Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@09:16:58 GMT

ظرفیت هنر می تواند جامعه را به سمت آرمانها حرکت دهد

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۵۹۲۹۸

ظرفیت هنر می تواند جامعه را به سمت آرمانها حرکت دهد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا عزت زمانی شامگاه سه شنبه در نشست با جمعی از هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: یک خبر خوب، یک فیلم کوتاه خوب، یک تصویر و عکس ماندگار و خوب، و یا یک اثر ماندگار سینمایی می‌تواند یک حرکت اساسی بوده و یک مسیر را باز می‌کند.

وی بیان داشت: این هنر گاهی در یک شعر تجلی پیدا می‌کند و به گفته رهبر معظم انقلاب، یک شعر گاهی به اندازه ساعت‌ها سخنرانی اثر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام عزت زمانی با بیان اینکه گاهی یک سبک ماندگار است و گاهی یک سبک زمزمه زبان جوانان و نوجوانان ماست، گفت: باید زمزمه‌هایی تولید کرد که همه جوانان ما این زمزمه‌ها را بشنوند و تکرار کنند.

وی افزود: فراتر از این گاهی در عرصه‌های مختلف تبلیغی اجتماعی، این فضا تبلور دارد و به عنوان مثال می‌توان از فضای هنر برای تقویت وحدت در کشور استفاده کرد.

حجت الاسلام عزت زمانی اظهار داشت: مساله وحدت یک مسئله کلیدی و راهبردی در کشور است و وحدت یک تاکتیک یا اتفاق مقطعی نیست و تمدن اسلامی جز با وحدت محقق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه وحدت یک کار پایه‌ای و کلیدی است، گفت: ما سال‌ها داریم درباره وحدت حرف می زنیم و اما گاهی یک کار هنری مفهوم وحدت را بیان می‌کند و تأثیر شگرفی دارد.

حجت الاسلام عزت زمانی افزود: دشمن به دنبال تفرقه در بین‌امت اسلامی و هم در بین شیعه و سنی و حتی در درون جامعه شیعه است و یک تصویر و عکس می‌تواند تأثیر خیلی مهمی در اتحاد داشته باشد، چنانچه در سال‌های قبل یک تصویر توانست به اندازه صدها سخنرانی تأثیر گذار باشد و ابزار هنر در این کار بسیار مهم است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات کشور با بیان اینکه فضای مجازی نیز یک ظرفیت حقیقتی است و نسل آینده ما دارد در این فضا زندگی می‌کند، گفت: این نسل دارد در این فضا نفس می‌کشد و چنانچه ما نتوانیم از این فضا استفاده کنیم در آینده گفتگو با این نسل برای ما سخت می‌شود و دنیا به شدت در حال تغییر است و ما نسلی بعد از خود داریم که این فضا را تجربه می‌کند و امروز اگر در سازمان تبلیغات از تولید فاخر حرف می زنیم باید این نسل بتواند با این تولیدات ارتباط برقرار کند.

حجت الاسلام عزت زمانی افزود: هنر می‌تواند حتی احکام را نیز شیرین‌تر به نسل جوان منتقل کند و گره خوردن این امر با ایجاد محتوای فاخر ارزشمند است.

کد خبر 5359327

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان تبلیغات اسلامی یاسوج هفته بسیج ویروس کرونا بوشهر بسیج آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه زلزله کتاب و کتابخوانی آلودگی هوا عکس استانها بارش باران واکسن کرونا شیوع کرونا حجت الاسلام عزت زمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۹۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامرضا دهقان صبح سه شنبه در حاشیه نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان خاش، با تأکید بر اهمیت دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف برای ازدواج آسان در جامعه افزود: مهریه‌های سبک علاوه بر تسهیل در امر ازدواج جوانان سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود و اقدامات ارزشمند طوایف شهرستان مبنی بر حذف طلا و جواهرات باید در جامعه نهادینه شود.

وی ادامه داد: مباحث فرهنگ سازی تسهیل در ازدواج، تربیت خانواده‌ها، انجام کارهای عام المنفعه، بهره گیری از ظرفیت‌های خیران، برجسته سازی اقدامات بشردوستانه و اولویت قراردادن به مقوله‌های آموزش و بهداشت باید به عنوان شاخص و برنامه اولویت دار دیده شود.

وی اظهار کرد: کمک به تحقق شعار سال و بهره گرفتن از ظرفیت‌های منطقه برای رونق تولید و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیاز مهم جامعه بوده که ضرورت دارد از سوی مسؤولان دستگاه‌های مختلف در دستور کار باشد.

شایان ذکر است سایر اعضای این جلسه در ادامه در خصوص مباحث مختلف جهش تولید با مشارکت مردم، ازدواج آسان و غیره به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

در این نشست مقرر شد تا با حضور علما، نخبگان و معتمدان شاخص شهرستان خاش برای رفع و یا کاهش مشکلات ازدواج و مقابله با آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق و نیز جهش تولید با مشارکت مردم و چگونگی حمایت‌های دولتی از سرمایه‌گذاران بومی و جذب خیران برای انجام کارهای عام المنفعه و نیز مشارکت برای اجرای پروژه‌های آموزشی و بهداشتی بر حسب نیاز منطقه تدابیر لازم اتخاذ شود.

کد خبر 6098894

دیگر خبرها

  • سالن جشن آموزش و پرورش در شأن معلم نیست/ لزوم تکریم توسط جامعه
  • تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم
  • معرفی شخصیت حجت‌الاسلام مطلبی مصداق امر به معروف است
  • موسی عصمتی؛ شاعر روشندل: رسانه ملی با «سرزمین شعر» حرکت نویی را آغاز کرد
  • قدردانی از بزرگان، جامعه را فاخر می‌کند
  • شکاف‌ها و دوگانگی‌های مذهبی، ممنوع!
  • رسول الله (ص) محور وحدت هستند
  • معلمان برای خدمت به علم، در امتداد نهضت امام صادق (ع) حرکت می‌کنند
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است
  • کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است