Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: بسته بندی شکیل از ضروریات محصولات کشاورزی برای رقابت در بازارهای کشورهای خارجی است.

قاسم جوادزاده در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه ظرفیت سردخانه‌های گیلان بیش از ۲۰۰ هزار تن است، اظهار کرد: ۷۰ درصد سردخانه‌های استان بالای صفر هستند که برای نگهداری کیوی می‌توان گفت ۱۳۰ هزار تن قابلیت نگهداری کیوی در سردخانه های گیلان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از  ۸۹ سردخانه استان که می‌توان در آنها کیوی نگهداری کرد ۴۴ سردخانه در شهرستان تالش با ۱۰۳ هزار تن ظرفیت مستقر است.

ظرفیت بسته‌بندی در سردخانه های گیلان رو به گسترش

جوادزاده با بیان اینکه بسته‌بندی شکیل نقش بسیار مهمی در رقابت محصولات کشاورزی گیلان با محصولات کشاورزی سایر کشورهای رقیب در بازارهای هداف دارد، خاطرنشان کرد: سوق دادن سردخانه های گیلان به سمت بسته بندی از اولویت های کاری در استان گیلان است و در حال حاضر به اندازه ۲۰ هزار تن سردخانه استان ظرفیت بسته بندی دارند.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: سردخانه‌های دیگری نیز برای بسته بندی ۴۰ هزار تن محصولات کشاورزی در دست ساخت هستند که تا چند سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

وی تصریح کرد: توسعه سردخانه‌ها به شدت از نیاز ضروری گیلان برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی است و برای حفظ بازارهای هدف نیاز تحقق این امر ضرورت دارد.

لزوم ارتقای بسته‌بندی محصولات کشاورزی از نظر کمی و کیفی

جوادزاده ادامه داد: بسته بندی‌های محصولات کشاورزی از نظر کمی و کیفی باید توسعه یابد و این نگاهی تقاضا محور است که برای پیشبرد آن باید گام به گام جلو برویم.

وی گفت:  طی ۵ سال اخیر بسته بندی محصولات کشاورزی بسیار بهتر شده است و پیش بینی می‌شود تا چند سال آینده رونق بهتری بگیرد.

جواد زاده با اشاره به اینکه در بازارهای هدف محصولاتی با کیفیت یکسان در رقابت برنده خواهند شد که علاوه بر قیمت کمتر، بسته بندی شکیل‌تری داشته باشند، گفت: به همین دلیل صادرات محصولات کشاورزی باید با شرایط روز بازار مقصد پیش برود.

وی گفت: علاوه بر کیوی، مرکبات نیز از بازار پسندی خوبی برخودار است و زمانی که صادرات کیوی به پایان می رسد شاهد صادرات دیگر محصولات باغی از جمله گیلاس، سیر و... از گیلان به بازارهای کشورهای خارجی هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی میوه صادرات سردخانه سردخانه های گیلان محصولات کشاورزی کشاورزی گیلان بسته بندی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۸۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) فرآیند فرآوری و بسته بندی «خرچنگ برفی» در کارخانه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: فرادید

دیگر خبرها

  • قیمت تخم مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد
  • سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارد/ به شایعات توجه نکنید
  • سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارند/ به شایعات توجه نکنید
  • بهبود کیفیت محصولات کشاورزی با تلاش متخصصان بومی
  • راه اندازی کارخانه فرآوری و بسته‌بندی آبزیان در شهرکرد
  • تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی
  • اجرای موفقیت‌آمیز آزمون نمونه‌های طرح پیش بسته‌بندی در خراسان جنوبی
  • تداوم بارش‌ های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • تداوم بارش‌های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • (ویدیو) فرآیند فرآوری و بسته بندی «خرچنگ برفی» در کارخانه