Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تارنمای بلومبرگ، واحد آزمایش وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گزارش داده است که این بالگرد  ساخت شرکت لاکهید مارتین به خصوص در مواقع اضطراری، هنوز از نظر عملیاتی مناسب یا به اندازه کافی قابل اعتماد نیست و استفاده از این بالگرد به تعویق افتاده است.
به گفته یک مقام آمریکایی که خواست نامش افشا نشود، دولت بایدن هنوز مشخص نکرده است که آیا این بالگرد می‌تواند به بهره برداری برسد یا خیر، زیرا هنوز در حال ارزیابی ایمنی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام آمریکایی افزود که دفتر نظامی کاخ سفید جدول زمانی را در این زمینه تعیین خواهد کرد.
بر اساس گزارش دفتر آزمایش پنتاگون که برای مقامات ارشد دفاعی تهیه شده، این بالگرد در برآورده کردن الزامات قابلیت اطمینان بخشی، در دسترس بودن یا نگهداری عملکرد مناسبی نداشته است.
برنامه بالگرد جدید وی اچ ۹۲ با هدف جایگزین کردن بالگردهای قدیمی جو بایدن و سایر مقامات ارشد آمریکا با بودجه ۵ میلیارد دلار اجرایی شده است.
واحد آزمایش پنتاگون در گزارش خود اعلام کرده است که اگرچه این بالگرد برای عملیات های دولتی مانند پرواز به کمپ دیوید مناسب است، اما برای پروازهای اضطراری مناسب و موثر نیست.
این گزارش همچنین اعلام می کند سیستم ارتباطی بالگرد جدید اغلب ارتباطات حیاتی در ابتدای ماموریت های اضطراری را به تاخیر می اندازد و در پشتیبانی از ارتباطات به موقع، مستمر و ایمن عملکرد ضعیفی دارد.
این بالگرد همچنین باعث سوختن چمن کاخ سفید می شود، بنابراین محل فرود آن محدود می شود.
در همین حال جان داریان سخنگوی شرکت لاکهید مارتین اعلام کرد که به همکاری با مشتریان این شرکت برای اطمینان از کسب تمام نیازهای عملیاتی این بالگرد ادامه خواهد داد.

 

برچسب‌ها جو بایدن ایالات متحده آمریکا پنتاگون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جو بایدن ایالات متحده آمریکا پنتاگون جو بایدن ایالات متحده آمریکا پنتاگون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۰۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از نشريه اکسيوس، کنگره آمريکا به دادگاه کیفری بین‌المللی هشدار داد حکم بازداشت مقامات ارشد اسرائیلی با انتقام‌جویی آمریکا مواجه خواهد شد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژيم اسرائیل تا آنجا پیش رفته است که از بایدن خواسته است تا برای جلوگیری از صدور حکم مداخله کند. دیوان کیفری بین‌المللی در حال تحقیق درباره اتهامات جنایات جنگی علیه ارتش رژیم اسرائیل است.

کاخ سفید از اظهار نظر در مورد تماس نتانیاهو با بایدن خودداری کرد، اما گفت: دیوان کیفری بین المللی در این شرایط صلاحیتی ندارد و ما از تحقیقات آن حمایت نمی‌کنیم. 

مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه بیانیه‌ای صادر کرد و حکم‌های گزارش شده را «شرم‌آور» و «غیرقانونی» خواند.

جانسون گفت: «اگر دولت بایدن به چالش کشیده نشود، دیوان کیفری بین‌المللی می‌تواند قدرت بی‌سابقه‌ای برای صدور حکم بازداشت علیه رهبران سیاسی، دیپلمات‌های آمریکایی و پرسنل نظامی آمریکایی ایجاد کند و آن را به دست گیرد.»

جانسون از دولت بایدن خواست که «فوری و با صراحت از دیوان بین‌المللی کیفری بخواهد از اين اقدام خوداری و از هر ابزار موجود برای جلوگیری از چنین اقدام تحقیرآمیزی استفاده کند.

رئیس مجلس به چندین قانونگذار جمهوری خواه می‌پیوندد که در روز‌های اخیر به شدت از دیوان کیفری بین المللی انتقاد کرده اند.

یکی از اعضای مجلس نمایندگان جمهوریخواه به آکسیوس گفت که پیش نویس قانونی برای پاسخگویی به هر گونه حکمی در حال تدوین است.

مایکل مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا (تگزاس) به آکسیوس گفت که انتظار دارد نسخه‌ای از لایحه سناتور تام کاتن (R-Ark) برای تحریم مقامات دیوان بین المللی کیفری درگیر در تحقیقات ایالات متحده و متحدانش ارائه شود. 

برد شرمن، نماینده کالیفرنیا، گفت که ایالات متحده باید به این فکر کند که آیا ما یکی از امضاکنندگان اساسنامه رم باقی می‌مانیم - معاهده‌ای که دادگاه بین‌المللی کیفری را تاسیس کرد.

وی افزود: «ما باید در مورد گفتگو با برخی از کشور‌هایی که [پیمان] را تصویب کرده اند فکر کنیم که آیا می‌خواهند از این سازمان حمایت کنند یا خیر.

ریچی تورس، نماینده سرسخت طرفدار اسرائیل و سناتور جان فترمن هر دو از حکم‌های گزارش شده انتقاد کرده اند.

پرامیلا جایاپال، رئیس انجمن پیشرو، منتقد سرسخت اسرائیل، گفت: «دیوان بین‌المللی کیفری یک نهاد مستقل است و باید کار‌هایی را که آنها باید انجام دهند ادامه دهد».

مارک پوکان، یکی دیگر از منتقدان مترقی اسرائیل، گفت: این موضوع به کنگره مربوط نیست که به آنها بگوید چه کاری انجام دهند. 

دیگر خبرها

  • ۳ روز از مفقود شدن یسنا گذشت؛ اعزام بالگرد به منطقه
  • آپشن جدید خودرو‌های آمریکا
  • آپشن جدید خودروهای آمریکا
  • تیراندازی هنگام اجرای حکم جلب/ ۴ پلیس کشته شدند
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ درباره تحولات غزه
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • دولت تورم ۳۰ درصد را موفقیت می‌داند
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه