Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@13:28:31 GMT

سفر به مشهد با راز آسمان پایتخت

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۵۷۸۰۲

سفر به مشهد با راز آسمان پایتخت

بارها شده‌ که دلمان گرفته باشد و بخواهیم با کسی درد و دل کنیم یا حاجتی داشته باشیم و بخواهیم کسی برایمان واسطه شود. امام رضا (ع) همان کسی است که باید پیش او برویم.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام راز آسمان پایتخت ، سال های قبل سفر به مشهد سخت بود اما امروزه به راحتی می‌توانید تور لحظه آخری مشهد خود را از سایت راز آسمان پایتخت رزرو کنید و به مشهد بروید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشهد، پایتخت معنوی ایران

بعید است اسم مشهد به گوشتان بخورد و بیاد امام رضا (ع) نیفتید و دلتان هوس زیارت نکند. وجود حرم امام رضا (ع) سبب شده است که مشهد، پایتخت معنوی ایران نام بگیرد و اولین کلان شهر مذهبی جهان بشمار رود. نام مشهد پیش از اسلام نوغان بوده است سپس بعد از شهادت امام رضا (ع)، فقط به محل شهادت ایشان المشهد می‌گفتند که با گذشت زمان کلمه عربی المشهد به مشهد تبدیل شد و تمام نواحی اطراف و بطور کل، این شهر، مشهد نام گرفت.

آداب و رسوم مردم مشهد

مشهد یکی از مذهبی ترین شهرهای ایران است که فرهنگ مذهبی آن از زمان شاه عباس صفوی منشا می‌گیرد. علاقه صفویان به شیعه باعث شد تا روضه‌خوانی و نذری و ساخت سازه با معماری اسلامی را بسیار مهم شمرده تا جایی که بسیاری از آثار تاریخی مشهد مربوط به آن دوره است.

پرده‌خوانی و روضه‌خوانی، رسمی است که از زمان صفویه تاکنون حفظ شده و به تمام نقاط ایران به ارث رسیده است اما باز هم در هیچ جای ایران به باشکوهی مشهد برگزار نمیشود.

حتما در مورد شله خوران در مراسم عزاداری شنیده اید. این هم مراسمی است از حمله مغول در زمان صفویان به جای مانده است.

زبان و مذهب مردم مشهد

مردم مشهد به زبان شیرین فارسی صحبت می‌کنند اما گویش های متفاوتی مثل کرمانچی، فارسی دری و ... دارند. مذهب مردم آن پیش از شهادت امام رضا (ع)، به سنت گرایش داشته است اما پس از شهادت ایشان به یکی از مهم‌ترین قطب های مذهب شیعه بدل شده است. البته مانند تمام شهرهای ایران، مردم با ادیان دیگر نیز در این شهر سکونت دارند.

جاذبه های مذهبی مشهد

معروف‌ترین حتی مهم‌ترین مکان مذهبی و جاذبه توریستی شهر مشهد، حرم امام رضا (ع) است. در نزدیکی حرم امام رضا (ع)، امامزاده غیاث‌الدین محمد قرار دارد. امامزادگان یاسر و ناصر (ع) از برادران امام رضا (ع) هستند که در طرقبه دفن شده اند.

مسجد گوهرشاد، در سال 818 هجری قمری به دستور بانو گوهرشاد آغا و بدست قوام الدین شیرازی در زمان تیموری طراحی و ساخته شد. این مسجد یکی از مهم‌ترین مساجد ایران و مشهد است.

از دیگر مکان های مذهبی می‌توان به آرامگاه خواجه اباصلت، مسجد شاه، گنبد سبز و امامزاده یحیی (ع) اشاره کرد.

جاذبه های طبیعی مشهد

جبل النور یا پارک کوهسنگی اصلی‌ترین تفریحگاه مشهد است. کوهشار، سازه‌ای جدید است که بلندترین ارتفاع آبشار مصنوعی ایران با ارتفاع 190 متر را به خود اختصاص داده است.

وجود قنات در پارک جنگلی وکیل آباد سبب شده است که در این پارک، رودخانه فصلی جریان داشته باشد. بزرگترین بوستان مشهد، پارک ملت است که بدست رضا شاه ساخته شده است این پارک زمانی خارج از شهر بود اما اکنون در داخل شهر قرار دارد. همچنین شما می‌توانید در چالدیره از سافاری، قایق سواری و ... لذت ببرید.

طرقبه، بکر ترین ییلاق مشهد است که تابستان در این منطقه بسیار خنک است.

