Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشورگفت: ما درکشورامسال برنامه ای که داریم دریک میلیون و چهارصد هزارهکتار از مراتع کشور پروژه های آبخیزداری انجام می شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اردستان ، مسعود منصور ظهر امروز در آیین افتتاح طرح پخش سیلاب شهید سیدحسن طباطبایی‌نسب در جنوب روستای نیسیان اردستان اظهار داشت: منطقه برزاوند اردستان به جهت بافت خاک و همچنین توپوگرافی منطقه و همچنین پایین دست آن و تامین آبیاری خود که دارای قنوات هستند به شدت نیازمند آبخیزداری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از حدود چهارماه پیش فعالیت آبخیزداری در این منطقه شروع شده است و چهار بند سنگی ملاطی و سه کف بند در مسیر آبراه‌هایی که دچار فرسایش شدید هستند، ایجاد شد و مسیر مرمت شد و مسیرهایی که منتهی به این بندها می‌شد به دیواره‌ها بازسازی شد و امیدواریم با اینکار قنوات اینجا پرآب شود و خداوند کمک کند اقدامات پشتیبانی را انجام دهیم و شاهد شکوفایی و کار و تلاش در این منطقه باشیم.

منصور تصریح کرد: این معضلی هم که در استان اصفهان وجود دارد که شاهد فرونشست زمین هستیم با اینگونه اقدامات مشکلات برطرف می‌شود و هزینه‌ای که برای این پروژه انجام شده است حدود یک میلیارد و 850 میلیون تومان بوده است و ما درکشور امسال برنامه‌ای که داریم یک میلیون و  400هزار هکتار از مراتع را پروژه‌های آبخیزداری را خواهیم داشت.

استان قزوین از تبعیض در حوزه آبخیزداری رنج می‌برد«معجزه آبخیزداری»|بایدها و نبایدهای مدیریت فرونشست زمین در ایران«معجزه آبخیزداری» |آبخیزداری؛ مهمترین راهکار احیای زاینده رود اصفهان

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در استان اصفهان از دو میلیون و 600 هزار هکتار مراتع را نزدیک به یک میلیون و 400 هزار هکتار آن را آبخیزداری انجام داده‌ایم و نزدیک به یک میلیون و 400هزار هکتار استیصال آب را داشته‌ایم و این نشان می‌دهد که این طرح‌های آبخیزداری به معضل بی‌آبی در استان اصفهان پایان دهد.

وی ابراز داشت: الان ما در شروع بحث نهال کاری هستیم و نهضتی برای نجات زاگرس در برنامه داریم که انشالله در آینده اعلام می‌کنیم و یک کار خوبی که در توسعه زراعت چوب انجام شد از سال گذشته تا الان استفاده از آب‌های غیر متعارف و پساب‌ها برای زراعت چوب بود که قرار است در شهرستان کاشان یک طرح زراعت چوب 300 هکتاری با پسابی که در واقع مضر بود به این شکل برای توسعه فضای سبز و زراعت چوب استفاده کنیم.

منصور بیان کرد: امسال در کل کشور برای آبخیزداری قریب به دو هزار و 500 میلیارد تومان مصوب داریم که متناسب با شرایط کشت هر منطقه اجرایی می‌شود که سهم استان اصفهان هم از این مصوب حدود 70 میلیارد تومان است که امیدواریم در صورت تامین منباع محقق شود.

انتهای پیام/802/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان اصفهان یک میلیون زراعت چوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۷۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر توان صبح شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، بر آمادگی تمام ادارات، نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌ها برای هر نوع مخاطرات احتمالی تاکید کرد.

وی با اشاره به گزارش‌های اداره منابع طبیعی بر وقوع ۳۰ فقره آتش سوزی در سال گذشته در سطح مراتع شهرستان و بیان اینکه این حریق‌ها به همت مردم، اطفا شد خواستار تقویت این ظرفیت شد.

وی بر تشکیل اکیپ‌های مردمی در تمام روستاها، استفاده از ظرفیت انجمن‌های مردم نهاد و زیست محیطی و همیاران طبیعت، احساس مسئولیت بیشتر، عدم آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی بعد از برداشت، مدیریت به موقع چرای علف‌های هرز مراتع، مدیریت خاموشی‌ها، صرفه جویی حامل‌های انرژی و توجه به اخطارهای هواشناسی تاکید کرد.

رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان سقز در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به قطعی برق گسترده ناشی از بارش بی سابقه نزولات جوی و رانش زمین در سال گذشته از همکاری تمام ادارات و ارگان‌ها، مردم، نیروهای نظامی و انتظامی تشکر کرد.

تقویت زیرساخت‌های شهری برای هدایت آب‌های سطحی، تهیه تجهیزات پشتیبان برای جلوگیری از تداوم خدمات رسانی، ارتقای سطح هماهنگی، برگزاری مانورها و نگارش و تدوین سناریوهای احتمالی، تقویت آموزش‌ها، توزیع مناسب و استقرار تجهیزات و تکمیل شبکه جمع آوری آب‌های سطحی از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

کد خبر 6089497

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج
  • ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج تسریع می‌شود
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • عملیات «وعده صادق» گوشه‌ای از اقتدار نیروهای مسلح کشور بود
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت