Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@21:06:33 GMT

احتمال مرگ ۷۰۰ هزار نفر دیگر بر اثر کرونا در اروپا

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۵۸۹۳۹

احتمال مرگ ۷۰۰ هزار نفر دیگر بر اثر کرونا در اروپا

در پی خیز دوباره کرونا در اروپا، دفتر منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که این منطقه ۵۳ کشوری ممکن است تا بهار آینده با ۷۰۰ هزار مرگ دیگر مواجه شود.

به گزارش مشرق، دفتر اروپای سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد، پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که این منطقه ۵۳ کشوری ممکن است تا بهار آینده با ۷۰۰ هزار مرگ دیگر در اثر همه‌گیری کرونا مواجه شود که با این حساب آمار مرگ‌ومیر آن در مجموع از دو میلیون نفر فراتر خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر اروپایی سازمان جهانی بهداشت که در کپنهاگ دانمارک است، همچنین به شواهدی رو به رشد مبنی بر کاهش حفاظت در برابر ابتلا و بیماری خفیف ناشی از واکسن اشاره کرد و گفت که یک دُز تقویت‌کننده باید به عنوان اولویت برای آسیب‌پذیرترین جمعیت‌ها-از جمله افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف-و همچنین افراد بالای ۶۰ سال و کارکنان بهداشت و درمان داده شود.

پیش‌تر مقرهای سازمان جهانی بهداشت در ژنو بارها خواستار توقف استفاده از دز تقویتی تا پایان سال شده بودند تا در دسترس مردم کشورهای در حال توسعه که با کمبود شدید واکسن‌های کرونا در مقایسه با کشورهای ثروتمند مواجه هستند، قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتد پرس»، «هانس کلوگه» مدیر منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای در این خصوص گفت: «امروز، وضعیت کرونا در سراسر اروپا و آسیای مرکزی بسیار جدی است. ما با زمستانی چالش‌برانگیز روبرو هستیم، اما نباید ناامید باشیم، زیرا همه ما- دولت‌ها، مقامات بهداشتی، افراد - می‌توانیم اقدامات قاطعی برای تثبیت این بیماری همه‌گیر انجام دهیم.

منطقه اروپا، که تا اعماق آسیای مرکزی امتداد دارد، گزارش داد که مرگ و میر ناشی از کرونا در هفته گذشته به حدود ۴۲۰۰ نفر در روز افزایش یافت که دو برابر میزان ثبت شده در پایان سپتامبر است. مجموع تلفات هم در حال حاضر به ۱.۵ میلیون نفر در این منطقه رسیده است.

منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت گفت: سه عاملی که این افزایش را باعث شده عبارتند از نوع دلتای بسیار سرایت‌پذیر کرونا، کاهش اقدامات محدودکننده مانند الزامات استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری فیزیکی در مکان‌ها، و بخش بزرگی از جمعیت اروپایی که واکسینه نشده باقی مانده‌اند.

این بیانیه افزود: می‌توانیم انتظار داشته باشیم که با فشار زیاد یا شدید (به دلیل کمبود) تخت‌های بیمارستانی در ۲۵ کشور، و فشار بالا یا شدید در بخش‌های مراقبت‌های ویژه (ICU) در ۴۹ کشور از ۵۳ کشور از هم‌اکنون تا اول مارس ۲۰۲۲ مواجه شویم. بر اساس روند فعلی، پیش‌بینی می‌شود تا بهار سال آینده تعداد مرگ‌ومیرهای گزارش‌شده به بیش از ۲.۲ میلیون نفر برسد.

به گفته این سازمان، این منطقه ممکن است تا اول مارس با مجموع ۲ میلیون مرگ ناشی از همه‌گیری مواجه شود.

پیش‌تر سازمان جهانی بهداشت از روند افزایشی ابتلا به کرونا در این قاره و تبدیل شدن دوباره آن به کانون همه‌گیری خبر داده بود.

بسیاری از دولت‌های اروپایی در تلاش برای مقابله با افزایش ابتلا به کرونا در سراسر قاره، محدودیت‌های جدیدی را برای ویروس کرونا وضع کرده‌اند که این کشورها را با موج اعتراضات مواجه کرده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو کرونا اروپا سازمان بهداشت جهانی مرگ و میر سازمان جهانی بهداشت ویروس کرونا اروپای سازمان جهانی بهداشت منطقه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۸۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دادگاه لاهه و پیامدهای جهانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه القدس العربی، بعد از افزایش زمزمه‌ها درباره احتمال صدور حکم بازداشت شماری از سران سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی توسط دیوان بین‌المللی دادگستری به خاطر جنایت‌های آنها علیه مردم فلسطین، رسانه‌های عبری از ترس و وحشت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر خبر دادند؛ چرا که نام او هم کنار دیگر سرکردگان اسراییلی همچون «یوآف گالانت» وزیر جنگ و «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد ارتش اسراییل در لیست افرادی که ممکن است حکم بازداشت آنها صادر شود، دیده می‌شود.

بر همین اساس بنیامین نتانیاهو روز جمعه گذشته در واکنش به این تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری که بسیاری از سازمان‌های حقوق بشری هم از آن حمایت و بر لزوم اقدام به اجرای آن تاکید کرده‌اند، در اظهاراتی وقیحانه گفت که «اسراییل هیچ تلاشی از سوی دادگاه لاهه را برای تضعیف حق اساسی در دفاع از خود نخواهد پذیرفت».

در صورتی که این حکم علیه سران رژیم صهیونیستی صادر شود، ۱۲۰ کشور عضو دادگاه لاهه ملزم هستند که افراد مذکور را در صورت ورود به خاک خود دستگیر کرده و آنها را به دادگاه لاهه تحویل دهند. در حال حاضر رژیم صهیونیستی در تلاش برای فرار از صدور این حکم بوده و متحدان آمریکایی و اروپایی خود را برای جلوگیری از صدور چنین حکمی تحت فشار قرار داده است.

در همین راستا نتانیاهو تماس‌های گسترده‌ای با شرکای غربی و آمریکایی خود برقرار کرده و از آنها می‌خواهد که جلوی صدور این حکم در دیوان بین المللی دادگستری را بگیرند. نکته قابل توجهی که در تصمیم دیوان بین المللی دادگستری برای صدور حکم بازداشت مقامات اسراییلی وجود دارد، این است که فارغ از صدور یا عدم صدور این حکم، صرف اتخاذ همین تصمیم در کنار سایر تحولات جهان و واکنش افکار عمومی به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه بیانگر یک بیداری بی‌سابقه در سطح جهانی است.

در سطح داخلی اسراییل نیز تنش‌ها و درگیری‌های زیادی میان سران سیاسی و نظامی این رژیم به ویژه در کابینه راست افراطی نتانیاهو وجود دارد و آنها نمی‌توانند تصمیم واحدی درباره پاسخ به پیشنهاد اخیر مصر در مذاکرات آتش‌بس غزه اتخاذ کنند و وزرای فاشیست کابینه اسراییل همچون بتسلئیل اسموتریچ، نتانیاهو را تهدید و اعلام کرده‌اند که پذیرش آتش بس به معنای شکست اسراییل و تسلیم شدن در برابر حماس است.

همچنین نتانیاهو برای فرار از عواقب شکست در عملیات طوفان الاقصی همچنان اصرار به ادامه جنگ فرسایشی غزه دارد و این در حالی است که ماندن اسرای اسراییلی در غزه فشار زیادی از جانب صهیونیست‌ها و به ویژه خانواده‌های این اسرا به نتانیاهو و کابینه او وارد می‌کند.

در سطح عربی هم شاهد تحرکاتی برای برقراری آتش بس در نوار غزه هستیم؛ جایی که عربستان سعودی روز گذشته میزبان نشست‌هایی با حضور شخصیت‌ها و مقامات کشورهای عربی با هدف تقویت تلاش‌ها و فشارها جهت پایان جنگ در غزه بوده است.

اما مهم‌ترین تحولی که این روزها در سایه ادامه جنایات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در سطح جهان مشاهده می‌شود، خیزش دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکاست. این جنبش دانشجویی علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی ضد مردم فلسطین که از دانشگاه‌های آمریکا آغاز شد، به مرور به دانشگاه‌های سراسر جهان کشیده شده و همه این حقایق نشان می‌دهد که جهان بعد از جنگ غزه دیگر مانند قبل از آن نیست و اسراییل دیگر آن «بت مقدس» نیست که هیچکس نتواند به آن آسیب برساند.

کد خبر 6092116

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • وزیر ارشاد خبر داد: تغییر نامِ جزیره «ابوموسی» به «بوموسی» و احتمال ثبت عملیات «وعده صادق» در تقویم
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • نوار غزه ۳۰ برابر مساحت خود آوار دارد
  • ماتئوس: رئال مادرید مقابل منچسترسیتی شانس آورد؛ احتمال صعود بایرن مونیخ بیش‌تر است
  • احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دادگاه لاهه و پیامدهای جهانی
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است
  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی