Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلاسخارت در گزارش امروز خود در سازمان ملل گفت، انتخابات اکتبر عراق به طور کلی سالم ارزیابی شد و از مقامات و احزاب عراق خواست نتایج انتخابات پارلمانی عراق را به رسمیت بشناسند.

به گزارش ایسنا، به نقل از میدل ایست نیوز، جنین هنیس پلاسخارت، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق ضمن درخواست به رسمیت شناختن نتایج انتخابات پارلمانی عراق از مقامات و احزاب عراق، نسبت به نتایج وخیم اتهام زنی باطل و تهدید به خشونت هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گزارش امروز خود در سازمان ملل گفت انتخابات اکتبر عراق به طور کلی سالم ارزیابی شد و از مقامات و احزاب عراق خواست نتایج انتخابات پارلمانی عراق را به رسمیت بشناسند.

پلاسخارت افزود که اتهامات باطل و تهدید به خشونت منجر به نتایج وخیمی خواهد شد و تاکید کرد که عراق به سران و حکمرانی خوب و پایبندی به روند سیاسی نیاز دارد.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق با اشاره به اینکه نتایج انتخابات پارلمانی عراق تنها پس از تایید دادگاه فدرال عراق اعلام خواهد شد، بیان کرد که انتخابات پارلمانی گام مهمی به سوی بازگرداندن اعتماد مردم به دولت است.

پلاسخارت تاکید کرد که گفت‌وگو تنها راه حل بحران نتایج انتخابات پارلمانی عراق است و افزود که هیچ مدرکی دال بر دستکاری یا تقلب سیستماتیک در انتخابات وجود ندارد.

وی گفت مقامات عراق تماما حرفه‌ای انتخابات عراق را مدیریت کردند و اشاره کرد که بانوان در این انتخابات، نتایج مهمی به دست آوردند.

پلاسخارت درباره تحولات پس از انتخابات تصریح کرد که تحت هیچ شرایطی نباید به تروریسم و خشونت یا هر اقدام غیرقانونی دیگر اجازه داد فرآیند دموکراتیک را از مسیر خود خارج کنند و برای کاهش تنش‌ها، آرامش و خویشتن داری و گفت‌وگو تنها راه حرکت رو به جلوست.

وی اظهار کرد، هرگونه تلاش غیرقانونی با هدف طولانی کردن یا بی‌اعتبار کردن روند اعلام نتایج انتخابات، یا بدتر از آن، تغییر نتایج انتخابات از طریق ارعاب و فشار، تنها به نتایج معکوس منجر خواهد شد و از همه طرف‌های ذینفع خواست که وارد این مسیر نشوند.

پلاسخارت بیان کرد در حالی که خطر ادامه بن بست سیاسی واقعی است، عراق نیاز فوری به دولتی دارد که بتواند به سرعت و به طور موثر با فهرست بلندی از وظایف ناتمام داخلی تعامل کند و این مسؤولیت اصلی همه احزاب سیاسی مرتبط است.

نماینده دبیرکل سازمان ملل با اشاره به تلاش برای ترور نخست وزیر عراق، آن را اقدامی غیرقابل قبول توصیف کرد که نباید بر روند فرآیند دموکراتیک در عراق تاثیر بگذارد.

گفتنی است شورای امنیت سازمان ملل در دو بیانیه جداگانه، انتخابات پارلمانی عراق را آزاد و سالم توصیف کرد.

برخی از نیروهای سیاسی عراق و طرفداران آنها به نتایج انتخابات عراق اعتراض کرده و آن را ساختگی و جعلی خواندند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي امنيت انتخابات عراق نتایج انتخابات پارلمانی عراق مقامات و احزاب عراق سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۹۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در هاوانا صدام به من گفت فرصت تاریخی است که تمامی حقوق‌مان را از ایران پس بگیریم/ ضربتی به ایران بزنیم که تمام کره‌ی زمین صدایش را بشنود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، چند روز قبل کانال تلگرامی اینستای انقلابی ویدیویی از صادق زیباکلام منتشر کرد که در آن تحریکات ایران را موجب حمله‌ی عراق به ایران دانسته بود. بر خلاف گفته‌های او اما صلاح عمر العلی نماینده‌ی وقت عراق در سازمان ملل در مصاحبه‌ای با شبکه‌ی الجزیره گفته است که صدام پس از نشست با ابراهیم یزدی در هاوانا، در حاشیه‌ی اجلاس غیرمتعهدها، به او گفته است که فرصت تاریخی برای ضربه زدن به ایران است. بخش‌هایی از گفته‌های صلاح عمر العلی در آن مصاحبه که ویدیویی آن در روزهای اخیر و در پی اظهار نظر زیباکلام درباره‌ی مسبب آغاز جنگ در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود در پی می‌خوانید:

صلاح عمر العلی (نماینده‌ی وقت عراق در سازمان ملل): ... رفتم پیش صدام حسین و موضوع را به او گفتم... گفت فردا بعد از اجلاس عدم تعهد در خانه‌ای که سکونت دارم بگو که با وزیر خارجه‌ی ایران دیدار خواهم کرد... ما سه نفر: صدام حسین، ابراهیم یزدی و من در یک جلسه‌ی سه‌نفره نشستیم. گفت‌وگو در مورد مشکلات دو کشور شروع شد. گفت‌وگو در فضایی کاملا مثبت بین دو طرف انجام شد. برای او بسیار اهمیت داشت که مشکل دو کشور را بتواند حل کند... صدام هم بسیار مثبت در این گفت‌وگو شرکت می‌کرد. من ابراهیم یزدی را تا در بدرقه کردم. او خیلی از من ممنون شده بود. مرا بوسید و با من به گرمی خداحافظی کرد و رفت.

برگشتم به سمت صدام و او منتظر من بود... هر دو ساکت بودیم و من داشتم به آبی که کنار ما بود نگاه می‌کردم. او هم فکر می‌کرد. به من نگاه کرد و گفت: به چی فکر می‌کنی صلاح؟ گفتم: والله من در حقیقت در حس آن دیدار هستم و خیلی خوشحالم و خوش‌بین شدم... بعد از چند ثانیه به من نگاه کرد... و گفت می‌دانی این دیپلماسی چقدر تو را خراب کرده؟!... چه حل مشکلی بین ما و ایران صلاح؟ این فرصتی است که شاید در طول هر قرن بیش‌تر از یک بار اتفاق نیفتد. این‌ها اهواز را از ما گرفتند. شط‌العرب را از ما گرفتند، ما را تهدید کردند. می‌خواهند انقلاب‌شان را برای ما صادر کنند و فرصت ما الان که دچار از هم گسیختگی هستند، دچار تفرقه هستند و بین‌شان درگیری است، این یک فرصت تاریخی است که تمامی حقوق‌مان را از آن‌ها پس بگیریم و این امر را به تو می‌گویم و خودت را آماده کن به عنوان نماینده‌ی عراق در سازمان ملل که یک ضربتی به آن‌ها بزنیم که تمام کره‌ی زمین صدایش را بشنود و تمای حقوق را از آن‌ها باز پس بگیریم.

۲۵۹۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901772

دیگر خبرها

  • دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • جریمه کابینت ساز متقلب در کرمانشاه
  • در هاوانا صدام به من گفت فرصت تاریخی است که تمامی حقوق‌مان را از ایران پس بگیریم/ ضربتی به ایران بزنیم که تمام کره‌ی زمین صدایش را بشنود
  • سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است
  • باید برای رفع تعهد ارزی از کشورهای همسایه ریال را به رسمیت بشناسیم
  • تقلب ناشیانه BBC از CNN در ماجرای فوت نیکا شاکرمی
  • تقلب در تعمیر کولر
  • احزاب ویژگی‌های حزب‌الله را از آیات و روایات استخراج و به‌ کار بندند
  • ۲۵ تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور کشف شد