Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: از ابتدای سال تا پایان آبان ماه سال جاری بیش از ۱۵۰ هزار راس دام سبک و سنگین در استان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

دکتر مسعود اصغری در گفت وگو با ایسنا گفت: بیماری تب برفکی بیماری عفونی، ویروسی و اغلب کشنده در دام های اهلی و وحشی است و در 70 گونه جانوری تاکنون گزارش گردیده است و  به علت واگیری شدید و علایم بالینی باعث خسارات اقتصادی سنگینی به صنعت دامداری کشور  می شود؛ از جمله علایم آن می توان بروز تب در دام بیمار و به دنبال آن باعث ظهور تاول در دهان و پاها و همچنین لنگش اشاره نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیماری در صورت تماس با دام آلوده، تجهیزات دامداری، غذا و لباس آلوده، حمل و نقل و... در سطح وسیعی منتشر می شود.

دکتر اصغری افزود: کنترل و پیشگیری از این بیماری منوط به همکاری دامداران در امر واکسیناسیون موثر و به موقع دام ها، قرنطینه نمودن دام مبتلا، کنترل تردد و نقل و انتقال دام ها می باشد و در انتشار بیماری حمل و نقل غیر مجاز و دام قاچاق نقش مهمی ایفا می نماید.

معاون سلامت دامپزشکی استان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه بیش از ۱۵۰ هزار دام سبک و حدود ۲۰۰۰ دام سنگین علیه این بیماری در استان واکسینه شده و بیش از یک میلیون و چهارصد هزار راس واکسیناسیون با اولویت دام های عشایر و روستائیان تا پایان سال در دستور کار این اداره کل می باشد.

وی افزود: دامداران محترم با توجه به اصل مهم پیشگیری بهتر از درمان و با پرداخت هزینه ناچیز واکسیناسیون در مقایسه با ارزش دامها، می بایست با مشورت دامپزشک، از طریق مراکز مایه کوبی دامپزشکی و با در نظر داشتن دوره ایمنی زایی واکسن ها، نسبت به واکسیناسیون دامهای خود اقدام و از بروز تلفات و تحمیل هزینه های درمانی و گسترش بیماری در دامداری و منطقه جلوگیری نمایند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۰۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| اعترافات عضو گروهک تروریستی انصارالفرقان در سیستان و بلوچستان

دریافت 11 MB

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • فیلم| اعترافات عضو گروهک تروریستی انصارالفرقان در سیستان و بلوچستان