Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرهاد اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: خوشبختانه بیش از ۹۵ درصد از فرهنگیان و ۸۶ درصد از دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله در فارس واکسینه شده‌اند.

او با بیان اینکه همه معلمان و کادر آموزشی برای حضور در مدرسه باید واکسینه شده باشند، گفت: در دستورالعمل‌های صادر شده اشاره‌ای به واکسیناسیون اجباری دانش‌آموزان برای حضور در کلاس نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیلی با تأکید بر اینکه اولیا نگران بازگشایی حضوری مدارس نباشند، افزود: دستورالعمل‌های ستاد ابلاغی برای بازگشایی مدارس بسیار سخت‌گیرانه و هوشمندانه است و رعایت همه مسائل بهداشتی در آن در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه در این بازگشایی کمیت کلاس‌های درس مثل سابق نیست و زمان آموزش‌های حضوری کوتاه و متنوع خواهد بود، گفت: مجوز بازگشایی توسط ستاد ملی کرونا صادر شده است، اما شورای مدرسه در رابطه با نحوه حضور دانش‌آموزان و ساعت‌های کلاسی برنامه‌ریزی خواهد کرد.

او با تصریح اینکه اشتیاق دانش‌آموزان نیز برای حضور در مدرسه زیاد شده است و همه امروز فهمیده‌اند که هیچ نوع اموزشی جایگزین آموزش حضوری نیست، به دانش‌آموزان توصیه کرد خوراکی و آب نوشیدنی به همراه خود داشته باشند، زیرا بوفه‌های مدارس تعطیل خواهد بود.

اسماعیلی با بیان اینکه شبکه بهداشت نظارت فنی را بر امر بازگشایی مدارس خواهد داشت، گفت: علاوه بر ادارات اموزش و پرورش سراسر استان این انتظار وجود دارد که خود اولیا نیز نظار مستمری بر بازگشایی مدارس دانش‌آموزان داشته باشند و موارد خاص را به مدیر مدرسه و یا اداره گزارش دهند.

او با اشاره به اینکه بازگشایی حضوری مدارس به معنی تعطیلی آموزش‌های تلویزیونی و مجازی نیست، افزود: شاد مراحل تکامل خود را به خوبی طی کرده است و به عنوان یک ابزار قدرتمند آموزشی برای معلمان می‌تواند حتی بعد از دوران کرونا نیز ایفای نقش کند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در ادامه سخنان خود برای کنترل وزن و پاقی دانش‌آموزان طرح کوچ را اجرا کردیم، افزود: طرح سواد حرکتی نیز با هدف کاهش و پیشگیری از آسیب‌های بدنی و اسکلتی در مدارس فارس اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش فارس واکسیناسیون دانش آموزان کرونا ویروس بازگشایی مدارس دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۰۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: طبق قانون مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند و مدارس برای ارتقای جایگاه علمی و افزایش میانگین نمرات نهایی دانش‌آموزان باید اقدامات موثری را به انجام برسانند.
وی افزود: ۵۷ درصد مدارس غیردولتی سراسر کشور در مقطع ابتدایی است. بر اساس آمار اعلامی تا ۱۴۰۵ تراکم دانش‌آموزدر دوره ابتدایی کاهش زیادی خواهد داشت. محمودزاده با بیان اینکه ۲ درصد مدارس غیردولتی فنی‌حرفه‌ای و ۳ درصد دیگر کاردانش هستند، گفت: تعداد دانش‌آموزان مدارس غیردولتی در هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای در سال گذشته رشد خوبی داشته است.
وی بر ثبت اطلاعات همه دانش‌آموزان و پرونده آنها در سامانه سیدا تاکید کرد و افزود: ساختار سازمانی مدارس و مراکز باید درست باشد و موسسین و مدیران مدارس بایست در جهت انجام برنامه‌های عملیاتی و تقویم اجرایی نهایت دقت را داشته باشند.
معاون وزیر آموزش و پرورش به تراز علمی دانش آموزان و امتحانات نهایی در خرداد ماه اشاره کرد و گفت: طبق قانون مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند و مدارس برای ارتقای جایگاه علمی و افزایش میانگین نمرات نهایی دانش آموزان باید اقدامات موثری را به انجام برسانند.
محمودزاده بر توسعه و راه‌اندازی هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای در راستای افزایش توانمندی‌ها و مهارت‌افزایی نسل آینده در استان‌ها تاکید کرد و گفت: حتی شهر‌هایی که امکان راه‌اندازی هنرستان را ندارند می‌توانند دو رشته فنی را در ضمیمه مدارس متوسطه راه‌اندازی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