غار مغان با قدمت چندین میلیون سال مناسب کسانی است که بدنبال ماجراجویی هستند. طبق افسانه‌ای مخوف هرکس داخل این غار شده، سالم بازنگشته است!

جاذبه‌های تاریخی مشهد

معروف ترین جاذبه‌ی تاریخی مشهد، آرامگاه فردوسی است که 30 سال عمر خود را صرف نگارش شاهنامه کرد. همچنین آرامگاه اولین پادشاه سلسله‌ی افشاریه یعنی نادرشاه افشار در مشهد قرار دارد. از دیگر جاذبه ها می‌توان به باغ خونی، موزه آستان قدس، خانه توکلی و حمام شاهی اشاره کرد.

بازارهای مشهد

در مشهد بازارهای سنتی و مدرن بسیاری وجود دارد که معروف ترین آن بازار رضا است که  بافت سنتی دارد و در زمان پهلوی ساخته شده است و طبقه‌ی دوم آن به نقره فروشان تعلق دارد. سرای 17 شهریور یکی دیگر از بازارهای سنتی مشهد بشمار می‌رود. اما اگر بدنبال بازارهای مدرن هستید پیشنهاد ما به شما الماس شرق، ویلاژ توریست و برج آلتون است.

رستوران های مشهد

حتما نام ارم شاندیز به گوشتان خورده است. بهترین شیشلیک با ماست و دوغ ارگانیک را فقط در ارم شاندیز می‌توانید پیدا کنید. البته قیمت ها در این رستوران مقداری زیاد است. حتی اگر بتوانید از شیشلیک شاندیز  بگذرید از ماهیچه و چلو گوشت رستوران پسران کریم نمی‌توانید بگذرید. پیشنهاد راز آسمان پایتخت این است که رفتن به این دو رستوران را فراموش نکنید با این حال علاوه بر شاندیز، رستوران پسران کریم، سدروس، معین درباری و امیر شاهان از رستوران های گران مشهد اما با کیفیت هستند.

حالا که مشهد را به خوبی شناختیم و تمام جوانب آن را بررسی کردیم نوبت به پیشنهاد ما می‌رسد. راز آسمان پایتخت برای زائران و مسافران مشهد بستری را فراهم کرده است که راحت بتوانند تور لحظه آخری مشهد یا تور مشهد با قطار VIP را رزرو کنند و یک سفر به یاد ماندنی از مشهد داشته باشند. تور لحظه آخری مشهد راز آسمان پایتخت از قیمت مناسب تری برخوردار است همچنین شما با تور مشهد با قطار vip یک سفر خیلی راحت و نسبتا ارزان را تجربه خواهید کرد.

انتهای رپرتاژ آگهی 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تور مشهد با قطار vip تور لحظه آخری مشهد امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۷۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی گفت: این ویژه برنامه با هدف تجلیل از کارگران به عنوان ارکان اصلی تولید و تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مردم  برگزار می‌شود.

جعفر رئیسیان زاده افزود: این مراسم روز دوشنبه دهم اردیبهشت بعد از نماز مغرب و عشا در ورزشگاه امام رضا (ع) برگزار می‌شود و در آن از ۲۵ هزار کارگر مشهدی به همراه خانواده‌هایشان تجلیل خواهد شد و تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مدیران ارشد ملی و استانی نیز از مهمانان این مراسم هستند.

وی گفت: مدعوین به این مراسم از طریق کارفرمایان در کارخانه‌های مختلف شناسایی شده‌اند به طوری که سهمیه‌ای برای تجلیل از کارگران شاغل در هر کارگاه تولیدی و مجموعه فعال در امر تولید در نظر گرفته شده است.

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی افزود: جشن خانوادگی، اجرای سرود و نماهنگ‌های مذهبی، برنامه‌های شاد برای کودکان، سخنرانی و نور افشانی از ویژه برنامه‌های این مراسم است و در پایان، غذای متبرک رضوی به خانواده‌ها اهدا خواهد شد.

رئیسیان زاده گفت: در این برنامه از تعدادی از کارگران نمونه که درزمینه  تولید کار ویژه و منحصر به فردی انجام داده‌اند نیز به نمایندگی ازهمه کارگران تجلیل خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • مدیران فرهنگی به احیای آموزش هنر خوشنویسی توجه داشته باشند
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • نقص فنی، پرواز مشهد - تهران را از آسمان به مبدا بازگرداند
  • جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا«ع» مشهد (عکس)
  • پیرمرد ۸۵ ساله قربانی سرقت‌های سمی شد
  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • ۸ اردیبهشت ، سالروز عروج خلبان تیز پرواز آسمان ایران
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد