Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان گفت: دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران با شعار مناظره فرصتی برای یادگیری علی رغم غیرحضوری بودن دانشگاه‌ها، در سراسر کشور در حال برگزاری است.

علی رضوانی در گفت وگو با ایسنا افزود: با توجه به اینکه سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی اولین و تنها برگزار کننده این نوع مسابقات درحوزه دانشجویی در سطح کشور است و با عنایت به برگزاری 9 دوره موفق مسابقات ملی مناظره دانشجویی ، دهمین دوره این مسابقات نیز دز آذر ماه سالجاری برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان در ادامه اظهار کرد: این مسابقات هر ساله در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می شود که بر این اساس ثبت نام از تیم ها در قالب گروه‌های دو الی چهار نفره طی فراخوان عمومی که صورت گرفت انجام شد.

وی ادامه داد: مناظره بر سر گزاره هایی عمومی و غالبا در رابطه با مسائل روز جامعه است.

رضوانی گفت: با توجه به اینکه این مسابقات محدود به دانشگاه خاصی  نبوده  و همه دانشجویان بدون محدودیت نوع دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی می‌توانستند در این دوره از مسابقات شرکت و فرم ثبت نام را تکمیل نمایند، بحمدلله با مشارکت و همراهی خوب دانشگاهها و مراکز آموزش عالی سطح استان استقبال خوبی صورت گرفت که پس از پایان مهلت ثبت نام ،  مدارک وصول شده دانشجویان داوطلب به حضور در این رقابت ها به دبیر خانه مسابقات مناظره دانشجویی، در مجموع،پس ازبررسی مدارک و انطباق شرایط شرکت کنندگان با ضوابط و مقررات مشخصات  23 تیم  مورد تأیید قرار گرفت و ثبت نهایی شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این مسابقات به دانشجویان کمک می‌کند تا اعتماد به نفس کافی را پیدا کنند؛ مناظره و گفت وگو روشی فراگیر برای طرح، نقد و بررسی مسائل و نظریه‌هاست.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان تصریح کرد: همچنین ارتقاء فرهنگ گفت وگو و گسترش بحث علمی و ایجاد انگیزه جهت گرایش به ارتقاء دانش و آگاهی، زمینه‌سازی برای شکل‌گیری تفکر خلاق و نقاد در میان دانشجویان، اثربخشی و تمرین و تقویت فعالیت‌های گروهی منسجم و هدفمند را از مهمترین اهداف مسابقات ملی مناظره دانشجویان می توان عنوان کرد.

وی در پایان بیان کرد: در این دوره ی مسابقات، تیم های منتخب از دانشگاه های مختلف استان شرکت داشتند.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی مسابقات ملی مناظره جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۰۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جلسه یکصد و سی و ششم مجمع مشورتی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها با حضور مدیران فرهنگی و قرآنی دستگاه‌های دانشگاهی در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.

در این نشست چهار دستور بررسی شد، در نخستین دستور که به ارائه گزارش نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی از وضعیت برپایی بخش دانشگاهی سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اختصاص یافت، بحث‌های مختلفی در مورد کم و کیف این بخش مطرح شد و در نهایت مقرر شد دانشگاه آزاد اسلامی میزبان بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن، گزارشی درباره ضعف‌ها و مشکلات نمایشگاه قرآن ارائه دهد.

همچنین در ادامه بررسی دستور نخست، وزارت علوم به عنوان میزبان بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن معرفی شد. این نمایشگاه اواخر سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

در ادامه حجت‌الاسلام والملسمین سیدرضا طاهری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم که میزبان گزارش جشنواره نهج‌البلاغه است، گزارشی از این جشنواره ارائه کرد. در این بخش مقرر شد با حضور رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، معاونان و مدیران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و تاثیرگزاران حوزه نهج‌البلاغه نشستی تشکیل شود و در آن تصمیم‌سازی‌هایی درباره فعالیت‌های بیشتر در حوزه نهج‌البلاغه اخذ شود.

از دیگر مصوبات مربوط به این دستور تشکیل کانون نهج‌البلاغه در دانشگاه‌ها بود که بر اساس این مصوبه مقرر شد هر دانشگاه یک کانون نهج‌البلاغه داشته باشد.

در بخش دیگری از این نشست گزارش دستگاه‌ها از جشنواره‌های داخلی قرآن و عترت و نیز گزارشی از تمهیدات در نظر گرفته شده برای برگزاری جشنواره ملی قرآن و عترت ارائه و پس از طرح مباحث مختلف مقرر شد زمان و مکان اختتامیه سی و هشتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت که به میزبانی وزارت بهداشت برگزار می‌شود، در نشست آینده مجمع مشورتی اعلام شود.

تصمیم‌گیری برای اضافه شدن یا اضافه نشدن بخش اساتید و کارکنان به جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان نیز به جلسه آینده مجمع مشورتی موکول شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • برگزاری نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی
  • مسابقات والیبال دانشجویان کشور در دانشگاه شمال آمل شروع شد
  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد
  • آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور دردانشگاه شمال آمل
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور در آمل
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است