Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@12:06:25 GMT

اعزام ۳۶۸ اکیپ بهداشتی و درمانی به مناطق محروم

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۶۰۷۹۷

اعزام ۳۶۸ اکیپ بهداشتی و درمانی به مناطق محروم

رامین سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل در کنار سایر اقشار سعی کرده تا در شرایط سخت کرونایی به هموطنان ارائه خدمات کنند که با عضویت ۷۵ درصد جامعه پزشکی، پیراپزشکی، پرستاران و دهیاران ارائه این خدمات از تنوع و تکثر برخوردار بوده است.

وی یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت را گرامی داشت و تصریح کرد: مأموریت ذاتی بسیج جامعه پزشکی در ارائه خدمات درمانی، بهداشتی، علمی، پژوهشی، فرهنگی، آموزشی، اجتماعی و خدمت‌رسانی به ساکنان مناطق محروم است که در بخش‌های مختلف این خدمات و مأموریت‌ها به شکل مناسب انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: از اسفند ۹۸ که استان اردبیل به مانند کشور درگیر بیماری کرونا بود در قالب تفاهم نامه بسیج و دانشگاه علوم پزشکی سعی کردیم تا در کنار مدافعان سلامت باشیم تا در این حوزه نقش‌آفرینی اصلی را در کنترل و مهار بیماری کرونا انجام دهیم.

سلطانی افزود: در این شرایط بحرانی ما در کنار کادر بهداشتی و درمانی سعی کردیم تا در قالب طرح‌های مختلف به ارتقا سلامت و آگاهی مردم کمک کرده و آسیب‌های ناشی از کرونا را تا حد زیادی مهار کنیم.

وی از اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از ۲۸ آبان سال گذشته خبر داد و خاطر نشان کرد: استان اردبیل جز اولین استان‌های کشور در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بود که در این زمینه تاکنون ۴۸ جلسه با حجم کاری بالا و با همراهی مسئولان استان در رده‌های مختلف انجام شده تا در قالب کارگروه‌های تخصصی نظارت، مراقبت، حمایت و آموزش بتوانیم خدماتی را به هموطنان ارائه کنیم.

سلطانی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در قالب اکیپ‌های مراقبتی ۲۴۷ تیم استانی متشکل از پزشک، ۵ پرستار و ۱۰ نفر پیراپزشک و بهیار با حضور در مناطق مختلف به ویژه به شکل محله‌محور و خانه به خانه کنترل بیماری کرونا را در دستور کار قرار داده است.

وی بیان کرد: در اجرای این طرح ۹۸ درصد جمعیت استان از خدمات تیم‌های نظارتی، مراقبتی، حمایتی و آموزشی بهره‌مند شده و سعی و تلاشمان بر این بوده تا آسیب‌های ناشی از بیماری کرونا به حداقل برسد.

سلطانی تهیه و توزیع ۷۵۰ هزار تراکت، برگه آموزشی و پیک سلامت را به همراه توزیع ۲۵ هزار بسته بهداشتی در سطح استان یادآور شد و ادامه داد: در قالب کارگاه‌های تولید ماسک در اوایل شیوع این بیماری سعی کردیم تا ماسک مورد نیاز هموطنان را در مناطق مختلف تهیه و حتی توزیع رایگان را انجام دهیم.

وی دایر کردن ۲۴ نقاهتگاه با ظرفیت یک‌هزار و ۷۰۰ تخت را در سطح استان در کنترل این بیماری یادآور شد و اظهار کرد: ۲۴ اکیپ غربالگری پای کار آمدند تا با اعزام تیم‌های تخصصی، فوق تخصصی و عمومی به روستاها و مناطق محروم در خدمت آنها بوده و خدمات متنوعی را ارائه کنند.

سلطانی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در یک سال اخیر بسیج جامعه پزشکی با اعزام ۳۶۸ اکیپ درمانی و بهداشتی به مناطق محروم سعی کرده تا توزیع رایگان دارو، تست کرونا و واکسیناسیون را به شکل مناسب انجام دهد.

وی گفت: همزمان با هفته بسیج شاهد راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در منطقه محروم شال خلخال بودیم که در این زمینه هموطنان خدمات کیفی و مناسبی را دریافت کردند.

سلطانی فعالیت ۵۶ تیم نظارتی را در سطح استان یادآور شد و افزود: ۹۷ درصد مطب پزشکان و مراکز بهداشتی، درمانی مورد بازدید قرار گرفته و سعی کردیم با همکاری جامعه پزشکی از ازدحام جمعیت و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی جلوگیری و سلامت مردم و مراجعین را تضمین و تأمین کنیم.

رئیس بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل خاطر نشان کرد: در حال حاضر در ۲۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون بسیجیان با حضور مستقیم و همراهی با کادر درمانی سعی می‌کنند تا تزریق واکسن را انجام داده و به صورت کامل مهار بیماری در سطح استان اردبیل انجام شده است.

کد خبر 5359272

منبع: مهر

کلیدواژه: بسیج جامعه پزشکی مناطق محروم پرستاران دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیماری کرونا قاسم سلیمانی نقاهتگاه بسیج طرح غربالگری هفته بسیج ویروس کرونا بوشهر بسیج آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه زلزله کتاب و کتابخوانی آلودگی هوا بارش باران واکسن کرونا عکس استانها شیوع کرونا بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل بیماری کرونا سطح استان مناطق محروم سعی کردیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۰۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است

دکتر سیدمجید غضنفری گفت: البته در سال های قبل شماری افراد مبتلا به مالاریا در غرب خراسان شناسایی شده بودند که خوشبختانه با انجام مراحل تشخیص سریع بیماری و شروع درمان به موقع، از انتقال محلی آن جلوگیری شده بود.

اخیرا رییس اداره کنترل بیماری‌های منتقله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته بود که برای اولین بار مواردی از مالاریا در استان‌های همدان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، محدوده دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در غرب خراسان رضوی و برخی دیگر از مناطق پاک کشور، ثبت شده است که همگی مالاریای وارده و غیربومی بوده‌اند و همگی مسافرت‌های مرزی به مناطق جنوب شرقی داشته‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: مالاریا از بیماری‌های منتقله است که توسط پشه آنوفل از انسان آلوده به افراد سالم منتقل می شود و این پشه در اکثر مناطقی که دارای آبگیر، برکه و یا رودخانه باشند، به وفور دیده می شود.

وی افزود: این بیماری می تواند در صورت ورود افراد بیمار از مناطق آلوده کشور به مناطق پاک و گزش پشه آنوفل، به صورت محلی انتقال پیدا کند که خطر اپیدمی بیماری را نیز به همراه دارد.

وی گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و جنوب کرمان از جمله مناطقی هستند که در آن بیماری مالاریا به صورت بومی وجود دارد و متاسفانه موارد فوق در سیستان و بلوچستان در حال افزایش است و افرادی که به عنوان مسافر و یا دلایل شغلی از جمله رانندگی، سربازی، خدمت نظامی و انتظامی و... به این مناطق رفت و آمد می کنند، در معرض خطر این بیماری قرار دارند.

دکتر غضنفری یادآوری کرد: در صورت درمان نشدن به موقع بیماری، ضمن خطر مرگ و میر بالا، احتمال انتشار بیماری مالاریا از طریق گزش پشه آنوفل و انتقال آن به دیگران وجود دارد.

وی بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده علایم تب و لرز شدید در خود، پس از سفر به مناطق آلوده، به پزشک و یا مراکز خدمات جامع سلامت، مراجعه کنند.

 دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیش از هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی در قالب ۶ بیمارستان، ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، همچنین ۱۹۵ خانه بهداشت به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • مواظب این موجود خطرناک باشید
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • مواظب این موجود خطرناک باشید!
  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  • استطاعتِ ۱۵۰ متقاضی حج رد شد