Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق اعلام کرملین، ۲۶ نوامبر (پنجم آذر) نشست سه جانبه روسای جمهور روسیه، جمهوری آذربایجان و نخست‌وزیر ارمنستان در سوچی برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، در شرایطی که تنش‌های مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان همچنان خبرساز است، کاخ کرملین از دیدار سه جانبه سران مسکو، باکو و ایروان به میزبانی ولادیمیر پوتین خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر گزارش رسانه‌های ارمنستانی، کاخ کرملین اعلام کرد که ۲۶ نوامبر (پنجم آذر ماه) نشست سه جانبه سران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود.

به نوشته وبگاه «آرمن پرس»، نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان و الهام علی اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در شهر سوچی روسیه در نشت سه جانبه با ولادیمیر پوتین شرکت می‌کنند.

بنا بر اعلام دفتر ولادیمیر پوتین، سران روسیه ارمنستان و جمهوری آذربایجان «گام‌های بعدی برای تقویت ثبات و برقراری زندگی مسالمت‌آمیز در قره‌باغ کوهستانی را تشریح خواهند کرد».

طبق روایت کرملین، تمرکز نشست سه جانبه در سوچی روی مسائل مرتبط با «احیای ارتباطات تجاری-اقتصادی و حمل و نقل» خواهد بود.

قرار است ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه غیر از حضور و میزبانی از نشست سه جانبه سران، با پاشینیان و علی اف به صورت دوجانبه هم دیدار خواهد کرد.

رسانه‌ای شدن دیدار پوتین، پاشینیان و علی اف در شرایطی انجام شده که نخست‌وزیر ارمنستان و رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان قرار است اواسط ماه آینده میلادی در بروکسل دیدار داشته باشند. این دیدار به دعوت رئیس شورای اروپا انجام خواهد شد.

میزبانی ولادیمیر پوتین از نیکول پاشینیان و الهام علی اف به دنبال درگیری‌های شدید مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان انجام خواهد شد.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی یک جنگ ۴۴ روزه را تجربه کردند و آن جنگ با میانجیگری روسیه به آتش‌بس ختم شد.

به رغم آتش‌بس باکو و ایروان، اختلافات بر سر تعیین مرز و ادعاهای جمهوری آذربایجان در خصوص کریدور ادعایی «زنگه‌زور» باعث شده که تنش‌ها بین این دو کشور همسایه ادامه یابد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو ولادیمیر پوتین جمهوری آذربایجان روسیه ارمنستان نیکول پاشینیان قره باغ شورای اروپا آتش بس کاخ کرملین ارمنستان و جمهوری آذربایجان ولادیمیر پوتین نشست سه جانبه علی اف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۸۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پوتین» ماه می به چین سفر می کند

رئیس جمهور روسیه در راستای تقویت روابط دوجانبه با پکن، طی ماه می آتی به چین سفر می‌کند.

به گزارش مهر به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه از قصد و نیت خود برای سفر به کشور چین طی ماه می آتی خبر داد.

وی در جریان نشست اتحادیه تجار روس تاکید کرد: قرار است این سفر در ماه می به کشور چین انجام شود.

رئیس جمهور روسیه تاریخ دقیق سفر خود به چین را مشخص نکرد. ممکن است این سفر نخستین سفر خارجی پوتین در دوره جدید ریاست جمهوری وی به شمار آید.

رئیس جمهور چین در ماه مارس سال گذشته میلادی به مسکو سفر کرده بود.

این در حالی است که کشورهای اروپایی و آمریکا نسبت به تقویت روابط میان روسیه و چین در برابر واشنگتن ابراز نگرانی کرده اند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هشدار پوتین نسبت به مداخله خارجی در سیاست‌های روسیه پوتین با نامزدهای رقیب خود دیدار كرد (+فیلم)

دیگر خبرها

  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو
  • وال استریت ژورنال: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا پوتین را در مرگ ناوالنی دخیل ندانستند
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند
  • ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان