Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@18:14:17 GMT

احداث شهرک سیر همدان را به طور جدی دنبال می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۵۸۲۵۳

احداث شهرک سیر همدان را به طور جدی دنبال می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدعلی محمدی عصر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان با حضور دستگاه‌های اجرایی ذیربط در محل پارک علم و فناوری با بیان اینکه فاصله بین عرصه تولید و فناوری ما نسبت به گذشته کمتر شده است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم اظهار کرد: هم افزایی بین تولیدکنندگان و پارک علم و فناوری به رونق تولید و اشتغال می‌انجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بسیاری از تولیدکنندگان ما در بخش صنعت و کشاورزی همچنان با شیوه‌های سنتی و بدون توجه به فناوری‌های نوین
به کار خود ادامه می‌دهند که باعث درجا زدن و عدم توان رقابت در عرصه تولید خواهد شد.

فرماندار همدان سیر همدان را نمونه‌ای از یک محصول کیفی کم‌نظیر و منحصر به فرد در عرصه تولیدات بخش کشاورزی دانست و تصریح کرد: احداث شهرک سیر همدان را به طور جدی پیگیر هستیم و به عنوان یک مزیت نسبی باید در این زمینه حرکت کنیم.

وی افزود: انتظار داریم با ارتباط بیشتر تولیدکنندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری ضمن بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در راستای کاهش خام‌فروشی، افزایش صنایع تبدیلی به روز و بسته‌بندی‌های متناسب با ذائقه مصرف‌کنندگان گام برداریم.

محمدی یادآور شد: بسیاری از محصولات تولیدی ما به صورت خام‌فروشی و بدون بسته‌بندی و فرآوری یا تبدیل به دیگر محصولات مورد نیاز بازار عرضه می‌شود که از اشتغال، ارزش افزوده و سایر مزایای آن محرومیم.

وی با اشاره به گزارش فعالیت‌های انجمن تولیدکنندگان فرش دستباف همدان گفت: بخشی از مشکل فرش همدان هم مربوط به خود تولیدکنندگان است که متناسب با تقاضای بازار و ذائقه مصرف‌کننده تولیدات خود را تغییر نداده‌اند و بسیاری از تولیدات فرش دست‌بافت در گوشه بازار خاک می‌خورد.

فرماندار همدان ادامه داد: با ضعف بازریابی و هنر رقابت تولید به انحراف و ورشکستگی تولیدکننده می‌انجامد چون مخاطب‌شناسی و تولید بر اساس نیاز مصرف‌کننده یک اصل مهم است که متاسفانه در این خصوص ضعف داریم.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه گلخانه‌ها و تولید محصولات گلخانه‌ای اضافه کرد: فعالان بخش کشاورزی ما با بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش بنیان و ارتباط بیشتر با مجموعه پارک علم و فناوری می توانند تولیدات بخش کشاورزی ما را متحول کنند.

محمدی اظهار کرد: بسیاری از تولیدکنندگان ما در بخش‌های مختلف از توان شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری مطلع نیستند که باید برای هم افزایی بیشتر برنامه مشخصی داشته باشیم.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرک سیر در همدان فرماندار همدان پارک علم و فناوری پارک علم و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۸۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: از ضروریات شکوفایی اقتصاد پسته این است که با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان، زنجیره ارزش این محصول تکمیل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری، امیر حسن‌زاده در ششمین گردهمایی فعالان صنعت پسته ایران به میزبانی مشهد، اظهار کرد: با پیگیری‌ها و تلاش‌های مدیران استان، شورای عالی پسته با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد.

وی با بیان اینکه دولت و مسئولان دولتی پشتیبان کشاورزان و تاجران هستند، افزود: ۱۳ استان کشور در کشت و تولید محصول پسته فعالیت دارند و میز پسته باید در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان تصریح کرد: تولیدکنندگان پسته در بالادست و پایین دست با یکدیگر زنجیره نشده‌اند و از ضروریات شکوفایی اقتصاد این محصول ارزشمند این است که با کمک خود تولیدکنندگان و صادرکنندگان این زنجیره تکمیل شود.

وی افزود: مدیران استان برای رفع مشکلات تولیدکنندگان و تاجران، رایزنی‌های بسیاری انجام داده‌اند و در مسیر رفع آن‌ها می‌کوشند.

کد خبر 748034

دیگر خبرها

  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • تصویب احداث ۲شهرمولد کشاورزی در بوشهر
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • تلفیق هنرنمایی طبیعت با فناوری نوین، نجات کشاورزی کم بازده دیم
  • بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان شهرستان فیروزکوه
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود