Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، بانک مرکزی چین به زودی سکه طلا به ارزش ۸۰ یوان و  سکه نقره  به ارزش ۵ یوان برای بزرگداشت بازی‌های پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن ضرب خواهد کرد. شینهوا خبرگزاری رسمی دولت چین گزارش داد که بانک مرکزی این کشور این مجموعه شامل سکه‌های طلای خالص و نقره را در تاریخ اول دسامبر عرضه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یک طرف سکه‌ها نشان رسمی بازی‌ها و همچنین دیوار بزرگ چین - یکی از برجسته‌ترین نقاط دیدنی کشور میزبان - و دانه‌های برف نقش خواهد بست.

این سکه‌ها به عنوان پول رایج قانونی مورد استفاده قرار خواهند گرفت و برخی از جزئیات دقیق توسط بانک فاش شده است.

یک سکه طلا با قطر ۲۰ میلی متر حاوی پنج گرم طلای خالص ۹۹.۹ درصدی است که ۸۰ ین (۱۲.۵۰ دلار) ارزش دارد.

Shuey Rhon Rhon، نماد پارالمپیک ۲۰۲۲ پکن بر روی یک فانوس درخشان چینی، در پشت سکه حک شده است.

سکه مستطیلی نقره ۵ یوان (۰.۸۰ دلار) ارزش دارد و حاوی ۱۵ گرم نقره خالص ۹۹.۹ درصدی است و شامل نماد‌هایی است که نشان دهنده ۶ ورزش پارالمپیک زمستانی و المپیک ۲۰۲۲ پکن است که با خط بریل نوشته شده است.

چین سال گذشته اولین مجموعه ۹ سکه یادبود خود را برای بازی‌های المپیک زمستانی منتشر کرد.

ضرب سکه‌های بازی‌های پارالمپیک نشان دهنده آخرین تحولات از مراحل آماده سازی برای آغاز بازی‌های سال آینده است.

دهکده ورزشکاران اخیراً با حضور بیش از ۲۰۰۰ نفر تحت یک سری آزمایش‌ها قرار گرفت، در حالی که یک آهنگ رسمی به نام  "همه با هم برای آینده‌ای مشترک" که نام آن برگرفته از شعار بازی‌ها است نیز توسط Yi Yangqianxi منتشر شده است.

با این حال، بحث در مورد تحریم دیپلماتیک پکن ۲۰۲۲ توسط چندین کشور غربی به عنوان اعتراض به سابقه چین در زمینه حقوق بشر در هفته‌های اخیر تشدید شده است و جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده اعتراف کرد که این کشور در حال بررسی چنین اقدامی است.

تا شروع بازی‌های پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن کمی بیش از سه ماه دیگر باقی مانده است. این رقابت‌ها قرار است از ۴ تا ۱۳ مارس و پس از بازی‌های المپیک زمستانی (از ۴ تا ۲۰ فوریه) برگزار شود.

بیشتر بخوانید

برگزاری المپیک زمستانی ۲۰۲۲ با حضور تماشاگران چینی ربات‌ها در خدمت المپیک زمستانی ۲۰۲۲؛ از باربری تا تهیه قهوه!

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دنیای ورزش المپیک زمستانی پارالمپیک المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن بازی ها سکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۰۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل سایت کمیته بین المللی پارالمپیک از ملی پوش اردبیلی گلبال

بهزاد سالمی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سایت کمیته بین المللی پارالمپیک آی.پی.سی در گزارشی از حسن جعفری ملی پوش گلبال کشورمان به عنوان یک بازیکن شاخص گلبال در سطح جهان تمجید کرده است.

وی خاطرشان کرد: در این گزارش آمده است؛ حسن جعفری عضو شاخص تیم ملی گلبال ایران که سابقه حضور در پارالمپیک لندن را هم دارد در مسابقه فینال مسابقات آسیا اقیانوسیه – هانگژو مقابل کره به تنهایی ۵ گل از ۹ گل ایران را به ثمر رساند و نقش بسزایی در قهرمانی تیم ایران و صعود این تیم به پارالمپیک پاریس داشت.

رییس هیات نابینایان و کم بینایان اردبیل بیان کرد: کمیته ملی پارالمپیک در این تقدیرنامه آورده است: قطعاً حسن جعفری با تجربه خود می تواند در پاریس به تیم ملی گلبال ایران کمک شایانی کند.

سالمی با اشاره به اینکه در روزهای گذشته اردوی تیم ملی نابینایان و کم بینایان برای حضور در مسابقات پارالمپیک پاریس در اردبیل برگزار شد، تصریح کرد: سه ورزشکار گلبالیست استان اردبیل در اردوی تیم ملی حضور داشتند.

کد خبر 6095605

دیگر خبرها

  • جذاب‌ترین موستانگ‌های شلبی تاریخ، از 1967 تا 2022 (+عکس)
  • رکوردشکنی ایمنی هوایی در 2023
  • صعود رئال مادرید به فینال لیگ قهرمانان اروپا با ثبت کامبک دیدنی و برتری 3-1 مقابل منچسترسیتی (2022/5/4) / فیلم
  • اگر گلبال به پارالمپیک نمی‌رفت، آسیب بیشتری می‌دید
  • دوستی: اگر گلبال به پارالمپیک نمی‌رفت، آسیب بیشتری می‌دید
  • تبلت جدید HTC باتری بزرگ و اندروید ۱۴ دارد
  • تجلیل سایت کمیته بین المللی پارالمپیک از ملی پوش اردبیلی گلبال
  • بازگشت هوای زمستانی به شهرهای استان خوزستان و خاموش شدن کولرها
  • قول کمیته پارالمپیک جهت اعزام والیبال نشسته به تورنمنت خارجی
  • تیم ملی گلبال به فینال پارالمپیک فکر می‌کند