Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به صادرات خودروهای ایرانی به جمهوری آذربایجان گفت: ایران‌خودرو آمادگی دارد که ۳۰ درصد از قطعات خودروهای صادر شده به آذربایجان را در این کشور تولید کرده و صادرات محصولات نیز از سایت نفت‌چاله به کشورهای حوزه CIS انجام شود. رستم قاسمی در نشست با شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان و رییس آذری کمیسیون دولتی همکاری‌های اقتصادی، تجاری و فرهنگی جمهوری آذربایجان و ایران که در راس هیاتی به ایران سفر کرده، افزود: خوشبختانه تجارت بین دو کشور در این زمینه افزایش قابل توجهی داشته و به زودی تولید سایت ایران خودرو در این کشور به روزانه ۲۰ دستگاه و در مجموع ماهانه به ۴۰۰ دستگاه خودرو خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به تمایل ایران برای توسعه بخش خودروسازی آذربایجان افزود: ایران و آذربایجان می‌توانند با همکاری یکدیگر خودروی مشترک تولید کرده و آن را به کشور‌های همسایه صادر کنند. همچنین با توجه به صنایع توانمند ایران، ایران‌خودرو آمادگی دارد مدل‌های متنوع‌تری از خودرو از جمله کامیون و اتوبوس را به آذربایجان صادر کند.
قاسمی با اشاره به برگزاری نشست‌های خصوصی میان دو طرف گفت: در این نشست‌ها برای حل مشکلات حمل‌ونقل از جمله عوارض مذاکره خواهد شد. جریان ترانزیت بین دو کشور در گذشته روان و ساده بوده و ان‌شاءالله در آینده نیز به همین شکل خواهد بود.
وی با بیان این‌که موضوعات مختلفی که می‌تواند منافع دو ملت را تامین کند، مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت، افزود: احداث پل ماشین‌رو بر روی رودخانه مرزی بین دو کشور، احداث خط آهن رشت-آستارا که از اهمیت زیادی برای دو کشور برخوردار است، تکمیل ترمینال احداث شده در آستارا توسط جمهوری آذربایجان، فعال‌سازی قطار مسافری نخجوان-مشهد، توسعه همکاری حمل‌ونقلی و ترانزیت جاده‌ای بین دو کشور و افزایش تردد ناوگان باری دو کشور از جمله مسایلی است که در این سفر مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.
قاسمی در این نشست با اشاره به این‌که ایران با کشور دوست و برادر، آذربایجان مشترکات فراوانی دارد و این دو کشور با یکدیگر یک خانواده را تشکیل می‌دهند، گفت: امیدوارم در این سفر موانع موجود بر سر روابط دو کشور برطرف شده و بتوانیم در حوزه اقتصادی همکاری خوبی با یکدیگر داشته باشیم.
وی افزود: با توجه به تمایل دو کشور برای گسترش تجارت، توانمندی ایران و اتصالات جمهوری آذربایجان، می‌توان سطح روابط تجاری دو کشور را افزایش داد و این اراده در مقامات بالای دو کشور وجود دارد.

قاسمی ادامه داد: روابط ایران و آذربایجان همواره برادرانه بوده، خواهد بود و گسترش خواهد یافت. سفر معاون محترم نخست وزیر جمهوری آذربایجان به ایران نیز موید همین موضوع است.
به گفته وی، در این نشست‌ها موضوعات مختلف مورد بحث و مذاکره قرار گرفته و برای امضا در نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور آماده خواهد شد.
گفتنی است، شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان و رییس آذری کمیسیون دولتی همکاری‌های اقتصادی، تجاری و فرهنگی جمهوری آذربایجان و ایران که در راس هیاتی به ایران سفر کرده است، با حضور در ساختمان دادمان با رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و رییس ایرانی این کمیسیون، معاونان وی و مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو دیدار و گفتگو کرد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ایران خودرو همکاری اقتصادی همکاری بین المللی رستم قاسمی خودروسازان جمهوری آذربایجان ایران خودرو بین دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۷۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی

تین نیوز

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برای ساخت پایانه مرزی کلاله آغبند مصمم بوده و با جدیت کار را پیش می برند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی، داریوش امانی در بازدید از محل ساخت این پایانه در نقطه صفر مرزی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: تقسیم کار بین دو کشور به این ترتیب است که جمهوری اسلامی ایران پایانه مرزی را احداث کرده و جمهوری آذربایجان نیز به موازات آن پل روی رودخانه ارس را می سازد.

داریوش امانی با بیان اینکه فاز اول این پایانه و پل روی رودخانه در مدت یک سال ساخته خواهد شد افزود: این طرح از اول امسال آغاز شده و در دو طرف مرز، دو همسایه با اراده کافی مصمم هستند تا در مدت معین کار را به سرانجام برسانند.

وی با بیان اینکه برای آزاد سازی زمین و پیش بینی سایت موقت، ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: کل این پایانه در زمینی به مساحت ۱۹ هکتار ایجاد خواهد شد که در فاز اول هشت هکتار در حال آماده سازی است.

رئیس سازمان راهداری کشور گفت: این طرح در قالب شبکه بزرگراهی ایران راه با هدف افزایش ترانزیت اجرا می شود و در این زمینه قرار است جاده نوردوز به کلاله را نیز چهاربانده کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قرارداد اولیه با پیمانکار برای چهاربانده کردن این مسیر ۱۰۷ کیلومتری حدود پنج هزار میلیارد تومان است، افزود: پیش بینی می شود پس از ساخت گذرگاه ارس و پایانه مرزی کلاله اغبند، بخش زیادی از ترانزیت کشور همسایه جمهوری آذربایجان از این مسیر انجام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • پژو سقوط کرد؛ سرگردانی ایران‌خودرو برای تولید محصول محبوب
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی