Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین - پروانه بندپی: اتریش دیروز دوشنبه وارد لاک‌داون (قرنطینه) شد تا تلاش کند موج چهارم شیوع کرونا در سراسر اروپا را بشکند. ینس اشپان، وزیر بهداشت آلمان هشدار داد که  تا پایان زمستان امسال یا همه مردم در برابر کرونا واکسینه شده‌اند، یا کرونا گرفته و بهبود یافته‌اند یا جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در یک کنفرانس مطبوعاتی در برلین گفت: ایمنی ایجاد خواهد شد. سوال این است که مصونیت از طریق واکسیناسیون محقق می‌شود یا از طریق ابتلا و ما به وضوح، تزریق واکسن را توصیه می‌کنیم.

همزمان با بالا رفتن آمار کرونا در اروپا، دولت‌های اروپایی در حال افزایش اقدامات خود علیه کرونا هستند. بیش از ۲ میلیون مورد جدید ابتلا در هر هفته - بیشترین آمار از زمان آغاز همه‌گیری - و در عین حال، مقاومت‌های مردمی همراه با اعتراضات خشونت‌آمیز که در طول آخر هفته‌ در کشورهای متعدد شکل می‌گیرد.

ده‌ها هزار نفر از مردم در اعتراض به سرکوب‌های رسمی و واکسن اجباری در اتریش، هلند، بلژیک، دانمارک، ایتالیا، سوییس و کرواسی تظاهرات کردند. خشونت‌ها پراکنده بود و پلیس برای متفرق کردن مردم از گاز اشک‌آور و ماشین‌های آبپاش استفاده کرد. بعضی از معترضان توسط احزاب راست افراطی سازماندهی شده بودند، اما بیشتر آنها از تقریبا ۲ سال کنترل‌ متناوب دولت بر زندگی‌شان با نام بهداشت عمومی خسته شده‌اند.

احمد ابوطالب، شهردار روتردام؛ شهری که بدترین اعتراضات در آنجا رخ داد، اسم آنها را گذاشت «عیاشان خشونت». مارک روته، نخست‌وزیر هلند اما از حق تظاهرات دفاع کرد و در عین حال گفت: «اما آنچه که من هرگز نمی‌پذیرم، این است که احمق‌ها از خشونت محض علیه مردمی استفاده می‌کنند که هر روز برای من و شما کار می‌کنند تا این کشور را امن نگه دارند با این عنوان که: من ناراضی هستم.»

اروپا یک بار دیگر کانون همه‌گیری کرونا شده و طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، بیش از نیمی از مرگ‌های کروناییِ جهان در ماه جاری در اروپا اتفاق افتاده است. در این میان، اتریش و ۳ کشور هم‌مرزش اسلواکی، اسلوونی و جمهوری چک در هفته گذشته بیشترین آمار جهانی را داشته‌اند. ۲۷ کشور از ۲۹ کشورِ بالای جدول، متعلق به اروپا هستند.

با پیشرفت کند واکسیناسیون و نزدیک شدن به زمستان، بیشتر دولت‌ها زنگ خطر را به صدا درآورده‌اند. آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان روز گذشته به حزب دموکرات مسیحی خود گفت: «وضعیت بسیار نگران‌کننده است.» و این که آخرین موج کرونا بدترین چیزی است که آلمان تاکنون متحمل شده است.

مرکل هشدار داد که بیمارستان‌ها به زودی غرق خواهند شد. مگر اینکه موج چهارم کرونا شکسته شود. او از ۱۶ ایالت آلمان خواست تا محدودیت‌های شدیدتری برای جلوگیری از انتشار بیماری اجرا کنند.

آلمان مانند بسیاری از کشورهای اروپایی در عین حال بر شهروندان فشار می‌آورد تا دوز بوستر (یادآور) واکسن را دریافت کنند اما این کشور با کاهش عرضه واکسن فایزر بایون‌تک که تا حدودی در این کشور تولید شده، مواجه است.

کشور همسایه آلمان یعنی اتریش دیروز دوشنبه چهارمین قرنطینه خود را آغاز کرد. یکی از معدود قرنطینه‌ها از زمانی که واکسن‌ به طور گسترده در دسترس قرار گرفته است. بیشتر فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، مراکز ورزشی و موسسات فرهنگی در این کشور بسته می‌شوند و خیابان‌ها در هفته‌های قبل از کریسمس سرد و ساکت می‌شوند.

کد خبر 639169 برچسب‌ها كروناويروس آلمان واکسیناسیون واکسن کرونا اتریش

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس آلمان واکسیناسیون واکسن کرونا اتریش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۷۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره اتریش یورو را از دست داد

پس از داوید آلابا، یکی دیگر از ستاره‌های تیم ملی اتریش برای مسابقات قهرمانی اروپا به میزبانی آلمان در دسترس نخواهد بود.

زاور شلاگر از لایپزیش در بازی مقابل هوفنهایم بدون هیچ برخوردی به شدت آسیب دید و معاینه پزشکان نشان داد که رباط صلیبی او پاره شده و یورو را از دست می‌دهد.

به گزارش باشگاه لایپزیش، شلاگر امروز در هوکرووم تحت عمل جراحی قرار گرفت و برای چند ماه از میادین دور خواهد بود.

شلاگر به عنوان یک هافبک وسط تاثیر زیادی در خط میانی اتریش داشت و مطمئنا عدم حضور او در مسابقات یورو به ضرر این تیم می‌شود.

این اولین بار نیست که این بازیکن چنین مصدومیتی داشته و برای دومین بار با پارگی رباط صلیبی مواجه شده است. رالف رانگنیک، سرمربی اتریش، علاوه بر نیکلاس سیوالد، از مارسل سابیتزر، کنراد لایمر و فلوریان گریلیش نیز می‌تواند در پست او استفاده کند.

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • نمایشگاه کتاب، رویدادی که هم جنگ را دید و هم روزهای قرنطینه را
  • یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور، سهم دختران استان همدان
  • یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور برای دختران همدان
  • دختر مازندرانی ستاره روز نخست مسابقات وزنه‌برداری کشور
  • ٧ طلا، سهم دختران وزنه‌بردار کرمانی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • ستاره اتریش یورو را از دست داد
  • بانوان وزنه‌بردار خراسان شمالی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارند
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی