Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@20:04:36 GMT

دعوت مردم به نماز از وظایف اصلی روحانیت است

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۵۷۸۶۳

دعوت مردم به نماز از وظایف اصلی روحانیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی عصر امروز در نخستین جشنواره استانی نماز اظهار کرد: نماز صحبت کردن بنده با خدا بوده و این‌که خداوند در نماز به بنده اجازه داده در محضرش سخن بگوید، بزرگترین نعمت در زندگی محسوب می‌شود.

وی افزود: دعوت مردم و عموم جامعه به نماز از وظایف اصلی جامعه روحانیت است و باید زیبایی‌های نماز برای نسل جوان و نوجوان تبیین شود که با تبیین این زیبایی‌ها، بنده هیچ‌گاه از آن دست نمی‌کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: نماز معصومان نمازی کاملا از خضوع و خشوع در برابر پروردگار بوده و انسان اگر بخواهد به ذات ربوبی پروردگار نزدیک شود باید نماز خود را چون نماز معصومان به پای دارد.

نماز عالی‌ترین برنامه ارتباط با خداوند است

آیت‌الله عاملی بیان کرد: نماز عالی‌ترین و راهبردی‌ترین برنامه ارتباط با خداوند متعال و بارزترین نوع بندگی بوده و به منزله ستون خیمه دین است که برای پایداری و ثبات در دین باید این ستون را حفظ کرد.

وی تصریح کرد: بنده در نماز تکبر و منیت را کنار می‌گذارد و باید در این فرصت عظیم که خداوند زمانی را برای صحبت خود با بنده برگزیده است، غنیمت شمرد چراکه با مرگ انسان زمان این هم‌صحبتی با خدا پایان می‌یابد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: درجه مؤمنان در روز قیامت بر مبنای حضور در نماز جمعه سنجیده شده و بالاترین پاداش به عبادت‌کنندگان این روز عظیم اعطا می‌گردد.

ترویج فرهنگ نماز باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

حجت‌الاسلام میثم فیاضی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل نیز در این جشنواره اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ نماز، بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال برای احداث و تعمیر مساجد، حسینیه و نمازخانه‌ها در استان اردبیل از سوی سپاه استان هزینه شده است که هزینه‌ کردن برای اعتلای فرهنگ نماز، در مقابل ارزش و اهمیت این فریضه الهی بسیار اندک بوده و باید بیش از پیش برای ارتقای معنویت در جامعه تلاش نمود.

وی افزود: حیات جامعه و ارزش و منزلت اجتماعی در گرو پرداختن به فرهنگ نماز و ترویج آن در جامعه و خانواده بوده و ترویج فرهنگ نماز باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: جشنواره نماز با همکاری سپاه استان آغاز شده که تاکنون ۳۲۸ اثر در قالب عکس، فیلم، پوستر و تولیدات رسانه‌ای به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و هدف از برگزاری جشنواره‌های نماز جذب جوانان و نوجوانان به سمت ارزش‌های دینی است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان اردبیل نماز آیت الله سیدحسن عاملی نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس ع استان اردبیل جشنواره استانی نماز استان اردبیل ولی فقیه فرهنگ نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۷۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ حجت الاسلام رحیمی خطیب نماز جمعه ساوه گفت: در عملیات وعدۀ صادق، قدرت اراده ملت ایران و نیرو‌های مسلح در عرصه بین المللی به اثبات رسید.
---------
حجت الاسلام میرصادقی امام جمعه خمین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تبریک فرا رسیدن هفته معلم گفت: معلمان افسران میدان پیشرفت و مهمترین عوامل هویت سازی فرهنگی و اعتلای علمی جامعه هستند.
-------
حجت الاسلام صفاهانی امام جمعه خنداب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به روز ملی شورا‌ها گفت: شورا‌ها به عنوان نماینده مردم هستند و برای مطالبه گری از مسئولین و رفع مشکلات و کاستی‌ها در شهرستان باید اهتمام بیشتری داشته باشند. 
-------
 حجت‌الاسلام مهدی نژاد امام جمعه شازند، به پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران به حمله موشکی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: در قضایای اخیر، مسئله تعداد موشک‌های به زمین نشسته نیست، مسئله قدرت و جسارت و شهامتی است که در دل ملت‌ها جوانه زده و موضوع اصلی شکست هیمنه اسرائیل جنایتکار است.
-------
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ حجت الاسلام طاووسی امام جمعه آشتیان با گرامیداشت روز کارگر گفت: کارگران در عرصه تولید و اقتصاد نقش بسیار مهمی دارند و باید به جایگاه این قشر بزرگ جامعه بیش از پیش توجه شود.
----
حجت الاسلام سعیدی امام جمعه کمیجان با اشاره به دیدار جمعی از فرماندهان سپاه با رهبرمعظم انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچون دوران بعد از انقلاب با قدرت از تمامیت ارضی و انقلاب اسلامی پاسداری می‌کند و این دستاورد‌ها و توانمندی داخلی جوانان برومند این سرزمین است که هیمنه اسرائیل و آمریکا را فروریخته است.
-------
حجت الاسلام ربانی امام جمعه محلات به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای اشاره کرد گفت: شهدا پهلوانان واقعی هستند، پهلوان الگویی برای جوانان و نوجوانان محلات محسوب می‌شودند لذا باید این فرهنگ را پاس بداریم.
------
حجت الاسلام غفوری امام جمعه دلیجان با اشاره به هفته کار و کارگر، گفت: در دین مبین اسلام در زمینه مقام کارگر بسیار تأکید شده تا جایی که پیامبر(ص) بر دستان کارگر بوسه می‌زنند و این نشان از مقام والای این قشر تأثیرگذار در جامعه دارد.

دیگر خبرها

  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • موج حمایتها از طرح نور | ۳۲ دستگاه متولی حجاب، از فراجا دفاع کنند
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
  • دعوت امام جمعه ایلام از نخبگان برای ارتقاء فرهنگ کار
  • آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم