Web Analytics Made Easy - Statcounter

متخصص بیماری‌های عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در جمع دانشجویان شبهات درباره واکسیناسیون کرونا را تشریح کرد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار کرسی آزاداندیشی و گفتگوی علمی با موضوع شبهات پیرامون واکسیناسیون کرونا را برگزار کرد.


حبیب آشنا، متخصص بیماری‌های عفونی در این برنامه اظهار کرد: واکسیناسیون امری بدیهی بوده و در کل دنیا شناخته شده است و همه آن را به عنوان یک اصل پذیرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آشنا با بیان اینکه سلامتی کامل بدن و ایمنی فرد برای مقابله با بیماری به تنهایی کافی نیست ابراز داشت: انجام واکسیناسیون ضروری است و این تصور که ایمنی بدن من کامل است و نیازی به واکسن ندارم فکر کاملا اشتباهی بوده چرا که سلامت کامل فرد زمانی ایجاد خواهد شد که در مقابل آن ویروس و بیماری واکسینه شده باشد.


وی افزود: با انجام واکسیناسیون و تزریق واکسن سلول‌هایی در بدن شکل می‌گیرد که این سلول‌ها به بدن کمک خواهند کرد تا بدن فرد در مقابل بیماری حفظ گردد، اما اگر تزریق واکسن صورت نگیرد و سلول‌های گفته شده تشکیل نشوند بدن توانایی مقابله با ویروس را نخواهد داشت.


آشنا تاکید کرد: انجام واکسیناسیون به این معنی نیست که در مقابل بیماری امنیت کامل ایجاد شده بلکه با تزریق واکسن ایمنی بدن تحریک شده و در مقابل بیماری مقاوت خواهد شد.


متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه تاثیر واکسیناسیون در پیک پنجم به وضوح دیده شد ابراز کرد: در آن پیک که ویروس جدید دلتا شیوع پیدا کرده بود و شدت بالا و قدرت کشندگی بالاتری داشت به وضوح میزان مرگ و میر کاهش پیدا کرد و تاثیر واکسیناسیون نمایان و قابل لمس بود که این گویای تاثیر واکسیناسیون در نجات جان افراد جامعه است.


آشنا در بخشی از سخنان خود به بیماران بستری شده در بخش آی‌سی‌یو نیز اشاره‌ای کرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر ۹۰ درصد بستری شده‌ها افرادی هستند که واکسن تزریق نکرده و واکسینه نشده‌اند و دیگر افراد نیز دارای بیماری‌های زمینه‌ای بوده که منجر به بستری شده‌اند، و این نیز مهر تاییدی دیگر بر لزوم حداکثری واکسیناسیون افراد جامعه است.


وی این تصور که با زدن دو دز واکسن کار تمام است را کاملا اشتباه عنوان کرد و افزود: از هموطنان می‌خواهیم که با تزریق دو دز واکسن خود کماکان زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را در برنامه خود داشته و آن‌ها را رعایت نموده و از حضور در محیط‌های شلوغ و تجمعات پرهیز کنند.


این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه تزریق دو دز واکسن هم ماندگار نخواهد بود و افراد مسن و در معرض خطر نیازمند دز سوم خواهند بود گفت: در گام اول باید به سمتی برویم که بالای ۸۰ درصد جمعیت کشور دو دز واکسن را دریافت کرده و در مرحله بعدی به فکر تزریق دز سوم باشیم چرا که پس از شش ماه سطح ایمنی بدن افت کرده و نیاز بدن به دز سوم احساس خواهد شد که امیدواریم شرایط کشور به گونه‌ای پیش رود تا با فراهم نمودن واکسن، تزریق دز سوم نیز انجام شود.


وی در پایان سخنان خود از مردم خواست در صورت وجود هر گونه علائم سریعا به متخصص مراجعه نموده و این تصور اشتباه که این بیماری یک سرماخوردگی جزئی بوده را نداشته باشند چرا که بسیاری از افراد اگر زودتر به متخصص مراجعه می‌کردند بیماری‌شان پیشرفت نمی‌کرد و در نتیجه به بستری و مرگ منجر نمی‌شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا دانشگاه علوم پزشکی سبزوار بسیج دانشجویی خراسان رضوی متخصص بیماری های عفونی دو دز واکسن دز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۷۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور