Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، پارلمان یمن در واکنش به سفر فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن به قاهره و دیدار با رئیس کل اتحادیه عرب مقامات مصری و مسئولان جنبش جدایی‌طلب حراک جنوبی یمن بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش شبکه المسیره، در این بیانیه آمده است: تحرکات فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن مشکوک است؛ زیرا در ظاهر حاکی از تلاش برای توقف جنگ و دستیابی به صلح است، در حالی که در باطن، تشدید تجاوز و تشدید حملات برای کشتار فرزندان بیش تری از ملت یمن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارلمان یمن افزود: ما می‌خواهیم، مسئولان در قبال تحرکات مشکوک فرستاده‌های سازمان ملل و آمریکا احتیاط پیشه کنند.

در این بیانیه تاکید شده است: ما تشدید حملات اخیر ائتلاف سعودی به مناطق غیرنظامی صنعاء و دیگر استان‌ها و کشتار مردم بی گناه در خانه‌هایشان را محکوم می‌کنیم و به جامعه بین المللی در خصوص تعامل با خائن‌هایی که برای از بین بردن ظرفیت‌های ملت یمن بیگانگان را دعوت به تجاوز علیه یمن کردند، هشدار می‌دهیم.

در پایان این بیانیه آورده شده است: ما از سازمان ملل می‌خواهیم به مسئولیت انسانی و اخلاقی خود عمل کرده و مرتکبان جرایم جنگی علیه کودکان یمن را به دادگاه‌های بین المللی تحویل دهد.

«هانس گروندبرگ» فرستاده سازمان ملل به یمن از دیروز به مصر سفر کرده و  با مسئولان جنبش حراک جنوبی یمن در قاهره دیدار کرد.

گروندبرگ با فؤاد راشد رئیس شورای عالی جنبش حراک جنوبی یمن و تعدادی از اعضای این شورا دیدار کرد.

راشد در این دیدار به موضوع پیشروی انصار الله در مارب و احتمال تهدید مناطق جنوب توسط نیروهای ارتش و کمیته های مردمی پرداخت و مدعی شد که تسلط انصار الله بر تنگه باب المندب دریانوردی بین المللی و امنیت منطقه و جهان را تهدید می کند.

رئیس شورای عالی حراک جنوبی از اینکه توسط ائتلاف و دولت مستعفی یمن به حاشیه رانده شده و بر اساس توافق ریاض در دولت عدن مشارکت ندارد، ابراز تاسف کرد و گفت که این جنبش دست از آرمان های خود برای جنوب یمن نمی‌کشد.

گروندبرگ همچنین با وزیر خارجه مصر و «احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب نیز در قاهره تشکیل جلسه داد.

ابوالغیط در این نشست با ادعای اینکه جنبش الحوثی به درخواست‌ها برای صلح بی تفاوت است، گفت که باید تلاش‌های بین المللی برای وادار کردن الحوثی به ایجاد آتش‌بس و آغاز روند جدی گفت‌وگوهای سیاسی کافی باشد.

او همچنین بر اهمیت حمایت از دولت مستعفی منصور هادی تاکید کرده و همچنین در جریان ابعاد امنیتی و سیاسی تحولات مربوط به جنگ در یمن قرار گرفته است

ابوالغیط گفته است که اتحادیه عرب از تلاش های سازمان ملل در ارتباط گیری با همه طرف‌های یمنی برای ایجاد زمینه مناسب راه اندازی یک راهکار سیاسی حمایت می‌کند.

جنگنده‌های ارتش سعودی بامداد امروز (سه شنبه) چندین مرتبه، مناطق حضور غیرنظامیان در شهر صنعاء پایتخت یمن را بمباران کردند.

جنگنده‌های سعودی سه مرتبه منطقه مسکونی «الاعتاب» در شمال صنعاء را هدف قرار دادند که در پی آن خساراتی به دارایی‌های عمومی و خصوصی وارد آمد.

بر اثر حملات ائتلاف سعودی، یک کارخانه لاستیک‌سازی در شرق بیمارستان سعودی-آلمانی در خیابان «الستین شمالی» تخریب و دچار آتش‌سوزی شد. جنگنده‌های ارتش سعودی بامداد امروز (سه شنبه) چندین مرتبه، مناطق حضور غیرنظامیان در شهر صنعاء پایتخت یمن را بمباران کردند.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی جنبش انصارالله به نقل از یک منبع امنیتی، جنگنده‌های سعودی سه مرتبه منطقه مسکونی «الاعتاب» در شمال صنعاء را هدف قرار دادند که در پی آن خساراتی به دارایی‌های عمومی و خصوصی وارد آمد.

به گفته این منبع، بر اثر این حمله یک کارخانه لاستیک‌سازی در شرق بیمارستان سعودی-آلمانی در خیابان «الستین شمالی» تخریب و دچار آتش‌سوزی شد. به گفته منابع یمنی، حملات جنگنده‌های ائتلاف سعودی به مناطق مسکونی در پایتخت یمن به طور عامدانه کشتار غیرنظامیان را هدف قرار داده است.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان ملل آمریکا مجلس گروندبرگ فرستاده سازمان ملل سازمان ملل بین المللی حراک جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۸۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناپدیدشدن هزاران پناهجو که قرار است به رواندا فرستاده شوند

یک سند دولتی نشان می‌دهد هزاران پناهجویی که قرار است  توسط وزارت کشور انگلیس به رواندا اخراج شوند، ارتباط خود را با این وزارتخانه از دست داده‌اند.

به گزارش روزنامه تلگراف، از ۵ هزار و ۷۰۰ نفری که برای اخراج از کشور معرفی و شناسایی شده‌اند، فقط ۲ هزار و ۱۴۵ نفر همچنان با وزارت کشور ارتباط دارند و می‌توان جای آن‌ها را برای بازداشت پیدا کرد.

برخی کارشناسان می‌گویند بسیاری از این افراد برای اینکه به آفریقا فرستاده نشوند احتمالا به صورت عمدی مخفی شده یا به ایرلند رفته‌اند.

حزب کارگر این وضعیت را یک «مضحکه» توصیف کرد و گفت که چنین رخدادی «عدم تسلط کامل» دولت بر سیستم پناهندگی را آشکار می‌کند.

انگلیس قصد دارد پناهجویان را در سفری یک طرفه، به رواندا در شرق آفریقا بفرستد تا بدین ترتیب از ورود بیشتر آنان به خاک خود جلوگیری کند. اما به نظر می‌رسد این آخرین مورد از مجموعه شکست‌های دولت انگلیس در طرح اخراج پناهجویان به رواندا باشد.

فیلیپو گراندی، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و ولکر ترک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل پیش‌تر در بیانیه‌ای مشترک از انگلیس خواستند تا در طرح خود برای انتقال پناهجویان به رواندا تجدیدنظر کند و هشدار دادند که این اقدام تأثیر مضری بر حقوق بشر و حمایت از پناهندگان خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ناپدیدشدن هزاران پناهجو که قرار است به رواندا فرستاده شوند
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی
  • تشدید تدابیر امنیتی در اطراف سازمان‌های صهیونیستی در جهان