Web Analytics Made Easy - Statcounter

                           
به گزارش جام جم آنلاین هرمزگان،  مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در تشریح ویژگی های منحصر به فرد بندر شهیدرجایی برای کشورهای شمالی دریای خزر به منظور سرمایه گذاری و ترانزیت کالا، گفت: فاصله این بندر تا مسیر کشتی ها در محل تلاقی کریدور ترانزیتی شمال-جنوب، بسیار کوتاه است.


علیرضا محمدی کرجی ران با اشاره به اینکه بندر شهیدرجایی در بین بنادر مهم کشور از جایگاه ویژه و ممتازی برخوردار است، اظهار داشت: این مجتمع بندری با بهره مندی از موقعیت منحصر به فرد جغرافیایی در نزدیک ترین نقطه به تنگه هرمز و ورودی خلیج فارس به دلیل فاصله کوتاه از مسیر کشتی ها در محل تلاقی کریدور ترانزیتی شمال-جنوب، قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: بندر شهیدرجایی؛ مهمترین دروازه صادرات، واردات و ترانزیت کالا در کشور محسوب شده و به تنهایی بیش از نیمی از حجم مبادلات کالای غیر نفتی در حوزه ترانزیت، واردات، صادرات و ترانشیپ را بر عهده دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به اینکه بندر شهیدرجایی با برخورداری از زیرساخت های مناسب و مدرن، اتصال به شبکه بین المللی راه آهن و جاده تاریخی ابریشم، بیشترین نقش را در صنعت حمل و نقل کشور ایفا می کند، عنوان کرد: فعالیت های ۲۴ ساعته در بندر، وجود بیش از ۷۰ مورد سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی و ارتقای کیفیت خدمات، استفاده از مشارکت و خدمات پورت اپراتورهای توانا و بزرگ کشور، وجود شرکت های بیمه ای، بانک های ارائه کننده خدمات، زیرساخت های ارتباطی مناسب و بهره مندی از پیشرفته ترین تجهیزات بندری دنیا، امکان حمل و نقل چند وجهی، برخورداری از خط ریلی متصل به شبکه حمل و نقل ریلی کشور و همراهی بزرگترین گمرک تخصصی در این مجتمع بندری همگی از جمله مزایای بندر شهیدرجایی است که موجب شده ارتباط این بندر با کشورهای حوزه CIS و به ویژه کشورهای شمالی حوزه دریای خزر تسهیل و آسان شود.


کرجی ران با بیان اینکه از جمله مزیت های سرمایه گذاری در بندر شهیدرجایی می توان به مواردی از جمله قرار گرفتن در مسیر کریدور ترانزیتی شمال-جنوب و برقراری ارتباط ترانزیتی با کشورهای آسیای میانه و قفقاز و کشورهای جنوب آسیا و همچنین کشورهای حاشیه خلیج فارس اشاره کرد، گفت: از دیگر مزیت های ترانزیتی بندر شهیدرجایی، کوتاه شدن مسیر ترانزیت و کاهش هزینه های ترانزیت و افزایش کیفیت خدمات به دلیل وجود زیرساخت های مناسب بندری، جاده ای و ریلی است.


منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بنادر بندرشهید رجایی بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۸۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا

مدیر صادرات گروه خودروسازی سایپا گفت: در سال جاری، ساینا اس اتوماتیک به عراق صادر خواهد شد.   به گزارش سایپا منصور ابطحی با اعلام این خبر درباره روند صادرات خودروهای سواری و تجاری که گروه سایپا در سال جاری دنبال خواهد کرد،‌ اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته،‌ صادرات محصولات سایپا در سال جاری به کشورهای مختلف ۳ برابر خواهد شد. بدین جهت محصولات گروه خودروسازی سایپا به کشورهای همسایه،‌ آسیای میانه‌ و کشورهای آفریقایی صادر می‌شود. بر این اساس قصد داریم در بازارهای عراق، سوریه،‌ روسیه و ونزوئلا حضور و نقش پر رنگ‌تری داشته باشیم.   وی با بیان اینکه بازار عراق برای ما خیلی مهم و استراتژیک است،‌ یادآور شد: در سال جاری ساینا اس اتوماتیک به عراق صادر خواهد شد. همچنین سطح روابط و همکاری‌های صنعتی خود را با کشورهای آفریقایی افزایش خواهیم داد. بدین جهت بنا شده خودروهای تجاری سبک زامیاد (فرمان راست-فرمان چپ) و خودروهای اقتصادی گروه سایپا (کوییک-اطلس-ساینا) به این کشورها صادر شود.   ابطحی تاکید کرد: کشورهای آفریقایی شانس بزرگی برای کسب و کارهای ایران به خصوص حوزه خودرو دارد و از این رو با خیلی از کشورهای آفریقایی مذاکرات جدی شروع شده است.   مدیر صادرات گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه بازار روسیه بسیار بزرگ است و محصولات گروه سایپا امکان صادرات به این کشور را دریافت کرده‌اند،‌ گفت: با توجه به اخذ گواهی استاندارد صادرات کالا به روسیه (GOST)،‌ از ابتدای تابستان سال جاری صادرات خودروهای کوییک و ساینا اتوماتیک و دنده‌ای گروه سایپا به کشور یاد شده آغاز می‌شود و البته در حال برنامه‌ریزی هستیم که مجوزهای لازم برای صادرات شاهین پلاس را هم دریافت کنیم.   وی تاکید کرد: برنامه صادرات خودرو به ونزوئلا نیز در تابستان سال جاری در حال نهایی شدن است و محصولات ساینا و کوییک به این بازار ارسال خواهد شد. در دور جدید همکاری با طرف ونزوئلایی در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، چند محموله هزار دستگاهی خودروی آماده (CBU) به بازار مزبور صادر شده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دولت چقدر ارز ۲۸۵۰۰ تومانی پرداخت کرد؟
  • ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • بازدید هیئت هرمزگانی از بندر کانتینربری شانگهای
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • هدف گذاری برای تقویت مناسبات ترانزیت جاده ای بین ایران و ازبکستان
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت