکسن در پایگاه‌های جمعی انجام می‌شد، اما در این طرح برای پوشش بیشتر و دسترسی بیشتر مردم به غیر این مراکز ۱۲۲ مرکز موقت که ۴۲ مرکز آن در اصفهان است که در نوبت بعد از ظهر کار می‌کنند.
واکسن در منزل برای توان خواهان
وی ابراز داشت: ۱۵ اتوبوس سیار تزریق واکسن به اتوبوس‌های قبلی اضافه شد که هفت اتوبوس آن در اصفهان مستقر شده است که این نوع واکسیناسیون آمار خوبی را به خود اختصاص داده است.

امین با بیان اینکه واکسن در منزل برای افراد بدون توانایی حرکتی در خانه انجام می‌شود، اضافه کرد: در اصفهان ۱۳۱ کد کاربری برای سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و خصوصی برای پیگیری تزریق واکسن ایجاد شده است.

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا سالمندان بستری بیماران کرونایی تزریق واکسن درصد دوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۷۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان