Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس سیاسی فردا:  محمدباقر قالیباف، با انتشار یادداشتی در حساب اینستاگرام خود دربارۀ نشست شب گذشته با نویسندگان، نوشت:شب گذشته افتخار داشتم تا میزبان جمع صمیمی و باصفای نویسندگان و شعرای خوش‌ذوق و توانمند کشورمان باشم و از مطالبی که این عزیزان بیان کردند به‌خصوص در حوزۀ مسائل ادبیات، کتاب و نشر استفاده کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دقیق‌ترین شناخت‌ها نسبت به مسائل فرهنگی همواره متعلق به کسانی است که خود با بهره‌گیری از ذوق و استعداد خویش، به‌طور مستقیم در خلق آثار ادبی و فرهنگی نقش داشته‌اند و فضای فرهنگی را نه به‌عنوان مدیران فرهنگی که به‌عنوان آفرینشگران هنری، تجربه و خلق کرده‌اند.

ارتباط قلبی مردم با هنرمندان و آثار آن‌ها و همچنین حساسیت بسیار زیاد طبع خلاق هنری نسبت به مسائل اجتماعی و فرهنگی، بخشی از دلایلی است که باعث می‌شود هر سیاست‌گذاری در مجموعۀ حکمرانی کشور به ارتباط مستمر و دائمی با اصحاب فرهنگ و هنر نیازمند باشد تا خود را از دام تحلیل‌های کلیشه‌ای و بولتنی در خصوص مسائل فرهنگی جدا کند.

 مردم تکیه‌گاه کشورند، درحالی‌که ما آن‌ها را با دسته‌بندی‌های مختلف جدا کرده‌ایم. باید بدانیم رویکرد فرهنگی به حل مسائل ارتباطی با این گروه‌بندی‌ها ندارد. اگر عدل و عقل در متن انقلابیگری نباشد، اگر انسان‌ها حرمت نداشته باشند، اگر ما به‌عنوان مدیری سیاسی حرف‌های سیاسی و باورهای مختلف مردم را نپذیریم، در موضوعات ملی به‌سمت بی‌هویتی می‌رود و فرهنگ برای جامعه بی‌ارزش می‌شود.

نکاتی که نویسندگان و شعرای محترم حاضر در جلسه بیان کردند حقیقتاً برای من حاوی مطالب بسیار ارزشمند بود که ضروری است در عرصۀ قانون‌گذاری به آن‌ها توجه کنیم. باید سازوکار مشخص مشارکت اصحاب فرهنگ در فرایند سیاست‌گذاری فرهنگی مشخص شود. بنده خود را نمایندۀ این عزیزان در مجلس شورای اسلامی می‌دانم تا با همکاری تمام نمایندگان محترم و کمیسیون‌های مربوطه، مسائل موجود در حوزۀ فرهنگ و ادبیات را پیگیری کنیم؛ ان‌شاء‌الله با مشارکت فعالانۀ اصحاب هنر عقلانیت، واقع‌بینی، عدالت‌خواهی و مردم‌گرایی توامان در این عرصه مورد توجه قرار گیرد.

امیدوارم ما نیز بتوانیم در عرصۀ اقتصاد و فرهنگ کاری شایستۀ ملت ایران به انجام رسانیم و از ظرفیت‌های قانون‌گذاری و نظارت در مجلس بهترین استفاده را ببریم، وگرنه به قول آقای ناصر فیض:

در «مجلس» اگر جای خودت را نشناسی

تنها هنرت وصل قعودی به قیام است

پی‌نوشت: چندین نفر از نویسندگان و شعرای ارجمند لطف کردند و آثار ارزشمند خود را به اینجانب هدیه دادند که در این جا از لطف و محبت تمامی آن‌ها تشکر می‌کنم.

منبع: فردا

کلیدواژه: محمدباقر قالیباف اصحاب فرهنگ و هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۸۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین تجلیل و رونمایی از تالیفات نویسندگان فرهنگی وحدتیه برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، در این آئین که صبح پنج شنبه به مناسبت نکوداشت سالروز گرامیداشت مقام شامخ معلم در در سالن کنفرانس شهرداری برگزار شد از تالیفات ۲ تن از نویسندگان و فرهیختگان شهر تجلیل و آثار رونمایی شد

علاوه بر حضور جمعی از فرهنگیان، معلمین شهر و مدیران مدارس، مدیر کتابخانه های عمومی شهرستان دشتستان، بخشدار سعدآباد، رئیس آموزش و پرورش سعدآباد، امام جمعه وحدتیه، شهردار، رئیس و عضو شورای اسلامی شهر وحدتیه، مدیران شهرداری و.... حضور داشتند.

آئین تجلیل و تقدیر از مقام شامخ فرهنگی متعهد دکتر حاج سید عادل موسوی و رونمایی از تألیف و کتاب ارزنده ایشان به نام مخاطبین قرآن. آئین تجلیل و قدردانی از مقام ارزنده معلم و فرهنگی استاد محمد ابراهیم فروزان و رونمایی از تالیفات و کتاب‌های ارزشمند وی «گامی در وادی معرفت و خانواده روانشاد کاقلی».

در پایان این مراسم فرهنگی و پس از ایراد سخنان مسئولان، نویسندگان و حاضران، با اهدای لوح سپاس و هدایایی به این نویسندگان از آنان تقدیر و سپاسگزاری شد.

کد خبر 6094917

دیگر خبرها

  • در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند
  • اژه‌ای: در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند
  • حقیقت زیر پای تمدن افسار گسیخته غربی در حال لگدمال است
  • باید با روحیه جهادی، پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم
  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • آیین تجلیل و رونمایی از تالیفات نویسندگان فرهنگی وحدتیه برگزار شد
  • آئین تجلیل و رونمایی از تالیفات نویسندگان فرهنگی وحدتیه برگزار شد
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مسئله غزه برگزار می شود
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند
  • تحلیل وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی