Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آی ای؛ گرمایش زمین باعث ایجاد خطرات بسیاری مانند خشکسالی، آتش سوزی جنگلی و سیل می‌شود. طبق گفته هیئت بین دولتی تغییرات اقلیمی، گرمایش جهانی اساساً برگشت ناپذیر است، به این معنی که این خطرات همچنان ادامه خواهند داشت. خوشبختانه، برخی از کشور‌ها شروع به برنامه ریزی و مقابله با این مشکلات کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیئت بین دولتی تغییرات اقلیمی، ارگانی دولتی-علمی است که به ارزیابی جامع از اطلاعات علمی، فنی و اجتماعی–اقتصادی جاری درمورد مخاطرات تغییرات آب و هوایی بر اثر فعالیت‌های انسانی در سراسر جهان می‌پردازد. اهداف این سازمان ارزیابی پیامد‌ها و گزینه‌های احتمالی سازگار شدن با این پیامد‌ها و کاهش عواقب آنها است. این هیئت بدنه سازمان ملل در زمینه ارزیابی علوم مربوط به تغییرات اقلیمی است.

ساخت اولین شهر شناور

شهر بوسان در کره جنوبی، سازمان ملل متحد و شرکت OCEANIX با هم متحد شده اند تا اولین نمونه اولیه شهر شناور پایدار جهان را بسازند تا از خطرات فیزیکی ناشی از تغییرات اقلیمی پیشی بگیرند.

شهر‌های شناور پایدار بخشی از زرادخانه راهبرد‌های سازگاری با آب و هوا هستند که در دسترس ما قرار دارند. ما به جای جنگیدن با آب، می‌توانیم که با آن هماهنگ زندگی کنیم. مایمونه محد شریف، مدیر اجرایی UN-Habitat در بیانیه‌ای گفت: "ما مشتاقانه منتظر توسعه راه حل‌های مبتنی بر طبیعت از طریق مفهوم شهر شناور هستیم و بوسان گزینه ایده آل برای استقرار نمونه اولیه است. "

با افزایش جمعیت، افراد بیشتری به شهر‌های ساحلی می‌روند. با این حال، این مناطق در معرض خطر سیل و طوفان قرار دارند. بخشی از برنامه سازگاری با تغییرات اقلیمی، ساخت انواع شهر‌هایی است که می‌توانند در برابر این خطرات مقاومت کنند. فناوری و علم مورد استفاده در اولین نمونه اولیه شهر شناور می‌تواند در شهر‌ها و مناطق دیگر تکرار شود و دنیایی امن‌تر و مقاوم‌تر در برابر آب و هوا ایجاد کند.

شهر بوسان که برای نمایشگاه جهانی اکسپو ۲۰۳۰ انتخاب شده، یکی از مهم‌ترین شهر‌های دریایی قرن بیست و یکم و مکانی ایده آل برای ایجاد اولین نمونه اولیه شهر‌های شناور است. شهر شناور جدید شامل مجموعه‌ای از سکو‌ها و بندرگاه‌های شش ضلعی است که در بالای آب قرار گرفته اند و از یک پوشش سنگ آهکی شناور بهره می‌برد که وقتی در معرض جریان الکتریکی ایجاد شده توسط مواد معدنی زیر آب قرار می‌گیرد تا خود را ترمیم کند. این شهر کاملاً خودکفا خواهد بود و غذا و آب موردنیاز خود را تهیه می‌کند و در برابر انواع تهدیدات مربوط به تغییرات آب و هوایی از جمله طوفان‌های دسته شدید مصون خواهد بود.

بیشتر بخوانید

افزایش جو زمین بر اثر تغییرات آب و هوایی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان ملل تغییرات آب و هوایی تغییرات اقلیمی تغییرات آب و هوایی تغییرات اقلیمی نمونه اولیه شهر شناور شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۸۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) ساخت اسکله شناور در سواحل غزه

(عکس) ساخت اسکله شناور در سواحل غزه

دیگر خبرها

  • تغییرات آب و هوایی میانگین درآمد مردم جهان را کاهش می‌دهد
  • هشدار درباره تاثیر اقدامات خرابکارانه رژیم صهیونیستی بر امنیت ناوبری هوایی لبنان
  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»
  • کلید اولیه سؤالات کنکور 1403 + لینک سایت sanjesh.org
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • ببینید | اولین تصاویر از تیراندازی پلیس به سمت سارق زورگیر؛ نتیجه تعقیب و گریز پلیس با موتور وسط خیابان‌های تهران
  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • (عکس) ساخت اسکله شناور در سواحل غزه