Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «زلمی خلیزاد»، نماینده ویژه پیشین آمریکا در امور افغانستان، درباره خروج نظامیان خارجی از افغانستان و تاثیر آن بر حقوق زنان گفت: پس از خروج نظامیان بخشی از مردم افغانستان از جمله زنان از این اقدام متاثر شدند.

وی افزود: حقوق زنان مسئله بسیار مهم است و باید محور سیاست آمریکا و جامعه جهانی در قبال افغانستان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده سابق آمریکا ادامه داد: سیاست ما نباید تحت تاثیر انتقام و خشم گروهی باشد که زمانی در افغانستان قدرت داشته و در پیگیری گفتگوهای واقعی صلح در این کشور ناموفق بودند. 

وی تاکید کرد: الان زمان آن رسیده که افغان‌ها با وجود اختلافات که دارند به یک چهارچوب در افغانستان برسند که هم برای آنها و هم برای جامعه جهانی مورد پذیرش باشد.

خلیلزاد همچنین در پاسخ به سوال کریستن آمانپور، خبرنگار سی‌ان‌ان مبنی بر اینکه وی شما حاضر به مسئولیت آنچه در افغانستان رخ داده نیستید و خود را تبرئه می‌کنید، ضمن قطع سخنان وی گفت: ما در حال تبری جستن از چیزی نیستیم و براساس ماموریتی که آمریکا برای خود تعریف کرده بود وارد افغانستان شده و از آنجا خارج شدیم. 

وی تاکید کرد: آمریکا برای اهداف بشردوستانه به افغانستان حمله نکرده بود. 

معمار توافق دوحه ماموریت نیروهای آمریکایی در افغانستان سرنگون کردن طالبان بعد از اتفاقات سپتامبر عنوان کرد و گفت: طالبان برای این موضوع گروه بهای سنگینی را پرداخت و بارها اعلام کردند که دیگر حاضر به انجام چنین اشتباهی نخواهند بود.

وی همچنین در پایان در خصوص خیانت به نظامیان افغان که همکار نیروهای خارجی بودند، نیز گفت: هیچ خیانتی صورت نگرفته و نظامیان افغان نه برای آمریکا بلکه برای افغانستان مبارزه کردند. 

خلیلزاد در پایان تاکید کرد:  آمریکا برای اهداف خود جنگیده و طالبان را برای کاری که انجام دادند مجازات کرده است و در حال حاضر زمان آن رسیده که افغان‌ها به یک نقشه سیاسی برای کشور خود دست یابند. 

/انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: طالبان حقوق زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۸۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ویرانگرِ آمریکا در افغانستان + فیلم

نتیجه ۲۰ سال اشغال‌گری آمریکادر افغانستان این بود که به مرگ بیش از ۷۰ هزار نظامی افغانستانی و ۴۶ هزارغیرنظامی این کشور منجر شد. همچنین بسیاری از مردم افغانستان، به خصوص زنان و کودکان، مستقیماً طی حملات هوایی و پهپادی آمریکا به مناطق مسکونی و غیرنظامی کشته شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • حضور ویرانگرِ آمریکا در افغانستان + فیلم
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • معلم‌ها تحولات جهان را برای دانش‌آموزان تبیین کنند
  • از افغانستان متحد دفاع می کنیم
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • نامه رهبر انقلاب به دانشجویان منشا تحولات عظیم اروپا و آمریکا شد
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • گلرو: طوفان‌الاقصی باعث بیداری دانشجویان آمریکایی شد